2022-02-18, 17:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimzi999
Hej, jag har tagit ksalol i nästan 3-4 år. Jag tar 1mg om dagen. Saken är att jag ska åka till Australien om någon månad bara. Jag vet inte vad jag förväntar mig. Är det farligt? Ska jag ta med mig? Isåfall några tips på hur?

Tack för svar
Edit: så det är lungt om jag trappar ner i den månaden jag har kvar så jag kan sluta tvärt från 0.5 mg? Finns det något som man kan köpa receptfritt på apoteket som hjälper mot symptomen?
Citera
2022-02-18, 18:34
Moderator
Morfar-52s avatar
Tråd "Xanor (ksalol) Hjälp" infogad./mod
Citera
2022-02-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grimzi999
Edit: så det är lungt om jag trappar ner i den månaden jag har kvar så jag kan sluta tvärt från 0.5 mg? Finns det något som man kan köpa receptfritt på apoteket som hjälper mot symptomen?

Alergitabletter och diverse som hjälper med sömnen.. Men ungefär lika effektiva som sockerpiller för benzotorskar.

När jag gick av skrev dom ut theralen, lergigan och melatonin vilket jag tyckte var en fin fin cocktail, hjälpte varken för mycket eller för lite och dom läkemedlen skriver läkaren ut bara man ber om det i princip..

Sen är det bara att hålla ut. Räkna med ett år innan du är återställd.
Lycka till.
Citera
2022-04-25, 19:08
Medlem
Klonazepam AT

Käkat 2mg klonazepam/rivotril varje dag i över 1 år, sista tabletten tog jag igår och insåg att dem var slut imorse, börjar känna att AT är på väg. Har beställt nytt på fs kommer nog dröja några dagar tills jag får mitt.. har alprazolam/ksalol hemma, hjälper det mot ATn om jag tar det så länge? fuck me
Senast redigerad av ddelicous 2022-04-25 kl. 19:11.
Citera
2022-04-25, 20:29
Medlem
Musik.mannens avatar
Iktorivil är ett muskelavslappnande medel så vad är det du har problem med?
Det står i tråden att du tagit det under några år men det är otydligt om varför du tar detta medel.
Gabapentin är ett liknande medel.
Citera
2022-04-25, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Iktorivil är ett muskelavslappnande medel så vad är det du har problem med?
Det står i tråden att du tagit det under några år men det är otydligt om varför du tar detta medel.
Gabapentin är ett liknande medel.

Ey dickhead lyssna ta ditt skitsnack någon annanstans

Klonazepam är benzo ej bara ett muskelavslappnande medel, använder det mot depp och ångestsymtom
Citera
2022-04-25, 20:44
Medlem
Musik.mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddelicous
Ey dickhead lyssna ta ditt skitsnack någon annanstans

Klonazepam är benzo ej bara ett muskelavslappnande medel, använder det mot depp och ångestsymtom

Tack men ditt inlägget eller tråd som jag svarade på blev flyttat hit.
För att kunna svara så behöver man få en bättre beskrivning om varför du eller någon annan tar detta medel och jag behövde veta lite mer innan man kan svara på någons fråga.

Är Iktorivil slut på ditt apotek eller varför behöver du vänta?

Nu såg jag att du svarade att du har ångest men det används mot massor av olika andra grejer också.
xanor ska tydligen fungera mot ångest.

Är du osäker så kanske det är bättre att du tar kontakt med sjukvården?
Senast redigerad av Musik.mannen 2022-04-25 kl. 20:52.
Citera
2022-04-25, 22:17
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ddelicous
Käkat 2mg klonazepam/rivotril varje dag i över 1 år, sista tabletten tog jag igår och insåg att dem var slut imorse, börjar känna att AT är på väg. Har beställt nytt på fs kommer nog dröja några dagar tills jag får mitt.. har alprazolam/ksalol hemma, hjälper det mot ATn om jag tar det så länge? fuck me

Ja det kommer det göra. Brukar anses ekvivalenta men X såklart mer kortverkande - ta 1 + 1 blåbär, kväll och till natt, så slipper eller snarare lindrar du AT;n - slipper den ej helt.

Klona så inihelvete lömsk, biter sig fast som en igel i kropp och själ. Käkar 3 mg per dag (plus lite zopi) men när jag på det även supit till några veckor har det handlat om hästdoser stess för att slippa EP och DL (330 mg IV 3 dgr på raken förrförra gången).

Take care!
Citera
2022-04-27, 11:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Ja det kommer det göra. Brukar anses ekvivalenta men X såklart mer kortverkande - ta 1 + 1 blåbär, kväll och till natt, så slipper eller snarare lindrar du AT;n - slipper den ej helt.

Klona så inihelvete lömsk, biter sig fast som en igel i kropp och själ. Käkar 3 mg per dag (plus lite zopi) men när jag på det även supit till några veckor har det handlat om hästdoser stess för att slippa EP och DL (330 mg IV 3 dgr på raken förrförra gången).

Take care!

Skräm inte upp folk. Den stora majoriteten klarar av att sluta med benso utan några större problem, även efter ett långt användande. Bara trappar man ner så går det oftast bra - det värsta är kanske en eller två sömnlösa nätter. Detsamma kan förresten sägas om alla droger, dvs att man måste trappa ur dem varesig det är benso, alkohol eller oxycontin. Att sluta plötsligt slutar sällan bra och det är därifrån de flesta skräckhistorierna kommer ifrån.

Är man dock en svettig pundare som knarkat sönder sin hjärna bortom all räddning/permanent förstört diverse receptorer i hjärnan så kan det såklart vara lite tuffare att lägga ner.
Senast redigerad av pungfittan 2022-04-27 kl. 11:58.
Citera
2022-04-27, 18:14
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungfittan
Skräm inte upp folk. Den stora majoriteten klarar av att sluta med benso utan några större problem, även efter ett långt användande. Bara trappar man ner så går det oftast bra - det värsta är kanske en eller två sömnlösa nätter. Detsamma kan förresten sägas om alla droger, dvs att man måste trappa ur dem varesig det är benso, alkohol eller oxycontin. Att sluta plötsligt slutar sällan bra och det är därifrån de flesta skräckhistorierna kommer ifrån.

Är man dock en svettig pundare som knarkat sönder sin hjärna bortom all räddning/permanent förstört diverse receptorer i hjärnan så kan det såklart vara lite tuffare att lägga ner.

Det där är oerhört individuellt - varje halvmilligrams nedtrappning har varit vidrig för mig. Vissa kan kliva av bens med lite kramper och som du säger några sömnlösa nätter. Kommer dock inte offra ökad tinnitus och en massa skit bara för att bli nollad ASAP. Har en idiot till läkare som hotat m LVM-anmälan annars, kan hon fetglömma, jag kommer sätta ihop ett juridiskt "dream team" till Förvaltningsrätten som får OJ`s att verka som ett gäng praktikanter, bruk av säg att jag går når ner t 2 mg, 7,5-15 mg Z, helnykter vad avser sponken. LVM kan hon som sagt fetglömma.
Citera
2022-04-30, 05:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Det där är oerhört individuellt - varje halvmilligrams nedtrappning har varit vidrig för mig. Vissa kan kliva av bens med lite kramper och som du säger några sömnlösa nätter. Kommer dock inte offra ökad tinnitus och en massa skit bara för att bli nollad ASAP. Har en idiot till läkare som hotat m LVM-anmälan annars, kan hon fetglömma, jag kommer sätta ihop ett juridiskt "dream team" till Förvaltningsrätten som får OJ`s att verka som ett gäng praktikanter, bruk av säg att jag går når ner t 2 mg, 7,5-15 mg Z, helnykter vad avser sponken. LVM kan hon som sagt fetglömma.

Jag har aldrig hört talas om någon som fått kramper av att sakta trappa ner, speciellt inte om man använder diazepam. Antar att du "kört" en hel del med din hjärna genom åren, så att säga?
Citera
2022-05-01, 18:47
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pungfittan
Jag har aldrig hört talas om någon som fått kramper av att sakta trappa ner, speciellt inte om man använder diazepam. Antar att du "kört" en hel del med din hjärna genom åren, så att säga?

Alldeles säkert!

Första dillet jag hade så hade jag en jävla tur! 90-tal, och mittemot mig på min apartementos Teneriffa nionde våningen bodde gudskelov en gammal alkis! Flygande avskurna huvuden.... själv halshuggen... var nere i receptionen och svettades "OCH PANG!!!!!" så var jag i sängen och svettas, "Vamos al medico???" MEN! Jag var ju inte i receptionen, jag var ju på mitt rum!!!!!!

Nevermind, det som utlöste DT;t var att jag helt enkelt inte kunde behålla vare sig sprit, vätska eller mat. Min gode granne matade mig men grädde utblandat med Licor 43, som jag doppade brödskivor i.... spydde inte, och till slut fick jag genom lägre gräddehalt upp promillen... räddade hela resan... sedan att jag hamnade på Detox direkt fr Arlanda (på den tiden DS gamla 137;an fanns) är en annan pryl....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in