2023-01-08, 03:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av funktioner
Tack för input, det är säkert en bra idé men har klippt all kontakt med alla kranar för att kunna bli drogfri så får ta denna atn hur jävlig den än blir. Har lovat mig själv och många andra att nu är det nog, så att skaffa mer/annat känns fel. Orkar verkligen inte använda mer nu.

Om det är för GAD/PA och inte för att försöka knarka (no offense).
Varför använder du inte ikto istället? Noll knarkeffekt, sitter i hela dagen, lätt av gå av (gradvis) då halveringstiden är så lång och har lika stark eller starkare ångestdämpning än xanor.
Senast redigerad av kukpasta 2023-01-08 kl. 04:00.
Citera
2023-01-21, 17:31
Medlem
CockWitchs avatar
Ok. Jag har blandat höga doser stesolid och imovane varje dag med alkohol i typ 5 veckor. Jag klipper alkoholen idag. Jag ska även trappa ner bensot. Jag kommer nog inte känna mig så bra. Så jag tänker stå kvar på bensot i samma dos ungefär och sakta trappa ner. Låt säga att jag ätit 5-7 10mg stesolid om dagen och 50 mg imovane. Hur långsamt skall jag trappa ner? Målet är 20 mg stes per dag och 15 mg imovane till natten. Känner direkt nu att jag tog tre stes. Att kroppen börjar skrika efter två öl för att komma i form. Men som sagt. Det blir inget av det.
Citera
2023-01-21, 17:39
Avstängd
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Ok. Jag har blandat höga doser stesolid och imovane varje dag med alkohol i typ 5 veckor. Jag klipper alkoholen idag. Jag ska även trappa ner bensot. Jag kommer nog inte känna mig så bra. Så jag tänker stå kvar på bensot i samma dos ungefär och sakta trappa ner. Låt säga att jag ätit 5-7 10mg stesolid om dagen och 50 mg imovane. Hur långsamt skall jag trappa ner? Målet är 20 mg stes per dag och 15 mg imovane till natten. Känner direkt nu att jag tog tre stes. Att kroppen börjar skrika efter två öl för att komma i form. Men som sagt. Det blir inget av det.

Sitter själv i samma sits. Tog mina sista 5 imovane natten till igår o har varit vaken sen dess. . Tar en 7.5 Sofiero bara för och softa lite dricker inte annars (väldigt lite) Stesolid får jag aldrig utsättning av. Brukar ta 3 dygn av helvete när jag slutar med imovane. Men denna gången har det hittills inte varit några problem. Problemet är att när jag väl somnar efter 2,5 till 3 dygn så kan jag gå hemska mardrömmar när jag slutat med imovane. Förbannar mig själv för att jag inte sparade 20mg stess så jag slapp utsättning o eventuella mardrömmar
Citera
2023-01-21, 17:42
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Sitter själv i samma sits. Tog mina sista 5 imovane natten till igår o har varit vaken sen dess. . Tar en 7.5 Sofiero bara för och softa lite dricker inte annars (väldigt lite) Stesolid får jag aldrig utsättning av. Brukar ta 3 dygn av helvete när jag slutar med imovane. Men denna gången har det hittills inte varit några problem. Problemet är att när jag väl somnar efter 2,5 till 3 dygn så kan jag gå hemska mardrömmar när jag slutat med imovane. Förbannar mig själv för att jag inte sparade 20mg stess så jag slapp utsättning o eventuella mardrömmar

Imovane är värre. Får man slut på dom sover man ju fan inte på minst tre dagar. För mig skulle det nog va fråga om en vecka.

Jag vet att jag måste trappa ner. Men alkoholen först. Sen har jag lite röka med att försöka sova på så imovane toleransen försvinner. Men det är inte lätt. Immo är galna piller och inget man bara klipper rakt av.
Citera
2023-01-21, 17:57
Avstängd
Statsminister2030s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Imovane är värre. Får man slut på dom sover man ju fan inte på minst tre dagar. För mig skulle det nog va fråga om en vecka.

Jag vet att jag måste trappa ner. Men alkoholen först. Sen har jag lite röka med att försöka sova på så imovane toleransen försvinner. Men det är inte lätt. Immo är galna piller och inget man bara klipper rakt av.

Men stesolid har en halveringstid på 1-2 dygn. Imovane 4 timmar om du är man o i hyfsat skick. . Så stesolid kan alltså va kvar med 1/2 dosen efter 48 timmar. Går ur kroppen mjukt och fint. . Imovane har du kvar 1/4096 del efter 48timmar. . Jävligt stor skillnad. . . Klart kroppen kan cpa ut om du använt imovane hög dos ett tag och allt helt plötsligt går ur kroppen fort som fan. Paranoid, högre hjärtrytm, frossa, sömnlöshet o mardrömmar när du väl somnat är sånt som drabbat mig. .
Citera
2023-01-21, 20:05
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statsminister2030
Men stesolid har en halveringstid på 1-2 dygn. Imovane 4 timmar om du är man o i hyfsat skick. . Så stesolid kan alltså va kvar med 1/2 dosen efter 48 timmar. Går ur kroppen mjukt och fint. . Imovane har du kvar 1/4096 del efter 48timmar. . Jävligt stor skillnad. . . Klart kroppen kan cpa ut om du använt imovane hög dos ett tag och allt helt plötsligt går ur kroppen fort som fan. Paranoid, högre hjärtrytm, frossa, sömnlöshet o mardrömmar när du väl somnat är sånt som drabbat mig. .

Du pratar om att detta händer om du slutar tvärt med imovane? Ja det är inga piller att leka med direkt.
Citera
2023-01-26, 08:48
Medlem
EchoesOfSilences avatar
Baserat på ovanstående verkar inte Stesolid vara någon större fara att kliva av. Men hur är den allmänna uppfattningen här från er andra som har ätit dagligen i tre månader eller fler? Och kanske även kombinerat med andra GABA-aktiva substanser.

Jag har sedan relativt tidigt i höstas ätit mellan 10 till 40 milligram Stesolid dagligen (doser uppåt 40 milligram har varit ovanliga och huvudsakligen inträffat under januari månad, så medelmängden har varit ungefär 10-20 milligram per dygn), och därutöver cirka 180 Imovane om 7.5 mg sedan oktober (inledningsvis endast till sänggåendet, dock med ökande doser, men sedan också halvor dagtid vid ett par tillfällen). Till det här har också flubrotizolam använts i perioder, med upplägget cirka en månad i sträck och sedan omkring tre veckors uppehåll, följt av en månad igen och så tre till fyra veckor utan igen. Totalt har omkring 450 tabletter doserade 0.5 mg konsumerats. Också cirka 40 tabletter ”gidazepam” om 3 mg har förbrukats under januari månad. Alkohol har likaså konsumerats i tämligen höga doser (35-60 centiliter starksprit) sedan början av december, om än inte dagligen, men i genomsnitt fyra gånger i veckan.

Mellan fredag kväll och i går eftermiddag var jag nykter från alkohol, zopiklon från förra onsdagen, flubrotizolam från förra helgen och gidazepam från cirka en vecka in i januari, och jag tog endast 10 till 15 milligram Stesolid per dygn (5 till 7.5 mg dagtid och lika mycket inför natten) tillsammans med Mirtazapin 7.5 till 15 mg och melatonin 3 mg inför sänggåendet sedan senaste alkoholkonsumtionen, och likaså de dagar dessförinnan som jag inte konsumerade alkohol.

Ingen nämnvärd känsla av abstinens förutom möjligen svaga bränningar i överkroppen och något darrig har visat sig kort efter avbrottet med till exempel Imovane, dock känner jag nästintill konstant en oerhörd oro och rädsla i kroppen, likt att man bara väntar på att något fruktansvärt ska hända. Ångesten är stundtals mycket kraftig och senast i helgen drabbades jag av en panikattack där hela kroppen skakade och jag fick hållas om av en närstående. Denna ångest och de attacker jag har fått kan dock till stor del snarare relateras till händelser i mitt privatliv de senaste veckorna, och då avses traumatiska sådana.

Jag har fortsatt recept på Stesolid och Imovane (med nya uttag i något så när nära tid) för ett par veckor framåt och har för tillfället 7.5 mg Stesolid kvar och ett fyrtiotal gidazepam. Min behandlande läkare ska träffa mig om några veckor och jag har kontinuerlig kontakt med såväl den vanliga psykiatrin som akutpsykiatrin. I dagsläget befinner jag mig nämligen i en kris, ett trauma som nämndes innan, men jag kan heller inte låta bli att tänka åtminstone en gnutta framåt inför vad som skulle kunna tänkas följa när jag trappar ut alla GABA-aktiva substanser. Krisen kommer att lägga sig tids nog, medan GABA-konsumtionen snarare bara skjuter problemen framåt.

Hur pass illa skulle ni tro att min abstinens kan tänkas bli om jag slutar abrupt med allting?

Tanken är att fasa ut först alkoholen, därpå endast i undantagsfall använda de bensodiazepiner vilka jag inte har recept på (till exempel tillsammans med stimulantia), följt av att avsluta behandlingen med Imovane och sedan med eventuell läkarhjälp trappa ut Stesolid, om det ens behövs. En plan är alltid en plan, även om den riskerar att brytas. Men så ser åtminstone målsättningen ut. Jag har haft långa nyktra perioder (åratal) med jämna mellanrum, så det kommer framöver att bli en ny sådan när jag väl bestämmer mig, men just Stesolid har jag aldrig ätit dagligen förut och funderar just lite därför över utsättningen på den.

Väntas ett helvete eller kommer den långa halveringstiden hos diazepam att göra det milt?
Citera
2023-03-20, 14:39
Medlem
flykick666s avatar
Slippa xanot AT med Ikto?

Detta har säkert frågats innan, men om man tagit säg 1-2mg xanor i en månad (vilket inte är så mycket) och ska nu lägga ner, kan man undvika den dryga veckan som kommer efter 1 mån med xanor om man tar typ en halv ikto en dag, en halv dagen efter och sen typ en kvart varannan dag tills veckan är över.. Har alltid en riktigt jobbig vecka efter en månad på xanor oavsett hur hög dos.. Hade varit skönt att slippa sömnlösheten och den psykiska dippen
Citera
2023-03-20, 14:43
Medlem
Tomtatpolls avatar
Jag skulle göra såhär: Kapa rakt av. Har själv gjort det, var uppe i 8-10 mg alprazolam per dygn i närmare halvåret. Var inte jättekul, men inte större problem. Svårt att rekommendera dock för vet inte hur folk reagerar överlag.

Men 1-2 om dagen är så pass låg dos att det kanske bara går att kapa ändå.

Men om du ska vara kärring, så kör på såhär:

Dag 1: 1mg ikto
Dag 2: 0.5mg ikto
Dag 3-7: 0.25mg ikto

Dag 8: Inget alls.

Ikto har så hög halveringstid, att du kommer att få en jämn urtrappning om du gör något liknande.
Citera
2023-03-20, 14:45
Medlem
Det bör gå att minska ATn efter Xanor med Iktorovil. Halveringstiden sätt till 18-50 timmar på Iktorovil, och Xanor 12 - 15 timmar.

Jag önskar dig lycka till, och var försiktig med bensodiazepiner.
Citera
2023-03-20, 15:25
Moderator
Morfar-52s avatar
"Slippa xanot AT med Ikto?" infogad./mod
Citera
2023-04-11, 18:37
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flykick666
Detta har säkert frågats innan, men om man tagit säg 1-2mg xanor i en månad (vilket inte är så mycket) och ska nu lägga ner, kan man undvika den dryga veckan som kommer efter 1 mån med xanor om man tar typ en halv ikto en dag, en halv dagen efter och sen typ en kvart varannan dag tills veckan är över.. Har alltid en riktigt jobbig vecka efter en månad på xanor oavsett hur hög dos.. Hade varit skönt att slippa sömnlösheten och den psykiska dippen

Trappa ned det med ikton, 1 månad på xanor kan va jobbigt nog. Intron borde göra det hanterbart. Sköt det snyggt bara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in