2021-11-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kattninen
Benso avtändning/abstinens kan va bland det absolut mest vidrigaste jag varit med om.
Krampanfall, delirium tremens, hallucinationer, sluddrigt tal, sömnlöshet, myrkrypningar, kräkningar, kallsvettningar, grov paranoia och vanföreställningar och aggressionsutbrott och mycket mer. Rent jävla helvete. Kämpar fortfarande med abstinens då och då nu flera månader senare.

Signar under på den. Been there..
Citera
2022-01-17, 03:18
Medlem
Är så att ja ätit xanor från och till i typ en månad, 1mg typ varannan dag ibland 2mg nu är det 3e dagen sen ja tog min sista tablett. Ca 12 timmar sen kan ja inte sova eller komma ner i varv, ligger här och svettas och känner mig irriterad/deprimerad för ja inte kan sova känns nästan som att ja e på tjack hjärnan är upp i högvarv konstant kan knappt sitta still, somnar jag utan Benzo är sömnen jätte orolig och vakna upp konstant under dom 3 timmarna ja väl får sova nä jag varit vaken så länge att hjärnan stänger av..

Haft sömnproblem under många års tid, när de är så är benzo de enda som hjälper så ätit Benzo typ 1 månad i sträck mot sömnproblemen nu för att få vardagen att fungera. Är det Benzo avtändning jag har? Brukar hjälpa att röka riktigt mycket CB men just nu är det slut så detta e verkligen skit jobbigt vet inte vad ja ska göra har möte med psykiatrin idag kl 13 så är bara dygna finns inget annat alternativ för får inte missa detta läkarbesök.
Senast redigerad av epridee 2022-01-17 kl. 03:20.
Citera
2022-01-17, 16:42
Medlem
cirkuspoliss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattninen
Benso avtändning/abstinens kan va bland det absolut mest vidrigaste jag varit med om.
Krampanfall, delirium tremens, hallucinationer, sluddrigt tal, sömnlöshet, myrkrypningar, kräkningar, kallsvettningar, grov paranoia och vanföreställningar och aggressionsutbrott och mycket mer. Rent jävla helvete. Kämpar fortfarande med abstinens då och då nu flera månader senare.

Citat:
Ursprungligen postat av Nemmirc
Signar under på den. Been there..

Inte varit där själv men träffat ett antal som lagt av efter långt bruk. Fy fan hur det verkar vara. Dessutom inte direkt pålitliga.
Citera
2022-01-17, 17:04
Medlem
Muppetys avatar
Nu har det gått 3 veckor sen jag slutade med benzo dagligen o det har gått väldigt bra. Tar nu ca 2 tabletter (0,5 mg Iktorivil) i veckan, ibland kan det gå längre tid emellan. Trappade ner från 4 mg på ca 3 år.

Har ätit 4 mg dagligen i ca 16 år. Så visst går det. Känner ingen abstinens när jag tycker att jag behöver en tablett heller, jag blir bara så rastlös o röker upp mot 40 cigg om dagen, då tycker jag det är bättre o nyttigare att ta lite benzo.
Citera
2022-01-17, 22:56
Medlem
trainriders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epridee
Är så att ja ätit xanor från och till i typ en månad, 1mg typ varannan dag ibland 2mg nu är det 3e dagen sen ja tog min sista tablett. Ca 12 timmar sen kan ja inte sova eller komma ner i varv, ligger här och svettas och känner mig irriterad/deprimerad för ja inte kan sova känns nästan som att ja e på tjack hjärnan är upp i högvarv konstant kan knappt sitta still, somnar jag utan Benzo är sömnen jätte orolig och vakna upp konstant under dom 3 timmarna ja väl får sova nä jag varit vaken så länge att hjärnan stänger av..

Haft sömnproblem under många års tid, när de är så är benzo de enda som hjälper så ätit Benzo typ 1 månad i sträck mot sömnproblemen nu för att få vardagen att fungera. Är det Benzo avtändning jag har? Brukar hjälpa att röka riktigt mycket CB men just nu är det slut så detta e verkligen skit jobbigt vet inte vad ja ska göra har möte med psykiatrin idag kl 13 så är bara dygna finns inget annat alternativ för får inte missa detta läkarbesök.
Xanor är ju en av dom bensona som man utvecklar snabbast beroende av, sömnproblem och ångest är dom 2 vanligaste symptomen.
Nu har du bara ätit i en månad och inte särskilt hög dos så tror det blir bättre på en vecka.
Försök lösa nått för sömnen första dagarna, rekommenderar quetiapin det däckar mig varje gång när jag tänder av vilken substans som helst, 25-50mg 1 timme innan sänggående så kommer du tvärslockna.
I värsta fall om du inte får tag på det så försök åtminstone lösa theralen det får man bara man knäpper med fingrarna. Theralen är ingen mirakelgrej men den kan hjälpa lite grann att få sova lite mindre oroligt när man väl har somnat.
Citera
2022-02-18, 15:04
Medlem
Xanor (ksalol) Hjälp

Hej, jag har tagit ksalol i nästan 3-4 år. Jag tar 1mg om dagen. Saken är att jag ska åka till Australien om någon månad bara. Jag vet inte vad jag förväntar mig. Är det farligt? Ska jag ta med mig? Isåfall några tips på hur?

Tack för svar
Citera
2022-02-18, 15:09
Medlem
Polskis avatar
För min del hade ett stopp bara intagit inneburit fruktansvärd panikångest,muskelsvaghet och en hel del andra mindre trevliga effekter. Vet inte hur de ser ut där nere men det lär nog finnas en stormarknad av illegal benso du kan införskaffa dig där så du överlever.
Citera
2022-02-18, 15:14
Medlem
woefulnissans avatar
Bara 1mg dagligen. Inga större problem att kliva av.
Citera
2022-02-18, 15:15
Medlem
1mg dagligen då är det bara att sluta tvärt,

Det är mer psykiskt än fysiskt

Efter ett par veckor så kommer du äcklas av benzo
Citera
2022-02-18, 15:37
Medlem
Uluchsheniyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grimzi999
Hej, jag har tagit ksalol i nästan 3-4 år. Jag tar 1mg om dagen. Saken är att jag ska åka till Australien om någon månad bara. Jag vet inte vad jag förväntar mig. Är det farligt? Ska jag ta med mig? Isåfall några tips på hur?

Tack för svar
Trappa av under den månaden du har kvar så du mentalt klarar av att inte ta tabletterna.
Citera
2022-02-18, 15:47
Medlem
link71s avatar
Son ovan sa, trappa ur !
Skulle redan börjat imorgon med 0.5 mg .
Om du säger är sant så behöver du inte bry dig om epilepsi anfall iaf. Om du slutar tvärt ( Cold turkey) så finns chans. Så va glad för det.
Det sitter mest i huvet.. 1 mg är så pass låg dos men ksalol är ju utbankade till helvetet. Så man vet ju aldrig hur många mg du får i dig. För fentanyl finns i varje. Har testat själv.
Citera
2022-02-18, 17:20
Medlem
Ni är så himla hjälpsamma! Blir så glad att det finns människor som er som hjälper. Uppskattar det verkligen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in