Citat:
Ursprungligen postat av
epridee
Är så att ja ätit xanor från och till i typ en månad, 1mg typ varannan dag ibland 2mg nu är det 3e dagen sen ja tog min sista tablett. Ca 12 timmar sen kan ja inte sova eller komma ner i varv, ligger här och svettas och känner mig irriterad/deprimerad för ja inte kan sova känns nästan som att ja e på tjack hjärnan är upp i högvarv konstant kan knappt sitta still, somnar jag utan Benzo är sömnen jätte orolig och vakna upp konstant under dom 3 timmarna ja väl får sova nä jag varit vaken så länge att hjärnan stänger av..
Haft sömnproblem under många års tid, när de är så är benzo de enda som hjälper så ätit Benzo typ 1 månad i sträck mot sömnproblemen nu för att få vardagen att fungera. Är det Benzo avtändning jag har? Brukar hjälpa att röka riktigt mycket CB men just nu är det slut så detta e verkligen skit jobbigt vet inte vad ja ska göra

har möte med psykiatrin idag kl 13 så är bara dygna finns inget annat alternativ för får inte missa detta läkarbesök.
Xanor är ju en av dom bensona som man utvecklar snabbast beroende av, sömnproblem och ångest är dom 2 vanligaste symptomen.
Nu har du bara ätit i en månad och inte särskilt hög dos så tror det blir bättre på en vecka.
Försök lösa nått för sömnen första dagarna, rekommenderar quetiapin det däckar mig varje gång när jag tänder av vilken substans som helst, 25-50mg 1 timme innan sänggående så kommer du tvärslockna.
I värsta fall om du inte får tag på det så försök åtminstone lösa theralen det får man bara man knäpper med fingrarna. Theralen är ingen mirakelgrej men den kan hjälpa lite grann att få sova lite mindre oroligt när man väl har somnat.