2015-08-02, 13:18
Medlem
ksdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rexthedog
Tramadol drar snarare ut på eländet. Kan vara så med Lyrica också men osäker. Delade uppfattningar enligt forum. Modafinil rekommenderar jag när jag har uppehåll - dock känns det inte helt hälsosamt för kroppen.

Annars kan magnesium, zink, l-theanine, 5-htp cocktail vara till hjälp, även om effektern är minimal.

Gym / cardio hjälper faktiskt som många säger, viktigt du känner att du gör något hälsosamt.

Okej e du säker på att det blir värre med tramadol? Har du nån länk som bekräftar det? Jag har letat överallt utan att hitta nåt. Isåfall får jag slänga mina tram för det e det sista jag vill, tycker det är konstigt att det inte verkar finnas nån substitut till när man går av benzo men dom som går av opiater så tipsas det om olika benzo preparat hit o dit.
Mvh
Citera
2015-08-02, 13:21
Medlem
Käkade ganska mycket tramadol förr pga en skada och jag tycker de känns lite snarlika benso. Nån slags mild euforisk känsla, dock utan kliet och illamåendet som enbart är tramadolen. Tycker du ska se dig om efter någon annan medicin än just tramadol, kanske propavan kan hjälpa om du tar en jävla massa? Spånar bara.
Citera
2015-08-02, 15:15
Medlem
Alkohol samt Tramadol kommer ta "The edge of", det vill säga: Lindra ångesten och din sociala fobi. Tramadol gör även så du blir hård i magen vilket kan vara bra, då många på AT får en väldigt dålig mage.

Dock tycker jag inte att du ska ersätta benzo med en annan drog, men eftersom det var det du efterfrågade så, ja:

Tramadol är ångestdämpande
Alkohol är ångestdämpande

Om du käkar några tramadol och sen häller upp en bred whiskey som du sippar på VÄLDIGT långsamt under kvällen så behöver du inte ta så många för att stilla det värsta.

Ps: ALKOHOL och OPIATER är en livsfarlig kombo, så om du inte vet vad du gör så skit i spriten. Jag kan dricka ett glas whiskey eller två efter ett par tramadol men då är det VÄLDIGT måttligt.

Igår drack jag 2st 6cl på hela kvällen, och jag satt uppe och glodde på UFC live till 07:30 imorse, så på 13,5 timmar fick jag i mig 12cl sprit, mindre än 1cl/timmen alltså. På de tog jag ca 500mg tram.

Ds: Börja inte med 500mg. Ta 3-4st om de är 50mg. 1-2 om det är 100mg.
Citera
2015-08-02, 15:44
Medlem
Retarderad-Indians avatar
Härda ut helvetet! Det tar tid men det blir bättre , kontakta en läkare.
Försök inte dämpa med andra narkotiska preparat , då byter du bara ett missbruk
till ett annat .

Mvh
Citera
2015-08-02, 15:44
Medlem
Pussmunnens avatar
Läste slarvigt, men kör du inget nertrappningsschema om du fått det från läkare ?
Senast redigerad av Pussmunnen 2015-08-02 kl. 15:58.
Citera
2015-08-02, 19:20
Medlem
ksdrs avatar
För att förklara lite enklare. Jag har käkat höga doser xanor i några år och har varit inne på avgiftning så är sen en tid tillbaka helt nollad. Och det e för jävligt men blir "lite lite" bättre varje vecka. MEN! ... Jag söker nån substans som tar bort det värsta av sociala fobin som är en av biverkningarna när man gått av xanor. Vet massor av opiater och andra mediciner som hjälper mot problemet men jag vill inte ta nån som går på samma receptorer som xanor d.v.s. nåt som bara förlänger mitt gamla benzbruk. Har hört att tex Imovane och stilnoct inte är bra om man ska gå av benzo för dom e så lika mediciner. Tramadol funkar bra för mig men vill veta så det inte förvärrar min abstinens med tiden? Alla säger olika så vet inte vad som stämmer. Så vet ni nån medicin som är väldigt olik benzo så är jag väldigt tacksam. Och detta handlar inte om att ersätta till o torska på nån annan drog utan ska ta vid "BEHOV" obs. Gillar ej alkohol så de e inget alternativ.
Mvh
Citera
2015-08-02, 19:32
Medlem
Spacemodes avatar
Du behöver B vitaminer, B2, B9 (folsyra) och B12. Jag blev mycket bättre när jag tog en näve folsyratabletter.
Citera
2015-08-02, 19:39
Medlem
Min första, spontana tanke när jag såg rubriken; alprazolam borde funka bra mot abstinensen... men det kanske inte är ett bra alternativ?
Citera
2015-08-02, 19:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av pervopelle
Min första, spontana tanke när jag såg rubriken; alprazolam borde funka bra mot abstinensen... men det kanske inte är ett bra alternativ?

Det är just det han har gått på som han har biverkningar av, men du kanske bara är ironisk?...

I alla fall, ta inte lyrica vad du än gör, påverkar bensotoleransen så de skulle bara dra ut på det.
Citera
2015-08-04, 05:32
Medlem
ksdrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtens-fislukt
Theralen i höga doser!

Ett bra, fungerande liv, vänner och antidepp har tagit mig ur det där helvetiska träsket..

SÅ terapi tycker jag att du ska ge ett försök! Ring och jaga fatt på en så fort du kan!

Lider med dig!

Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Det är just det han har gått på som han har biverkningar av, men du kanske bara är ironisk?...

I alla fall, ta inte lyrica vad du än gör, påverkar bensotoleransen så de skulle bara dra ut på det.
Jag får tacka alla tips men får helt enkelt kämpa vidare med denna helvetes abstinens. Det enda jag kan säga som medmänniska till mina fina flashbackare är hur dåligt ni än mår.... börja aldrig med regelbunden benzomissbruk. Det finns inget värre att bli av med. MVH KSDR
Citera
2015-08-04, 22:18
Medlem
UBFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ksdr
Hej alla smarta.

Jag har varit nollad på benzo i ca 2 månader nu efter 4årigt långt "missbruk av läkare" med 10mg xanor per dag. Det har vart ett rent helvete jag inte önskar någon och vill inte börja käka benso igen, men jag har fått x antal tramadol av en vän som sa att jag kunde äta dessa dom dagarna då abstinensen är som värst (folkskygg, social fobi, klarar knappt gå o handla och skakar som ett asplöv) för att tramadolen inte går på samma receptorer som benzo, enligt han. Jag har försökt googla men hittar inget som min liknande situation så hoppas någon kunnig här vet om det stämmer eller om det finns nån annan "medicin" ja kan äta vid behov utan att benzoberoendet blir värre. Har hört att Imovane och stilnoct bara förvärrar beroendet tex.
Hoppas ni förstår min fråga och seriösa svar Tack!

Mvh ksdr

Tjena KSDR. Först och främst, jag vet vad du går igenom även om jag är bortskämd med extremt hög tolerans med droger och dess biverkningar.
Jag har käkat alla benzo i ca 20 år men sällan stått på någon medicin mer än 2-3 år, med korta avbrott för att jusat slippa vara beroende (vilket jag ändå var). Jag har alltid garvat åt alla pajasar som måste läggas in för avgiftning/detox.
Jag har nog binge-benzat för det mesta och ingen medicin är vackrare än just benz för mig. Morfin i all ära men just den fantastiska känslan av att vara ångestbefriad har alltid dragit mig åt Alprazolam och Lorazepam-hållet.
Jag minns speciellt en kort 3 veckors-period då jag slängde jag i mig 300mg xanor, 400mg nitrazepam och 600 mg temesta tillsammans med alkohol och överlevde. Jag har alltid stått på medicinering på Xanor men under just den perioden sparade jag ihop nog med cash för att totalt binga skiten.
Jag fick plötsligt nog av att sticka huvudet i sanden och fejsa livet utan allt.
Jag som alltid skrattat åt fjantar som ojar sig "åh gud det är värre än heroin AT" fick en slev av skiten. Jag körde cold turkey rakt av.
Dom första dagarna var ok eftersom jag visste att det skulle vara tufft så jag stålsatte mig.
Men efter första veckan fick jag sådan yrsel att jag trodde jag skulle dö av skiten. Marken skakade under mina fötter och jag fick hålla i mig i husväggar när jag skulle handla mat. Panikattacker varje dag. Och jag trodde det var det värsta som kunde hända men den molande ångesten var 20 ggr värre och den satt i cirka ett år. Jag isolerade mig helt och hållet och kunde knappt ta mig ur sängen.
Varje dag funderade jag på att ta mitt liv och hur jag kunde göra det så smärtfritt som möjligt för mina anhöriga, mig själv sket jag i totalt.
Idag äter jag benzo när det är överjävligt och det fungerar bra. Men hur skiten kunde plåga mig varje dag i över ett år är något jag fortfarande inte förstår. Andra droger går ur kroppen relativt snabbt men benzo är verkligen att dansa med satan. Speciellt dom mängderna jag slängde i mig.
Kallsvett. Skakningar. Gråtattacker. Ibland fick jag epileptiska anfall och vaknade upp helt nollställd bara för att återuppleva skakningarna och ångesten några timmar senare. Torskade varje jobb under det året. Jag klarade bara inte av att leva normalt
Jag använde andra droger för att orka med det hela men det hjälpte bara temporärt. Jag ska inte ljuga, det hjälper ibland men helvete vad det kostar. Har inga vänner kvar, bad alla dra åt helvete.

Så jag vet vad du går igenom och jag rekommenderar verkligen att du löper linan ut, hur larvigt och moraliskt det än kan låta.
Efter det vidriga året var jag helt fri men ångesten var kvar. Men det var inte AT-ångest utan den vanliga ångesten som jag brottats med i halva livet. Jag använder fortfarande Xanor men bara stötvis under extremt jobbiga perioder.

Alla säger "byt inte ut ett beroende mot ett annat" men jag förstår verkligen hur det lockar. Kanske lyrica som någon sa. Den är inte så nasty att skaka av sig.

Önskar dig all lycka med att bli fri från mardrömmen du befinner dig i just nu. Det blir bättre, det tar bara jävligt lång tid om du har otur. Depersonalisering är bara förnamnet men det går över. försök köra ett mantra och övertyga dig om det.

Go hard buddy, du blir fri om du vill det. Försök omge dig med snälla människor som inte dömer dig så hårt men ändå håller dig på banan. Jag körde helt solo och är fri från det dagliga beroendet, men ibland måste jag använda det. Och kan du lyckas skaka den dagliga höga dosen har du kommit långt.
Citera
2015-08-05, 01:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UBF
Tjena KSDR. Först och främst, jag vet vad du går igenom även om jag är bortskämd med extremt hög tolerans med droger och dess biverkningar.
Jag har käkat alla benzo i ca 20 år men sällan stått på någon medicin mer än 2-3 år, med korta avbrott för att jusat slippa vara beroende (vilket jag ändå var). Jag har alltid garvat åt alla pajasar som måste läggas in för avgiftning/detox.
Jag har nog binge-benzat för det mesta och ingen medicin är vackrare än just benz för mig. Morfin i all ära men just den fantastiska känslan av att vara ångestbefriad har alltid dragit mig åt Alprazolam och Lorazepam-hållet.
Jag minns speciellt en kort 3 veckors-period då jag slängde jag i mig 300mg xanor, 400mg nitrazepam och 600 mg temesta tillsammans med alkohol och överlevde. Jag har alltid stått på medicinering på Xanor men under just den perioden sparade jag ihop nog med cash för att totalt binga skiten.
Jag fick plötsligt nog av att sticka huvudet i sanden och fejsa livet utan allt.
Jag som alltid skrattat åt fjantar som ojar sig "åh gud det är värre än heroin AT" fick en slev av skiten. Jag körde cold turkey rakt av.
Dom första dagarna var ok eftersom jag visste att det skulle vara tufft så jag stålsatte mig.
Men efter första veckan fick jag sådan yrsel att jag trodde jag skulle dö av skiten. Marken skakade under mina fötter och jag fick hålla i mig i husväggar när jag skulle handla mat. Panikattacker varje dag. Och jag trodde det var det värsta som kunde hända men den molande ångesten var 20 ggr värre och den satt i cirka ett år. Jag isolerade mig helt och hållet och kunde knappt ta mig ur sängen.
Varje dag funderade jag på att ta mitt liv och hur jag kunde göra det så smärtfritt som möjligt för mina anhöriga, mig själv sket jag i totalt.
Idag äter jag benzo när det är överjävligt och det fungerar bra. Men hur skiten kunde plåga mig varje dag i över ett år är något jag fortfarande inte förstår. Andra droger går ur kroppen relativt snabbt men benzo är verkligen att dansa med satan. Speciellt dom mängderna jag slängde i mig.
Kallsvett. Skakningar. Gråtattacker. Ibland fick jag epileptiska anfall och vaknade upp helt nollställd bara för att återuppleva skakningarna och ångesten några timmar senare. Torskade varje jobb under det året. Jag klarade bara inte av att leva normalt
Jag använde andra droger för att orka med det hela men det hjälpte bara temporärt. Jag ska inte ljuga, det hjälper ibland men helvete vad det kostar. Har inga vänner kvar, bad alla dra åt helvete.

Så jag vet vad du går igenom och jag rekommenderar verkligen att du löper linan ut, hur larvigt och moraliskt det än kan låta.
Efter det vidriga året var jag helt fri men ångesten var kvar. Men det var inte AT-ångest utan den vanliga ångesten som jag brottats med i halva livet. Jag använder fortfarande Xanor men bara stötvis under extremt jobbiga perioder.

Alla säger "byt inte ut ett beroende mot ett annat" men jag förstår verkligen hur det lockar. Kanske lyrica som någon sa. Den är inte så nasty att skaka av sig.

Önskar dig all lycka med att bli fri från mardrömmen du befinner dig i just nu. Det blir bättre, det tar bara jävligt lång tid om du har otur. Depersonalisering är bara förnamnet men det går över. försök köra ett mantra och övertyga dig om det.

Go hard buddy, du blir fri om du vill det. Försök omge dig med snälla människor som inte dömer dig så hårt men ändå håller dig på banan. Jag körde helt solo och är fri från det dagliga beroendet, men ibland måste jag använda det. Och kan du lyckas skaka den dagliga höga dosen har du kommit långt.

Det låter helt galet, och extrema doser.
Vilka doser var din "normala" dos som du käkade dagligen när du bestämde dig för att sluta?
Hur lever du idag?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in