Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-02-10, 01:15
  #853
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Jag ska sluta skriva om det här nu, jag skulle kunna fortsätta i spaltmeter utan att komma till någon som helst vettig poäng men hoppas att det blev lite klarare hur jag tänker ändå.
Fascinerande, verkligen helt fantastiskt... Du uppfattade det alltså som att du befann dig i din egen kropp, på en gräskulle eller liknande? Det är ju väldigt intressant, eftersom miljöerna brukar vara så utomvärldsliga och främliga. Din upplevelse toppar faktiskt det mesta, om inte allt, som jag har hört/läst om eller själv upplevt på DMT. Så visst förstår jag att konceptet breakthrough måste ha en mer laddad innebörd för dig.

Slutsatsen som du drog har också jag länge känt varit sann, även innan mina erfarenheter på DMT, vilka dock har förstärkt den övertygelsen.

Allt är ett.
Citera
2011-02-10, 01:30
  #854
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Angående dosering och set&setting så ögonmåttade jag första gången då jag inte hade någon våg men nu när jag har det så chansar jag på 20 mg, fast då räknar jag bort den verkliga första gången då jag rökte kanske 1-5mg och en del av det gick till spillo då jag vaporiserade ur en hemmagjord glödlampspipa utan någon märkbar effekt alls bara för att testa mig försiktigt fram.

Testa 200-300mg och se om du inte ändrar din åsikt om att det inte är så mindblowing. Sen beror det på hur bra man är på röka det, väldigt jobbigt för halsen tycker många. Men kommer man över den tröskeln då kan man få ordentliga trippar på DMT. Ta tre stora bloss, när du blåser ut sista röken så kan du säga adjö till omvärlden för en kort stund.
Citera
2011-02-10, 12:16
  #855
Medlem
makduis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiskamagistern
Testa 200-300mg och se om du inte ändrar din åsikt om att det inte är så mindblowing. Sen beror det på hur bra man är på röka det, väldigt jobbigt för halsen tycker många. Men kommer man över den tröskeln då kan man få ordentliga trippar på DMT. Ta tre stora bloss, när du blåser ut sista röken så kan du säga adjö till omvärlden för en kort stund.

Jag har vart igenom mönstret terence mckenna kallar "the crythanthimum" igenom en grå metallisk tunnel och in till snubbar med tre ansikten som verkar betrakta mig som en ointressant apa haha, vet inte om du kallar det breakthrough men då tog jag 70mg och andades in väldigt mycket på en kort tid och körde med glödlampa den gången.
Citera
2011-02-10, 12:39
  #856
Medlem
ahaks avatar
Vet inte om det är rätt tråd, men Yopifrön, någon som har erfarenhet? Har ett antal men har inte lyckats bli klok på bästa sättet att tillreda dem. Rättare sagt, har inte förmått mig att undersöka ordentligt då jag inte vet om det är ngt kräm idem ändå? (Enligt vissa ska det ju dock vara snarlikt DMT, använt på rätt sätt..)

Anyone?
Citera
2011-02-10, 16:07
  #857
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stoffeboyi
Fascinerande, verkligen helt fantastiskt... Du uppfattade det alltså som att du befann dig i din egen kropp, på en gräskulle eller liknande? Det är ju väldigt intressant, eftersom miljöerna brukar vara så utomvärldsliga och främliga. Din upplevelse toppar faktiskt det mesta, om inte allt, som jag har hört/läst om eller själv upplevt på DMT. Så visst förstår jag att konceptet breakthrough måste ha en mer laddad innebörd för dig.

Slutsatsen som du drog har också jag länge känt varit sann, även innan mina erfarenheter på DMT, vilka dock har förstärkt den övertygelsen.

Allt är ett.

Vet du, jag tänkte inte på min kropp över huvud taget, så långt som jag tänkt är det möjligt att jag inte hade en kropp alls. Händelseförloppet skedde så fort... jag såg lite gräs, tittade upp, chockerades kraftigt och blev omfamnad. Sen "vaknade" jag. Det känns som det tog 5 sekunder i stort sett. Jag har ifrågasatt händelsen grundligt och har inte rökt dmt sens dess faktiskt. Jag kan se "guden" framför mig när jag vill, i mitt mind´s eye i luddiga detaljer, inte som en vanlig minnesbild...jag kan se vissa konturer och känna blicken, men jag får anstränga mig.
Citera
2011-02-10, 18:38
  #858
Medlem
passthemarijuanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av passthemarijuana
Någon som har erfarenhet av att beställa från den här sidan? http://www.mimosahostilis.co.uk/

Eller någon kanske kan tipsa om bra shop här eller via pm, 100herbg käns lite sisådär

Tack på förhand!

Bump, ingen som vet vilken shop som är bäst just nu?
Citera
2011-02-10, 19:30
  #859
Avstängd
thelilgringos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ahak
Vet inte om det är rätt tråd, men Yopifrön, någon som har erfarenhet? Har ett antal men har inte lyckats bli klok på bästa sättet att tillreda dem. Rättare sagt, har inte förmått mig att undersöka ordentligt då jag inte vet om det är ngt kräm idem ändå? (Enligt vissa ska det ju dock vara snarlikt DMT, använt på rätt sätt..)

Anyone?
Jag antar att det är Yopofrön du syftar på. Isåfall innehåller dom n,n-DMT, 5-MeO-DMT och Bufotenin (5-HO-DMT), och det är främst bufotenin som är det aktiva ämnet, även om dom andra två kanske påverkar trippen till viss del.
Hur gör man då för att trippa på dom? Jo det är väldigt simpelt. Det enda du behöver är en halvnaken sydamerikan med ett blåsrör. Jag tror dom säljer såna på ICA vid frukt- och gröntavdelningen. Annars är det bara att fråga Kjell på lagret. Han vet.
Citera
2011-02-10, 19:34
  #860
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Vet du, jag tänkte inte på min kropp över huvud taget, så långt som jag tänkt är det möjligt att jag inte hade en kropp alls. Händelseförloppet skedde så fort... jag såg lite gräs, tittade upp, chockerades kraftigt och blev omfamnad. Sen "vaknade" jag. Det känns som det tog 5 sekunder i stort sett. Jag har ifrågasatt händelsen grundligt och har inte rökt dmt sens dess faktiskt. Jag kan se "guden" framför mig när jag vill, i mitt mind´s eye i luddiga detaljer, inte som en vanlig minnesbild...jag kan se vissa konturer och känna blicken, men jag får anstränga mig.
Ja, mycket detaljer går till spillo när man väl har nyktrat till, när jag minns tillbaka på mina trippar så känns det nästan som en dröm på flera sätt.
Citera
2011-02-10, 23:21
  #861
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiskamagistern
Testa 200-300mg och se om du inte ändrar din åsikt om att det inte är så mindblowing. Sen beror det på hur bra man är på röka det, väldigt jobbigt för halsen tycker många. Men kommer man över den tröskeln då kan man få ordentliga trippar på DMT. Ta tre stora bloss, när du blåser ut sista röken så kan du säga adjö till omvärlden för en kort stund.

Menar du röka eller ta oralt?
2-300 mg är på tok för mycket att röka i alla fall,50-60 mg är rekat men beroende på vikt så kan man gå upp till max 80-100 och då är det rekommenderat att man är erfaren
Citera
2011-02-11, 01:04
  #862
Medlem
CamCameos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hypergalaxy
Menar du röka eller ta oralt?
2-300 mg är på tok för mycket att röka i alla fall,50-60 mg är rekat men beroende på vikt så kan man gå upp till max 80-100 och då är det rekommenderat att man är erfaren

Talar du ur egen erfarenhet nu?

IME så är ens sweetspotdos oftast mer knäckande än överdoser.
För länge sedan brukade jag bara doppa en stålullsboll i en hög dmt och röka.
Ledde bara till massa osammanhängande blaj och fula visuals. Har du haft liknande upplevelser vid ögre doser?
Varför kroppsvikt? Tänker du på blodplasmakoncentration? Tror inte det är att ta i beräkning när molkekylen korsar bbb (sv.bhb) via inhalering av fribas, men är osäker.
Citera
2011-02-11, 14:10
  #863
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CamCameo
Talar du ur egen erfarenhet nu?

IME så är ens sweetspotdos oftast mer knäckande än överdoser.
För länge sedan brukade jag bara doppa en stålullsboll i en hög dmt och röka.
Ledde bara till massa osammanhängande blaj och fula visuals. Har du haft liknande upplevelser vid ögre doser?
Varför kroppsvikt? Tänker du på blodplasmakoncentration? Tror inte det är att ta i beräkning när molkekylen korsar bbb (sv.bhb) via inhalering av fribas, men är osäker.


Röker man för mycket så blir man bara knockad så det är rätt onödigt, har själv rökt 100mg som mest och det var på tok för mycket för min smak.
Citera
2011-02-11, 17:48
  #864
Medlem
Snerisken på detta? Man ska helst ha trippat ett tag innan man provar sig på dmt?
Citera
dmt

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback