Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-05-04, 01:06
  #1
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
När jag var ute och reste för några månader sen i Europa råkade jag ut för alla möjliga skumma droger . Vissa saker vågade jag dock inte prova och det ångrar jag självklart nu när jag är tillbaka i Sverige och utbudet inte är det bästa tyvärr. Den drogen jag syftar på kallas DMT, "N,N-dimethyltryptamine" om det säger er något mer?
Jag hörde tex att man så fort man rökt "puffen" så däckar man och vaknar inte upp förens ca 20 min och under den tiden kan man uppleva alla möjliga skumma saker . 1g kostade 100 euro och mängden för en dos hade jag ju ingen anning om och det känns inte som det är något man vill ta för mycket av...
Har någon av er testat denna drog jag är väldigt intresserad utav vad jag missade för något eller borde jag kanske vara tacksam?
Finns det överhuvudtaget i Sverige , någon kanske har lust att skriva en liten triprapport?
Citera
2006-05-04, 01:39
  #2
Medlem
Shrapnels avatar
DMT är en mycket omtalad men tyvärr rätt sällsynt tryptamin som finns i väldigt många växter, och t.o.m i människokroppen. Om du har hört om Ayahuasca så är dmt den aktiva substansen. Sägs vara den intensivaste tryptaminen som finns.
Sådär som en p.s så sägs det att dmt ska avnjutas nära vatten.
Citera
2006-05-04, 12:11
  #3
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Det tackar jag för, Ayahuasca är väll något tea? viste inte att det innehöll DMT. Blir att försöka fixa lite då! Hört att det ska gå att beställa ifrån Usa men det är antagligen bullshit...
Citera
2006-05-04, 12:24
  #4
Medlem
Charlemagnes avatar
Ayahuascha är en brygd av minst en DMT-haltig växt och en MAOI-haltig växt. DMT är inte oralt aktivt ensamt, men tillsammans med en MAOI blir det oralt aktivt.
Ayahuaschor kan också innehålla fler växter med andra ämnen. Sydamerikansk tobak (starkare än den nordamerikanska vi röker), datura med mera är inte helt ovanligt.

Det är en jävla tripp, för att sammanfatta.
Citera
2006-05-04, 14:18
  #5
Banned
Fragmas avatar
"Yopo" ska ju innehålla DMT också.
Men varför köpte du inte DMT och
tog in till Sverige? Eftersom DMT
är väl lagligt?
Citera
2006-05-04, 14:22
  #6
Medlem
Trollishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fragma
"Yopo" ska ju innehålla DMT också.
Men varför köpte du inte DMT och
tog in till Sverige? Eftersom DMT
är väl lagligt?

Dmt är ej lagligt.
Är olagligt i dom flesta länderna det är därför det är så svart att få tag på.
Citera
2006-05-04, 22:07
  #7
Medlem
Charlemagnes avatar
Extraherat DMT är olagligt, men plantor innehållandes DMT är inte olagliga. Man kan köpa alla ingredienser man behöver till ayahuascha om man vill, men själva brygden är olaglig.
Citera
2006-05-04, 22:14
  #8
Medlem
DirtyBones avatar
Gå in på http://www.magiskamolekyler.org/ där finns det en del fallbeskrivningar (tripprapporter) om DMT, har inte testat själv men vad man läst och hört så gick du nog miste om nåt utöver det vanliga när du inte tog chansen.
Citera
2006-05-04, 22:32
  #9
Medlem
Shadowss avatar
DMT ska ju vara något alldeles extra. Skulle nog tyvärr säga att du gick miste om en upplevelse där.
Citera
2006-05-04, 23:00
  #10
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charlemagne
Extraherat DMT är olagligt, men plantor innehållandes DMT är inte olagliga. Man kan köpa alla ingredienser man behöver till ayahuascha om man vill, men själva brygden är olaglig.

De vore något!

Ångrar att jag inte testade, men var lite halv skraj vet inte varför...
Skulle jag få tag på något nu skulle jag inte tveka en sekund.
Citera
2006-05-07, 05:10
  #11
Medlem
Hade turen att testa DMT för någon månad sen och jag måste säga att det är det kraftigaste jag någonsin har upplevt. Jag är väldigt erfaren med HÖGA doser svampar och syra men DMT var något helt annat.

Effekterna kommer på ruskigt snabbt och du kommer inte kunna röra dig under peaken. Det första jag kände var ett offattbart mäktigt kroppsrus, känsla av STARKT accelererande energi i varje del av kroppen. Inom någon sekund var jag dock HELT borta på varje front.

En värld av obeskrivligt komplexa och färgstarka mönster var jag än tittade, dock ännu mer fascinerande var de "varelser" som nu omringade mig. Varelserna är väldigt svåra att beskriva, dom var gjorda av kolumner av starka gröna, gul/guld , röd färger, inom vilka befann sig tusentals complexa geometriska former. Desutom ändrade dom form i hög takt hela tiden. Det starkaste/mest skrämmande var dock känslan av deras totalla makt/intellekt(jag kunde verkligen "känna" dom) och att dom skoningslöst observerade mig. Det kändes som dom telepatiskt höll på att modifiera mig inför entre i deras "värld".

Detta är en svag beskrivning av peaken av upplevelsen och jag håller nu på att skriva ut en full tripprapport redo inom kort.

På erowid finns som vanligt mycket bra info och jag reckommenderar att en som har chansen att prova först utbildar lite, denna substans kräver ENORM respekt

http://www.erowid.org/chemicals/dmt/dmt.shtml
Citera
2006-05-07, 15:11
  #12
Medlem
Tuli Kupferbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dAzEd
Hade turen att testa DMT för någon månad sen och jag måste säga att det är det kraftigaste jag någonsin har upplevt. Jag är väldigt erfaren med HÖGA doser svampar och syra men DMT var något helt annat.

Effekterna kommer på ruskigt snabbt och du kommer inte kunna röra dig under peaken. Det första jag kände var ett offattbart mäktigt kroppsrus, känsla av STARKT accelererande energi i varje del av kroppen. Inom någon sekund var jag dock HELT borta på varje front.

En värld av obeskrivligt komplexa och färgstarka mönster var jag än tittade, dock ännu mer fascinerande var de "varelser" som nu omringade mig. Varelserna är väldigt svåra att beskriva, dom var gjorda av kolumner av starka gröna, gul/guld , röd färger, inom vilka befann sig tusentals complexa geometriska former. Desutom ändrade dom form i hög takt hela tiden. Det starkaste/mest skrämmande var dock känslan av deras totalla makt/intellekt(jag kunde verkligen "känna" dom) och att dom skoningslöst observerade mig. Det kändes som dom telepatiskt höll på att modifiera mig inför entre i deras "värld".

Detta är en svag beskrivning av peaken av upplevelsen och jag håller nu på att skriva ut en full tripprapport redo inom kort.

På erowid finns som vanligt mycket bra info och jag reckommenderar att en som har chansen att prova först utbildar lite, denna substans kräver ENORM respekt

http://www.erowid.org/chemicals/dmt/dmt.shtml


Tack!
Din mera utförliga tripprapport ska bli mycket intressant att läsa.
Dina upplevelser låter ungefär som jag fick det berättat för mig när jag blev erbjuden att handla.
De guld färgade shiva-liknande figurerna verkar återkomma i flera tripprapporter jag läst om...
Det verkar hur som helst vara en väldigt spirituell nästan religiös upplevelse.
Måste bara fråga hur tog du trippen, rökte?
Citera
dmt

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback