Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-04-18, 02:43
  #2053
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av makdui
Lökpulver ja det var EXAKT det som jag hade på tankarna när du sa att du ville ha krydda på spicet... Hahaha varför just lökpulver av alla kryddor asså du är fan rolig... Själv skulle jag säga att det är en jättedålig ide blandannat pga ångorna du kommer andas in från löken som måste smaka scheisse och det är helt enkelt inget jag skulle vilja uppleva i det tillståndet. Det är väl bättre med endast dmt i så ser du dels vad som händer med dmt:ET samt att den enda ångan är från dmt;ET.
Kollade i kryddskåpet, la först massa pizzakrydda i vatten då jag fick tips av killen jag köpte ifrån att jag kunde använda oregano, men jag vet även om att oregano och liknande kryddor är ett helvete att röka, så tänkte att jag kan skölja bort smaken om jag låter den stå i vatten och rör om/byter vatten lite då och då, såg istället lökpulver och tänkte att det blir nog perfekt
Tror knappast att det går att röka lökpulver igenom folie? Vela mest att DMT inte skulle brännas, och nu fick den varken direkt låga eller ha kontakt med något med direkt låga (folie)

Sen så är ju lökpulver hyffsat smaklöst, brukar ha i ganska mycket när jag lagar mat.


Jobbigt när DMT påminner om bränd plast i smaken och man röker ur en plastflaska, man undrar fan om man bränner på plasten, skitjobbigt.

Nå tänkte iaf nästa vecka köra igen fast med glasflaska/syltburk istället.
Tips på något vettigt typ vinställ som man kan stoppa glasflaskan/burken i så att den får en liten vinkel typ som "\" fast inte riktigt lika brand, typ ett vinställ eller nå, jobbigt att hålla i flaskan och hålla elden på rätt plats när man inte ser botten av foliet och man flyttar på flaskan när man tar den ur munnen.
__________________
Senast redigerad av lehiral 2014-04-18 kl. 02:48.
Citera
2014-04-23, 09:16
  #2054
Medlem
lehirals avatar
Körde på en 33cl glasflaska och typ 5-6 lager folie, svårt att elda när man inte ser undersidan dock, fick en väldigt svag tripp, inte alls som, dessutom rökte jag mer denna gång.
Läser på engelska forum att man inte ska ta 5-htp före man röker dmt, man ska vänta minst 24h.
Kanske var där problemet låg.
Kan man använda en 1l glasflaska och fylla den med rök och sen inhalera, och hålla för toppen, och repetera? Eller "försvinner" röken?
__________________
Senast redigerad av lehiral 2014-04-23 kl. 09:31.
Citera
2014-04-23, 09:56
  #2055
Medlem
Resanhems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
Körde på en 33cl glasflaska och typ 5-6 lager folie, svårt att elda när man inte ser undersidan dock, fick en väldigt svag tripp, inte alls som, dessutom rökte jag mer denna gång.
Läser på engelska forum att man inte ska ta 5-htp före man röker dmt, man ska vänta minst 24h.
Kanske var där problemet låg.
Kan man använda en 1l glasflaska och fylla den med rök och sen inhalera, och hålla för toppen, och repetera? Eller "försvinner" röken?

Borde inte vara felet. Du som röker för lite, röker fel eller har dåligt DMT. Göra en "the machine"
Citera
2014-04-23, 14:29
  #2056
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Resanhem
Borde inte vara felet. Du som röker för lite, röker fel eller har dåligt DMT. Göra en "the machine"
http://www.shroomery.org/forums/show...Number/9582119
En källa iaf, om det nu var det beror på vet jag inte, men det var ungefär likadant för mig, kände mest i kroppen.
Citera
2014-04-28, 05:25
  #2057
Medlem
Magnituds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
http://www.shroomery.org/forums/show...Number/9582119
En källa iaf, om det nu var det beror på vet jag inte, men det var ungefär likadant för mig, kände mest i kroppen.

Det måste ha varit jäffligt nice ?
Citera
2014-04-28, 07:33
  #2058
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnitud
Det måste ha varit jäffligt nice ?
Nja blev mest besviken som fan då jag hade större förhoppningar, var som mest bara en skön känsla i kroppen och rätt så lätta visuals om jag stängde mina ögon.
Första ruset var bättre och då siktade jag inte på en breakthrough, det gjorde jag faktiskt nu, första ruset så kunde jag inte sluta le på 30minuter.
Citera
2014-05-03, 15:04
  #2059
Medlem
lehirals avatar
Körde två gånger idag, tyvärr är allt DMT slut nu, blev ingen breakthrough idag heller, körde med bong denna gång. Körde ca 60mg så borde ju ha blivit en breakthrough, men tycker det svåra är att när det väl har börjat komma rök, att få i sig allt, för när det väl börjar komma för mig så är jag redan i "slutet" på min inandning..
Blir nog att investera i en glass vapor genie trotsallt..
Citera
2014-05-03, 23:08
  #2060
Medlem
Room531s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
Körde två gånger idag, tyvärr är allt DMT slut nu, blev ingen breakthrough idag heller, körde med bong denna gång. Körde ca 60mg så borde ju ha blivit en breakthrough, men tycker det svåra är att när det väl har börjat komma rök, att få i sig allt, för när det väl börjar komma för mig så är jag redan i "slutet" på min inandning..
Blir nog att investera i en glass vapor genie trotsallt..

Blås ut när du tycker att du tagit in tillräckligt med rök i kammaren innan du drar in röken då, varför använder du inte maskinen du gjorde istället nästa gång?
Citera
2014-05-04, 10:38
  #2061
Medlem
lehirals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Room531
Blås ut när du tycker att du tagit in tillräckligt med rök i kammaren innan du drar in röken då, varför använder du inte maskinen du gjorde istället nästa gång?
Jo men man ska hålla inne röken i typ 20sekunder, ska nog testa en gång till fast med folie över bongkoppen så det blir mer som en "ugn"..

Var inte nöjd med min maskin.
Citera
2014-05-04, 16:37
  #2062
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lehiral
Jo men man ska hålla inne röken i typ 20sekunder, ska nog testa en gång till fast med folie över bongkoppen så det blir mer som en "ugn"..
10 sekunder räcker gott och väl. Sen är det inte hela världen om man bara håller inne röken i 5 sekunder, det gjorde jag de första gångerna, och jag fick bra effekt då.
Citera
2014-05-05, 23:21
  #2063
Medlem
orrecrists avatar
Någon som kan tipsa eller länka om nån ypperlig "crack-pipe" (helst i glas) för just detta ändamål att röka DMT? Fått för mig att detta kommer vara de bästa sättet för mig, bara lägga in DMT i koppen & elda under & suga in röken som en slags vaporizer. Orka med allt krångel kring egengjorda, folie & stålull & grejer, vill ju verkligen inte slösa på mitt dmt i onödan + att jag vill att första gången ska bli bra.
Citera
2014-05-06, 00:23
  #2064
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Orka med allt krångel kring egengjorda, folie & stålull & grejer, vill ju verkligen inte slösa på mitt dmt i onödan + att jag vill att första gången ska bli bra.
Det är ju bara att kapa en flaska, forma en foliekopp, tejpa och sen röka. Det är ju typ enklare och snabbare än att skriva ett inlägg här och sen beställa en pipa.
Det funkar ju dessutom bättre, och du ville ju inte slösa på godiset.
Citera
dmt

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback