2011-05-12, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ...as...
Jag menar nu inte som en partydrog som många verkar tro att det är.

Jag hoppas att alla civilisationer får upp ögonen för dess stora användningsområde.

Om det vore lagligt och accepterat av allmänheten så skulle du ju kunna stå och koka auasca på gatan utanför ditt hus.

Så jag förstår inte vad du menar med att det skulle bli svårare och jävligare att utvinna det?
Verkar många tro att DMT är en partydrog? Det har jag fullkomligt missat . Jag menar att när allmänhetens medvetenhet om en 'drog' ökar så betyder inte det att det är ett steg närmare en legalisering bara för det, tvärtemot så trappar istället staten och tullen upp sina tappra försök att skona oss från vår egen idiotiska och självdestruktiva vilja att använda oss av det. MHRB har blivit mer sällsynt och svårare att få tag på. Tullarna i olika länder har fått upp ögonen för det och försäljare reagerar självklart negativt på det. Sedan så ville Australien göra det här för bara några månader sedan:
Det förslaget hade inneburit att till och med deras nationalblomma skulle blivit olaglig, varför? För att det innehåller små, små, små, små mängder utav just DMT .
Citera
2011-05-13, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ...as...
Förlåt. Användningsområden skulle det stå.

- Hjälpa människor att bli kvitt sina fobier
- Hjälpa människor att förstå att de är en del av naturen
- Hjälpa människor finna lugn och harmoni i sig själva
- Hjälpa människan att fungera bättre i grupp än vad den gör i dag
- Hjälpa människan att få svar på frågor man varken kan ställa eller få svar på i vår egna verklighet.

Bland annat.

Pratar du verkligen om DMT, jag kan se hur det kan få människor att inse att världen är större och mer magisk än de tror, framförallt för superskeptiker, men allt de andra tror jag man når bättre med andra psykedelika än en 5 minuters resa in i hyperspace.
Citera
2011-05-27, 19:00
Medlem
QkNNs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dAzEd
Hade turen att testa DMT för någon månad sen och jag måste säga att det är det kraftigaste jag någonsin har upplevt. Jag är väldigt erfaren med HÖGA doser svampar och syra men DMT var något helt annat.

Effekterna kommer på ruskigt snabbt och du kommer inte kunna röra dig under peaken. Det första jag kände var ett offattbart mäktigt kroppsrus, känsla av STARKT accelererande energi i varje del av kroppen. Inom någon sekund var jag dock HELT borta på varje front.

En värld av obeskrivligt komplexa och färgstarka mönster var jag än tittade, dock ännu mer fascinerande var de "varelser" som nu omringade mig. Varelserna är väldigt svåra att beskriva, dom var gjorda av kolumner av starka gröna, gul/guld , röd färger, inom vilka befann sig tusentals complexa geometriska former. Desutom ändrade dom form i hög takt hela tiden. Det starkaste/mest skrämmande var dock känslan av deras totalla makt/intellekt(jag kunde verkligen "känna" dom) och att dom skoningslöst observerade mig. Det kändes som dom telepatiskt höll på att modifiera mig inför entre i deras "värld".

Detta är en svag beskrivning av peaken av upplevelsen och jag håller nu på att skriva ut en full tripprapport redo inom kort.

På erowid finns som vanligt mycket bra info och jag reckommenderar att en som har chansen att prova först utbildar lite, denna substans kräver ENORM respekt

http://www.erowid.org/chemicals/dmt/dmt.shtml

"Det kändes som dom telepatiskt höll på att modifiera mig inför entre i deras "värld" just de har jag upplevt på lsd. rätt obehagligt, jag satt och försökte föklara för dom hur jag ville ha det :P
Citera
2011-05-27, 19:19
Medlem
Någon som har stor erfarenhet av lucid-dreaming som testat DMT?

Skicka gärna ett PM.
Citera
2011-05-27, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _Användarnamn
Någon som har stor erfarenhet av lucid-dreaming som testat DMT?

Skicka gärna ett PM.

Nej, inte riktigt men stor erfarenhet av DMT/ayahuasca och testat lucid dreaming.
Citera
2011-05-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karmen
Nej, inte riktigt men stor erfarenhet av DMT/ayahuasca och testat lucid dreaming.

Finns det några likheter i upplevelsen? Jag har stor erfarenhet av lucid dreaming men ingen av DMT.

Enl de rapportera jag läst så verkar det finnas endel beröringspunkter rent upplevelsemässigt.
Citera
2011-05-27, 22:11
Medlem
Citat:
Finns det några likheter i upplevelsen? Jag har stor erfarenhet av lucid dreaming men ingen av DMT.

Enl de rapportera jag läst så verkar det finnas endel beröringspunkter rent upplevelsemässigt.

Nej, det tycker jag väl inte, mina klardrömmar är ganska identiska med mina vanliga drömmar bara det att jag är medveten om att jag drömmer. Däremot har nog mitt drömliv förändrats lite över lag sen jag började arbeta med ayahuasca.

Vilka beröringspunkter tänker du på specifikt?
Citera
2011-05-27, 22:58
Medlem
Citat:
Nej, det tycker jag väl inte, mina klardrömmar är ganska identiska med mina vanliga drömmar bara det att jag är medveten om att jag drömmer. Däremot har nog mitt drömliv förändrats lite över lag sen jag började arbeta med ayahuasca.

Vilka beröringspunkter tänker du på specifikt?

Ja tänker på tex att folk många gånger har berättat att de tex blir bortförda av aliens och liknande händelser. Även saker som OOBE som man också kan uppleva utan DMT.

Nu har jag som sagt ingen erfarenhet av DMT men ruset verkar bestå enbart av hallucinationer och inte alls med intryck från den faktiskt omgivningen då flera skriver att de ligger still och blundar. Detta är ju något som är väldigt likt lucid-dreaming. Där går det ju också att hallucinera om egentligen vad som helst. Hur man hoppar mellan planeter eller traskar runt i ett super-mario landskap eller vad det nu är.

På vad sätt har ditt drömmande förändrats?
Citera
2011-05-27, 23:17
Medlem
Citat:
Ja tänker på tex att folk många gånger har berättat att de tex blir bortförda av aliens och liknande händelser. Även saker som OOBE som man också kan uppleva utan DMT.

Nu har jag som sagt ingen erfarenhet av DMT men ruset verkar bestå enbart av hallucinationer och inte alls med intryck från den faktiskt omgivningen då flera skriver att de ligger still och blundar. Detta är ju något som är väldigt likt lucid-dreaming. Där går det ju också att hallucinera om egentligen vad som helst. Hur man hoppar mellan planeter eller traskar runt i ett super-mario landskap eller vad det nu är.

På vad sätt har ditt drömmande förändrats?

Klassiska abduction scenarion har jag varit med om på ayahuasca, även olika typer av OOBE's så jag tror absolut att det finns paralleller när det gäller den typen av fenomen även om det inte finns några som helst bevis för de teorierna.

Sedan skiljer sig generellt DMT visioner sig ganska markant från det normala drömtillståndet, en vanlig kommentar är att den verklighet man upplever under intag av DMT ofta upplevs som "verkligare" än den ordinära verkligheten. Ett DMT rus är ju väldigt kort så man hinner ju oftast inte utforska den världen alls på samma sätt som man kan i en lucid dröm, men även om den världen är till viss del formbar så är den oftast inte alls lika flytande som ordinära drömmar ofta är. Ayahuasca är en annan sak men det finns otroligt mycket olika typer av visioner där så det är svårt att prata om en klassisk ayahuasca vision på samma sätt som man kan göra med DMTvisioner även om man kan komma till exakt samma "världar" som med ren DMT.

Det är svårt att säga hur mina drömmar har förändrats men ska jag peka på något så skulle det nog vara det att det är mycket mer kontinuitet i dem än det har varit tidigare, jag hamnar också mycket oftare i situationer och omgivningar som känns autonoma och mer påminner om astralprojektioner än normala drömmar som mer är bearbetning av det som hänt under dagen även om jag självklart har sådana också. Min drömpersona är också mer medveten om tidigare drömmar, lite som att drömjaget lever ett parallelt liv på något sätt med egna minnen.
Citera
2011-05-27, 23:43
Medlem
Citat:
Klassiska abduction scenarion har jag varit med om på ayahuasca, även olika typer av OOBE's så jag tror absolut att det finns paralleller när det gäller den typen av fenomen även om det inte finns några som helst bevis för de teorierna.

Sedan skiljer sig generellt DMT visioner sig ganska markant från det normala drömtillståndet, en vanlig kommentar är att den verklighet man upplever under intag av DMT ofta upplevs som "verkligare" än den ordinära verkligheten. Ett DMT rus är ju väldigt kort så man hinner ju oftast inte utforska den världen alls på samma sätt som man kan i en lucid dröm, men även om den världen är till viss del formbar så är den oftast inte alls lika flytande som ordinära drömmar ofta är. Ayahuasca är en annan sak men det finns otroligt mycket olika typer av visioner där så det är svårt att prata om en klassisk ayahuasca vision på samma sätt som man kan göra med DMTvisioner även om man kan komma till exakt samma "världar" som med ren DMT.

Det är svårt att säga hur mina drömmar har förändrats men ska jag peka på något så skulle det nog vara det att det är mycket mer kontinuitet i dem än det har varit tidigare, jag hamnar också mycket oftare i situationer och omgivningar som känns autonoma och mer påminner om astralprojektioner än normala drömmar som mer är bearbetning av det som hänt under dagen även om jag självklart har sådana också. Min drömpersona är också mer medveten om tidigare drömmar, lite som att drömjaget lever ett parallelt liv på något sätt med egna minnen.

Tackar för svaret, helt klart intressant!

Hur mycket av omgivningen kan du påverka själv i ett DMT-rus, kan du "måla upp" en omgivning så som du vill ha den eller upplever du att det är en viss scen för varje rus? Ändrar sig omgivningen om du tex tittar bort och sen tittar tillbaka? Vilken medvetandegrad har du? Kan du tex säga ditt personnummer och är du medveten om att du är i ett DMT-rus?

Om det nu är så att DMT finns i kroppen naturligt och frigörs vid tex död så skulle det ju faktiskt kunna vara troligt att det skulle kunna flippa till lite när man somnar in och lite DMT frigörs. Likt när man somnar in för snabbt och gör ett såntdär RYCK! det är ju kroppen som tror att man dör för att andning och pulsen sjunker för snabbt.
Citera
2011-05-28, 01:28
Medlem
Citat:
Tackar för svaret, helt klart intressant!

Hur mycket av omgivningen kan du påverka själv i ett DMT-rus, kan du "måla upp" en omgivning så som du vill ha den eller upplever du att det är en viss scen för varje rus? Ändrar sig omgivningen om du tex tittar bort och sen tittar tillbaka? Vilken medvetandegrad har du? Kan du tex säga ditt personnummer och är du medveten om att du är i ett DMT-rus?

Om det nu är så att DMT finns i kroppen naturligt och frigörs vid tex död så skulle det ju faktiskt kunna vara troligt att det skulle kunna flippa till lite när man somnar in och lite DMT frigörs. Likt när man somnar in för snabbt och gör ett såntdär RYCK! det är ju kroppen som tror att man dör för att andning och pulsen sjunker för snabbt.

Man kan vara ganska klar, speciellt när man är mer van, men det är inte alls som i en dröm, utan snarare som du teleporteras till ett faktiskt ställe, som är mer eller mindre solid och lika verkligt som rummet du är i. Det är inte som i en klardröm där du kan ändra scenografin. Ibland kan det också vara som det att den andra verkligheten ligger som en overlay över rummet du befinner dig i. Jag har varit i DMT rus när jag har varit i den andra verkligheten men varit helt klar i huvudet och kunnat beskriva exakt vad jag ser precis som om jag skulle sitta här nu och beskriva hur mitt rum ser ut.

På ayahuasca kan man även nå liknande tillstånd men det var nog inte förrän efter kanske 75 ceremonier eller så som jag nådde den nivån av klarhet och det händer absolut inte varje gång, men där ingår det ju en del andra växter också som gör att man kan bli lite mer berusad och luddig.

Jag har inte hört den där beskrivningen av sömnrycken förut, som jag har fattat det så handlar det mer om att kroppen somnar. Jag är som sagt inte alls så säker på att DMT generellt frigörs i drömmar, däremot tror jag att det kan spela in när kroppen utsätts för extrem stress, som vid dödsögonblick, jag har suttit vid en dödsbädd när personen som höll på att gå bort uppträdde väldigt mycket som personer jag har sett när jag varit sitter vid DMTintag.

edit: verkar inte riktigt vara klarlagt vad som händer, men jag tror inte att det handlar om att kroppen håller på och dör http://www.fof.se/tidning/2010/1/varfor-rycker-jag-till-nar-jag-ska-somna
Citera
2011-05-28, 11:23
Medlem
xallies avatar
Det är inte helt säkert att DMT frigörs när man sover men det är mycket som talar för att det gör det.
Det med att rycka precis när man håller på att somna har jag märkt flertal gånger när jag har försökt mig på att göra en WILD.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in