Citat:
Verkar många tro att DMT är en partydrog? Det har jag fullkomligt missat
Ursprungligen postat av ...as...
Jag menar nu inte som en partydrog som många verkar tro att det är.
Jag hoppas att alla civilisationer får upp ögonen för dess stora användningsområde.
Om det vore lagligt och accepterat av allmänheten så skulle du ju kunna stå och koka auasca på gatan utanför ditt hus.
Så jag förstår inte vad du menar med att det skulle bli svårare och jävligare att utvinna det?
Jag hoppas att alla civilisationer får upp ögonen för dess stora användningsområde.
Om det vore lagligt och accepterat av allmänheten så skulle du ju kunna stå och koka auasca på gatan utanför ditt hus.
Så jag förstår inte vad du menar med att det skulle bli svårare och jävligare att utvinna det?
. Jag menar att när allmänhetens medvetenhet om en 'drog' ökar så betyder inte det att det är ett steg närmare en legalisering bara för det, tvärtemot så trappar istället staten och tullen upp sina tappra försök att skona oss från vår egen idiotiska och självdestruktiva vilja att använda oss av det. MHRB har blivit mer sällsynt och svårare att få tag på. Tullarna i olika länder har fått upp ögonen för det och försäljare reagerar självklart negativt på det. Sedan så ville Australien göra det här för bara några månader sedan:
http://www.ag.gov.au/www/agd/rwpattach.nsf/VAP/%289A5D88DBA63D32A661E6369859739356%29~Discussion+ Paper+-+Implementation+of+model+schedules+for+Comm onwealth+serious+drug+offences.pdf/$file/Discussion+Paper+-+Implementation+of+model+schedules+for+Commonwealt h+serious+drug+offences.pdf
.