2009-04-15, 16:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Hur är det med det visuella på Ayahausca? Kan man även på det uppleva liknande effekter som man upplever när man röker DMT?

Visst får du hallucinationer, men det blir inte som när man röker dmt. Snarare mer likt svamp
Citera
2009-04-15, 16:59
Medlem
jkl555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilabanan
Hur är det med det visuella på Ayahausca? Kan man även på det uppleva liknande effekter som man upplever när man röker DMT?

Jag har aldrig rökt DMT, men haft ett par angenäma resor på Ayahausca (banisteriopsis caapi tillsammans med MAO hämmare) varav den först var den mest explosiva och visuella.

Efter att ha kräkts våldsam i cirka 5 minuter, och jag inte hade mer än bara luft att spy ut, märkte jag hur ett en vit liten punkt på himlen som började närma sig för att sedan vecklas ut till ett sorts nät, med vita linjer som kom strömmade emot mig, vilket ledde till att jag bokstavligen upplevde det som att jag färdades genom en tunnel. Resan toppades av att jag bakom stängda ögonlock befann mig i ett slags landskap med figurer som ständigt böjde sig, omformades och övergick i varandra mot en ständigt skiftande och färgrik bakgrund.

Så ja, jag antar att Ayahausca kan vara minst lika visuellt som DMT. Men det bör understrykas att det är så många faktorer som spelar roll, i denna kemiska och biologiska process att det är svårt dra en allmän jämförelse.
Citera
2009-04-16, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jkl555
Jag har aldrig rökt DMT, men haft ett par angenäma resor på Ayahausca (banisteriopsis caapi tillsammans med MAO hämmare) varav den först var den mest explosiva och visuella.

Caapi är MAO hämmaren...
Citera
2009-04-24, 01:47
Avstängd
En fråga bara. Finns ett gammalt youtube klipp där Joe rogan snackar om DMT. Det är när han blir intervjuad och snackar om att Los Angeles är cancer och bla bla bla.....

Det är rätt länge sedan jag tittade på det och kan inte hitta det, det är inte intervjun jag vill hitta utan musiken som var i det klippet. Det var alltså en visualiserad video samtidigt som han snackar och så är det trance som går i bakgrunden. Framförallt i slutet. Är säkert två år sen den lades upp, om den inte finns att finna kanske någon vet vilken jag menar och vilken låt det är. Det låter som shpongle men kraftigt remixat.
Citera
2009-04-27, 00:17
Medlem
t0rsks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tridnod
En fråga bara. Finns ett gammalt youtube klipp där Joe rogan snackar om DMT. Det är när han blir intervjuad och snackar om att Los Angeles är cancer och bla bla bla.....

Det är rätt länge sedan jag tittade på det och kan inte hitta det, det är inte intervjun jag vill hitta utan musiken som var i det klippet. Det var alltså en visualiserad video samtidigt som han snackar och så är det trance som går i bakgrunden. Framförallt i slutet. Är säkert två år sen den lades upp, om den inte finns att finna kanske någon vet vilken jag menar och vilken låt det är. Det låter som shpongle men kraftigt remixat.

Hur kan du inte hitta det :P?
Inget illa menat, men det var ju bara att söka på "joe rogan dmt"
Söker man på "DMT" är det den 3:e videon.

http://www.youtube.com/watch?v=grcqs9cDuN8
Citera
2009-04-27, 09:45
Medlem
Lost.Passengers avatar
detta låter utomordentligt mycket som något jag har letat efter, men fan va jobbigt(nu i efterhand) det har varit att vara uppe hela natten och bara facineras! det tar ju aldrig slut, detta måste jag prova! synd bara att det är så sjukt svårt att få tag på/framställa
Citera
2009-04-27, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lost.Passenger
detta låter utomordentligt mycket som något jag har letat efter, men fan va jobbigt(nu i efterhand) det har varit att vara uppe hela natten och bara facineras! det tar ju aldrig slut, detta måste jag prova! synd bara att det är så sjukt svårt att få tag på/framställa

checka www.dmt-nexus.com för vidare fascination och info
Citera
2009-04-27, 13:50
Avstängd
Det är fel...rätt intervju men fel låt/klipp. Det är massa psykedeliska bilder i den jag menar. Men jag tror att det är samma låt som börjar i slutet, i alla fall så var flöjt i den låten. Men det är låten jag vill ha tag på, hela och helst namnet. Har sökt på den strängen förut just "joe rogan dmt"

edit: Hittade den på google video är slutet som jag gillar men har fortfarande inte namnet på den. Står "Shpongle Divine moments of truth" men kan inte hitta den remixen som är i klippet. Eller så är det en ny låt som börjar kring 11:30.
http://video.google.com/videoplay?docid=-2367246114827166749

Citat:
Ursprungligen postat av t0rsk
Hur kan du inte hitta det :P?
Inget illa menat, men det var ju bara att söka på "joe rogan dmt"
Söker man på "DMT" är det den 3:e videon.

http://www.youtube.com/watch?v=grcqs9cDuN8
Senast redigerad av Tridnod 2009-04-27 kl. 14:04.
Citera
2009-06-12, 02:49
Medlem
t0rsks avatar
Jag testade DMT för ett tag sen men fick 0 CEV's. Är det konstigt eller fick jag bara i mig en för liten dos? Jag trippade rätt hårt i några minuter och det var rätt messed up, men om jag stängde ögonen var allt svart. Trippen i sig orkar jag inte gå igenom just nu, men varför denna totala avsaknaden av CEV's? En polare som rökte samma skit såg tydligen både det ena och andra...
Citera
2009-07-07, 03:36
Medlem
Vill bara snabbt kommentera angående pulse82's ganska bestämda uppfattning att man alltid är sig själv på ett DMTrus att min första riktiga tripp på det så hade jag inte den ringaste susning om vem, vad, hur, eller var fan jag var förrän jag hade varit tillbaka i rummet jag låg i i några minuter. Jag kunde ganska snabbt efter peaken säga var jag var och vem jag var, men orden betydde ingenting alls för mig förrän några minuter senare.

Kan ju ha varit att jag var så överväldigad av platsen jag besökte att jag helt enkelt för ett slag glömde dom mer grundläggande delarna i mitt liv, men under den kraftigaste delen av ruset tror jag inte att jag ens hade kunnat säg, tänka tanken att ens öppna ögonen. Jag var TOTALVÄCK.

https://www.flashback.org/showthread.php?t=935184

Angående svårigheten att integrera upplevelsen i det vardagliga livet, som jag själv känner att jag har haft med mina två trippar hittills, så beror den iallafall för mig på att det är så utom denna världen att jag inte kan koppla vad i hela friden jag skulle kunna integrera.

Och det är precis vad jag ska fundera länge och väl på innan jag beger mig iväg nästa gång.

Sedan tycker jag att det är lite sorgligt att det blir ett sådant ordkrig över en sådan sak som vad den exakta definitionen på att "snea" är. Point taken att man inte är full efter en folköl, eller stenad på ett bloss standardhasch, men det kan väl vara så att det är olika för olika människor var man drar gränsen.
Det behöver inte finnas en standardmall för allt. Tänker jag iaf.
Senast redigerad av clam 2009-07-07 kl. 03:43.
Citera
2009-07-10, 23:05
Medlem
kryptonit99s avatar
Drog en joint med 30 mg dmt toppat för 1 1/2 timme sedan och kan bara säga wow!!!
DMT kommer bli det grymmaste,bästa jag nånsin prövat i hela mitt liv
Världen öppnade ***********fkin**** allt!!!!!!!!!!!!
Mitt prio mål är att låta vaporizern köra på tills jag inser att mitt liv är en saga på en saga:rolleyes
Upplevde det skonaste jag gjort på länge!glädje på riktigt!!!hahaha
Citera
2009-07-11, 01:33
Medlem
Seagullfears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kryptonit99
Drog en joint med 30 mg dmt toppat

Berätta gärna hur du gick till väga, la du dmt-kristaller i tobak och rökte som vanligt eller vad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in