Vill bara snabbt kommentera angående pulse82's ganska bestämda uppfattning att man alltid är sig själv på ett DMTrus att min första riktiga tripp på det så hade jag inte den ringaste susning om vem, vad, hur, eller var fan jag var förrän jag hade varit tillbaka i rummet jag låg i i några minuter. Jag kunde ganska snabbt efter peaken säga var jag var och vem jag var, men orden betydde ingenting alls för mig förrän några minuter senare.
Kan ju ha varit att jag var så överväldigad av platsen jag besökte att jag helt enkelt för ett slag glömde dom mer grundläggande delarna i mitt liv, men under den kraftigaste delen av ruset tror jag inte att jag ens hade kunnat säg, tänka tanken att ens öppna ögonen. Jag var TOTALVÄCK.
https://www.flashback.org/showthread.php?t=935184
Angående svårigheten att integrera upplevelsen i det vardagliga livet, som jag själv känner att jag har haft med mina två trippar hittills, så beror den iallafall för mig på att det är så utom denna världen att jag inte kan koppla vad i hela friden jag skulle kunna integrera.
Och det är precis vad jag ska fundera länge och väl på innan jag beger mig iväg nästa gång.
Sedan tycker jag att det är lite sorgligt att det blir ett sådant ordkrig över en sådan sak som vad den exakta definitionen på att "snea" är. Point taken att man inte är full efter en folköl, eller stenad på ett bloss standardhasch, men det kan väl vara så att det är olika för olika människor var man drar gränsen.
Det behöver inte finnas en standardmall för allt. Tänker jag iaf.