Citat:
Ursprungligen postat av taags
Då är min fråga. Vad hade du för förväntningar? Själv tycker jag det vore sinnessjukt att riskera skador på våra 3 viktigaste spelare. Tänk om vi fått skador på dem. Då hade det varit ett jävla liv om varför dem fick spela en betydelselös match som den mot Finland.
Zlatan hade behövt den här matchen. Han kan ju knappast anklagas för att vara i storform. Han hade behövt tunnla några finnar och eventuellt gjort något mål för att få ett bra avstamp inför VM. Zlatan måste få ingång sitt "vanliga" flyt igen. Min uppfattning är att matchen mot Finland kanske varit perfekt för att öka självförtroendet igen efter en dålig säsong i Juve.
Visst skulle han kunnat bli skadad. Men med den inställningen så kommer man inte långt heller. Han kan lika gärna trampa snett i första VM-matchen...
Självklart ska Lars-Roland testa ersättarna. Men för att det ska vara någon vits så måste de testas tillsammans med stommen i laget. Finns ju inte så mycket vinst i att testa alla reserver samtidigt utan de måste ju testas ihop med de mer ordinarie.
Fattar inte hur Tobias L kan gnälla över buropen. Jag var en av dem som buade och det står jag för. Sverige ska slå Finland även utan stjärnorna. Sen är folk nog mer besvikna på Lars-Roland än på spelarna på plan.