2006-05-26, 09:48
  #349
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
Jag märkte inte att det enbart var Stockholmtidningarna som tyckte Kim gjorde det bra. Gp skriver bland annat "Kim - ett av få glädjeämnen". Tydligen ger sig också Lyon in i kampen om svenskens namnteckning. Men han gjorde ingen fantastisk match, det håller jag med om.

Skönt att England torska mot Vittryssland, som dessutom fick en man utvisad. Även om England hade b-lag ska man vinna enkelt.

Lyon? Håller han verkligen så hög kvalite redan? Fast det är ju Silly-season så man får väl räkna med lite sånt här.
Citera
2006-05-26, 10:05
  #350
Medlem
Hercule Poirots avatar
Aldrig mer att jag åker på en svenska träningslandskamp.

Ljungberg, Henke, Zlatan... De spelar matcher med sin klubblag flera ggr i veckan och visst kan de va slitna. En sån här lång vila som de haft sedan CL-finalen brukar de sällan ha i klubblagen. Eftersom de klarar att återställa sig på en-två dagar i ligaklubbarna. Varför kan de inte vara krya efter över en vecka utan match?

Känns så jävla arrogant mot oss som åkte och såg helvetet. En halvlek kunde de allt spelat var. Ok Ljungberg kan jag bortse ifrån men de andra två... dålig stil!
Citera
2006-05-26, 10:06
  #351
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Lyon? Håller han verkligen så hög kvalite redan? Fast det är ju Silly-season så man får väl räkna med lite sånt här.

Tror inte han skulle gå direkt in i startelvan om Lyon köpte honom. Mer som ersättare till Juninhio som börjar komma upp i åren. Andra intresserade har varit Spurs, Rangers och Sevilla. Sevilla sägs ha lagt ett bud som dock inte varit tillräckligt. Det är som sagt mycket rykten, men jag tror han lämnar Rennes denna säsong.

Annars är det största problemet, enligt mig, inte om Källström eller Svensson spelar utan mer hur vi löser högerbacken. Med Nilsson som back och Alex på mittfältet kan vi nog täppa till. Tror vi måste spela med båda dem och tyvärr vågar man inte ha Chippen framför en ovan högerback
Citera
2006-05-26, 10:16
  #352
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hercule Poirot
Aldrig mer att jag åker på en svenska träningslandskamp.

Ljungberg, Henke, Zlatan... De spelar matcher med sin klubblag flera ggr i veckan och visst kan de va slitna. En sån här lång vila som de haft sedan CL-finalen brukar de sällan ha i klubblagen. Eftersom de klarar att återställa sig på en-två dagar i ligaklubbarna. Varför kan de inte vara krya efter över en vecka utan match?

Känns så jävla arrogant mot oss som åkte och såg helvetet. En halvlek kunde de allt spelat var. Ok Ljungberg kan jag bortse ifrån men de andra två... dålig stil!

Då är min fråga. Vad hade du för förväntningar? Själv tycker jag det vore sinnessjukt att riskera skador på våra 3 viktigaste spelare. Tänk om vi fått skador på dem. Då hade det varit ett jävla liv om varför dem fick spela en betydelselös match som den mot Finland.
Citera
2006-05-26, 10:26
  #353
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hercule Poirot
Aldrig mer att jag åker på en svenska träningslandskamp.

Ljungberg, Henke, Zlatan... De spelar matcher med sin klubblag flera ggr i veckan och visst kan de va slitna. En sån här lång vila som de haft sedan CL-finalen brukar de sällan ha i klubblagen. Eftersom de klarar att återställa sig på en-två dagar i ligaklubbarna. Varför kan de inte vara krya efter över en vecka utan match?

Känns så jävla arrogant mot oss som åkte och såg helvetet. En halvlek kunde de allt spelat var. Ok Ljungberg kan jag bortse ifrån men de andra två... dålig stil!

Varför lira spelare som är säkra i VM? Bättre att spelare som Johan Elmander, Petter Hansson får spela och visa att dom ska ta en plats.

Det handlar inte om att dom inte kunde spela, det handlar om att Lasse och Roland ville se andra spelare i action.
Citera
2006-05-26, 10:35
  #354
Medlem
Ahruons avatar
Lite komsik artikel http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,831504,00.html

Sen förstår jag inte att Linderoth kan tycka det är "dålig stil" av publiken att bua. Självklart lackar man om landslaget spelar 0-0 mot Finland. Det är inte så att hela landet går emot en bara för det buas lite.

Läste också att Nilsson vill spela högerback eftersom han gjort det i två år, och Alex vill självklart spela mittfält. Ändå så börjar de matchen på fel positioner...
Citera
2006-05-26, 10:47
  #355
Medlem
Hercule Poirots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Då är min fråga. Vad hade du för förväntningar? Själv tycker jag det vore sinnessjukt att riskera skador på våra 3 viktigaste spelare. Tänk om vi fått skador på dem. Då hade det varit ett jävla liv om varför dem fick spela en betydelselös match som den mot Finland.

Zlatan hade behövt den här matchen. Han kan ju knappast anklagas för att vara i storform. Han hade behövt tunnla några finnar och eventuellt gjort något mål för att få ett bra avstamp inför VM. Zlatan måste få ingång sitt "vanliga" flyt igen. Min uppfattning är att matchen mot Finland kanske varit perfekt för att öka självförtroendet igen efter en dålig säsong i Juve.

Visst skulle han kunnat bli skadad. Men med den inställningen så kommer man inte långt heller. Han kan lika gärna trampa snett i första VM-matchen...

Självklart ska Lars-Roland testa ersättarna. Men för att det ska vara någon vits så måste de testas tillsammans med stommen i laget. Finns ju inte så mycket vinst i att testa alla reserver samtidigt utan de måste ju testas ihop med de mer ordinarie.

Fattar inte hur Tobias L kan gnälla över buropen. Jag var en av dem som buade och det står jag för. Sverige ska slå Finland även utan stjärnorna. Sen är folk nog mer besvikna på Lars-Roland än på spelarna på plan.
Citera
2006-05-26, 11:00
  #356
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hercule Poirot
Zlatan hade behövt den här matchen. Han kan ju knappast anklagas för att vara i storform. Han hade behövt tunnla några finnar och eventuellt gjort något mål för att få ett bra avstamp inför VM. Zlatan måste få ingång sitt "vanliga" flyt igen. Min uppfattning är att matchen mot Finland kanske varit perfekt för att öka självförtroendet igen efter en dålig säsong i Juve.

Visst skulle han kunnat bli skadad. Men med den inställningen så kommer man inte långt heller. Han kan lika gärna trampa snett i första VM-matchen...

Självklart ska Lars-Roland testa ersättarna. Men för att det ska vara någon vits så måste de testas tillsammans med stommen i laget. Finns ju inte så mycket vinst i att testa alla reserver samtidigt utan de måste ju testas ihop med de mer ordinarie.

Är det inte tänkt så att reserverna i stor del skulle lira mot Finland och ordinarie lag mot Chile nästa fredag.
Citera
2006-05-26, 11:19
  #357
Medlem
Meanmachines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Bara jag som upptäckt att det enbart är Sthlms tidingarna som hyllar Kim. Deras kampanj bara fortsätter hehe

Kul annars att engelsmännen klagar på vårt spel när dem själva får spö av Vitryssland haha

Aftonbladet benämner det som han livs landskamp, säger en del om hans övriga landskamper....
Citera
2006-05-26, 12:33
  #358
Medlem
Ahruons avatar
Man blir genast mindre orolig när Rooney inte kan lira mot oss.
Citera
2006-05-26, 12:42
  #359
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon
Man blir genast mindre orolig när Rooney inte kan lira mot oss.

Källa på det? vore skönt om det stämmer.
Citera
2006-05-26, 13:22
  #360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Källa på det? vore skönt om det stämmer.

http://expressen.se/index.jsp?a=594912
http://news.bbc.co.uk/sport2/hi/football/world_cup_2006/teams/england/5019094.stm

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in