2006-06-03, 19:05
  #469
Medlem
vinbras avatar
Startelvan mot Trinidad & Tobago

Måste erkänna att min förvirring är total efter Chilematchen när det gäller vilka Lagerbäck tänkt sig på högerbacken och offensiva mittfältet. Men kanske är det också så han vill att motståndarna ska känna?

Före Chilematchen var jag säker på att Micke Nilsson var förstahandsalternativ, men disponeringarna under generalrepetitionen tyder på motsatsen.

Om man utgår från att Chippen startar på högerkanten mot Chile så skulle det innebära att Nilsson (om han väljs) och Chippen inte har spelat en enda minut tillsammans före VM. Ett val som känns osannolikt eftersom Lagerbäck helst vill ha ett väl inkört lag. Ska man gå efter den logiken blir det alltså Alexandersson från start (men det känns märkligt att skriva det)

När det gäller det offensiva mittfältet byter jag ben hela tiden när det gäller vem jag tror Lagerbäck satsar på. Dock är känslan jag fått från Svensson i intervjuer att han känner sig trygg när det gäller förtroendet från Lagerbäck, så jag undrar om det inte blir Anders till slut ändå.

Ska man följa dessa teorier blir startelvan mot Trinidad följande:

Isaksson
Alexandersson - Mellberg - Lucic - Edman
Wilhelmsson - Linderoth - Svensson - Ljungberg
Ibrahimovic - Larsson
Citera
2006-06-03, 22:59
  #470
Medlem
eastwoods avatar
England-Rasta Boys

Allvarligt. Kalla in Schwarz igen. Bara en fördel om han tappat tempo och kommer senare in med dobbarna. Ser jag fånen Crouch göra robotdansen en gång till.......
Citera
2006-06-03, 23:13
  #471
Medlem
vinbras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eastwood
Ser jag fånen Crouch göra robotdansen en gång till.......

Du bad om det: http://youtube.com/watch?v=96eSrFlUVh0
Citera
2006-06-03, 23:28
  #472
Medlem
dumkopfs avatar
Robocrouch-låten;
http://www.acousticengine.com/robocrouch/wimpy.php

Citera
2006-06-05, 00:19
  #473
Medlem
eastwoods avatar
Men allvarligt.
För ett halvår sedan hade fågelinfluensa misstänkts och killen hade skjutits som en lerduva och brännts ihop med någon smittad strutskoloni
Citera
2006-06-05, 10:07
  #474
Medlem
Ahruons avatar
Känns skönt att det i alla fall inte finns någon "Turbo" med i truppen.
Citera
2006-06-06, 00:24
  #475
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Måste erkänna att min förvirring är total efter Chilematchen när det gäller vilka Lagerbäck tänkt sig på högerbacken och offensiva mittfältet. Men kanske är det också så han vill att motståndarna ska känna?
...

Ska man följa dessa teorier blir startelvan mot Trinidad följande:

Isaksson
Alexandersson - Mellberg - Lucic - Edman
Wilhelmsson - Linderoth - Svensson - Ljungberg
Ibrahimovic - Larsson
Jag tror du har rätt, men jag föll för Mats Olssons (?) förslag om att ersätta Wilhelmsson med Mattias Svensson. Alexandersson blir lysande om han kan får till positionsspelet, särskilt som han är den ende som verkar kunna slå vettiga inlägg. Däremot blir det lite väl offensivt

Personligen noterade jag att vi hade bra anfallsspel på högerkanten i första halvlek med Alex och Chippen och mycket lite i andra med (dys-)funktionelle Nilsson och Svensson, men jag tror och hoppas att det berodde på brist på Alex snarare än tillskott av Svensson. BTW, hur är det med Alex snabbhet?

Nu skall inget av det här spela någon roll; efter att ha sett Tjeckien krossa T&T imed 3-0 på en halvlek måste jag säga att poängförlust inte är en option. Tjeckien är visserligen FIFA-2:a (http://www.fifa.com/en/mens/statistics/index.html), men det spelet på fötterna och i djup som Tjeckien sågade sönder T&T med är rimligen det som firma Ljungberg, Zlatan och Larsson är bäst på.
Citera
2006-06-06, 02:01
  #476
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror_barbro
Jag tror du har rätt, men jag föll för Mats Olssons (?) förslag om att ersätta Wilhelmsson med Mattias Svensson.


Nu är ju dock inte Mattias Svensson aktuell för VM. Och han spelar dessutom anfallare i Elfsborg.
Citera
2006-06-06, 09:47
  #477
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dallas2000
Nu är ju dock inte Mattias Svensson aktuell för VM. Och han spelar dessutom anfallare i Elfsborg.

Jag tror nog att det var Mattias Jonsson som avsågs i det här fallet.

Och det är faktiskt en lite halvintressant tanke. Men då jag verkligen inte vill att Alex skall degraderas till högerback utan jag anser att högeryttern bör vara vikt åt honom så säger jag NEJ.
Citera
2006-06-06, 11:41
  #478
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Jag tror nog att det var Mattias Jonsson som avsågs i det här fallet.

Jag tror det var Mattias Jonson.
Citera
2006-06-06, 12:10
  #479
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kahnweiler
Jag tror det var Mattias Jonson.

Blow me!
Citera
2006-06-06, 13:40
  #480
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
Jag tror nog att det var Mattias Jonsson som avsågs i det här fallet.

Och det är faktiskt en lite halvintressant tanke. Men då jag verkligen inte vill att Alex skall degraderas till högerback utan jag anser att högeryttern bör vara vikt åt honom så säger jag NEJ.
Givetvis var det den Mattias som åsyftades; tack för korrigeringen . Så kan det gå när man skriver inlägg efter midnatt.

F.ö. håller jag med dig att Alex borde vara på mittfältet, men i så fall vill jag se den funktionelle på ett plan hem och en högerback utan ö i namnet på plan. Vad är det egentligen för fel på Stenman?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in