Citat:
Ursprungligen postat av vinbra
Måste erkänna att min förvirring är total efter Chilematchen när det gäller vilka Lagerbäck tänkt sig på högerbacken och offensiva mittfältet. Men kanske är det också så han vill att motståndarna ska känna?
...
Ska man följa dessa teorier blir startelvan mot Trinidad följande:
Isaksson
Alexandersson - Mellberg - Lucic - Edman
Wilhelmsson - Linderoth - Svensson - Ljungberg
Ibrahimovic - Larsson
Jag tror du har rätt, men jag föll för Mats Olssons (?) förslag om att ersätta Wilhelmsson med Mattias Svensson. Alexandersson blir lysande om han kan får till positionsspelet, särskilt som han är den ende som verkar kunna slå vettiga inlägg. Däremot blir det lite väl offensivt
Personligen noterade jag att vi hade bra anfallsspel på högerkanten i första halvlek med Alex och Chippen och mycket lite i andra med (dys-)funktionelle Nilsson och Svensson, men jag tror och hoppas att det berodde på brist på Alex snarare än tillskott av Svensson. BTW, hur är det med Alex snabbhet?
Nu skall inget av det här spela någon roll; efter att ha sett Tjeckien krossa T&T imed 3-0 på en halvlek måste jag säga att poängförlust inte är en option. Tjeckien är visserligen FIFA-2:a (
http://www.fifa.com/en/mens/statistics/index.html), men det spelet på fötterna och i djup som Tjeckien sågade sönder T&T med är rimligen det som firma Ljungberg, Zlatan och Larsson är bäst på.