2006-05-25, 19:25
  #337
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
tragisk att ditt dif komplex med Källström i spetsen gör dig blind. Men visar väl att du hör hemma i tv-soffan där du kan leka expert. För du är skrattretande.

Eeeehhh... Ahruon håller så vitt jag vet på AIK... Och det är snarare din idiotiska enögdhet när det gäller Taco-Andess som är tragisk och skrattretande. Och det säger jag som neutral i en fråga där jag anser att den bäste bör spela oavsett vem av Kim och Andess det är.

/feldgrau
Citera
2006-05-25, 19:43
  #338
Medlem
Ahruons avatar
Jag hatar dif och jag är ingen stor supporter av Källström. Men jag tycker han ska spela och att gjort en mycket bra säsong i franska ligan. Samtidigt som Anders Svensson inte dominerat i Allsvenskan och fått flytta ut till kanten. Jag gillar helt enkelt inte Svenssons trippande runt mittcirkeln och jag är orolig att han får spela mot England och mot Lampard/Gerrard.

Svensson tycker jag passar mot skitlag som Georgien men inte i ett VM. Så för mig är valet enkelt, in med unga Källström låt han spela in sig i landslaget, även om han är djurgårdare men det bryr jag mig mindre om i landslaget och i VM.

Jag kommer inte bryta ihop om Anders startar mot Trinidad. Jag hoppas bara han inte gör det mot England.

Det jag stör mig på är din tro att Anders Svensson vore någon sorts världsstjärna, som vilar med de andra stjärnorna Zlatan, Henke och Ljungberg. Att han vore i deras klass och är skillnaden mellan VM-guld och respass i gruppen.

Men skitsamma, nu tycker jag vi lämnar denna diskussion.
Spelar Anders hoppas jag han gör det bra och jag hoppas han sliter och kämpar så mycket att han inte klarar ta en intervju efter matchen. Det kommer i alla fall Källström göra.
Citera
2006-05-25, 21:14
  #339
Medlem
cecels avatar
anders är kung när han är i form, men han verkar ju inte alltid vara det
Citera
2006-05-25, 21:44
  #340
Medlem
uniteders avatar
Dagens match är väl inte så mycket att kommentera, var väl som man kan förvänta sej av en träningsmatch..

Men shit va snygga tröjor Sverige hade! Dock är ja lite skeptisk till att ha vita skjorts till dem, hade nog föredragit gula.
Citera
2006-05-25, 22:09
  #341
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uniteder
Dagens match är väl inte så mycket att kommentera, var väl som man kan förvänta sej av en träningsmatch..

Men shit va snygga tröjor Sverige hade! Dock är ja lite skeptisk till att ha vita skjorts till dem, hade nog föredragit gula.

Håller med, såg fan ut som Finland mötte Finland B. Gula shorts ska vi naturligtvis ha, gult och blått.

Detta var vårt förstaställ va, som vi kommer använda i VM? Synd.
Citera
2006-05-25, 23:04
  #342
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Supersonicc
Detta var vårt förstaställ va, som vi kommer använda i VM? Synd.

Nej. Kolla i supportershoppen på SvFF:s sida.

/feldgrau
Citera
2006-05-25, 23:11
  #343
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av feldgrau
Nej. Kolla i supportershoppen på SvFF:s sida.

/feldgrau

Ok, tack Feldgrau. De där gillade jag bättre. Men varför använde vi ett annat ställ som hemmalag i näst sista träningsmatchen inför VM. "Spar" man VM-stället tills öppningsmatchen?
Citera
2006-05-25, 23:19
  #344
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av char
Jag tycker han var bra stora delar av matchen. Inte "bara" i åttionde minuten.

Har bebisen nånsin varit bra från start? Han verkar ju börja spela när han brukar hoppa in som avbytare, runt åttionde minuten vill säga.
Citera
2006-05-25, 23:53
  #345
Medlem
Hade varit riktigt kul om lagerbög varit pressad att vinna inför matchen mot England, och tagit till den klassiska Zaranoffflaskan som hjälp, och formerar laget:

Shaaban
Mellberg-Hansson-K.Svensson-Lucic
Nilsson-Andersson-Linderoth-Alexandersson
Larsson-Allbäck

Och motiverat det till pressen att:
"Larsson-Allbäck är ett gammalt radarpar och det behövs rutin från vm-sammanhang.
Shaaban har Champions League-rutin och petade Isaksson i Djurgården, given!
Lucic spelade vänsterback mot england förra vm och har rutin därifrån.
Mellberg spelade högerback i början på 2000-talet och skötte det bra.
Vi överraskar England i det här VM:et också, förra gången satte vi "Turbo" i stället för A.Svensson från start, nu tar vi in D. Andersson!
Och sedan vår mest funktionelle spelare, Nilsson är given, likaså Alexandersson, som gjorde mål på ett vänsterskott mot England förra VM och är mycket bra på båda fötterna och tar alltså vänsterplatsen före "Freddie", som tvingats vila träningsmatcherna innan VM. Alternativt byter yttermittfältarna plats om det inte går som vi tänkt oss i halvtid".

Vad tror ni? Kan det bli annat än en given succé?
Citera
2006-05-26, 00:03
  #346
Medlem
Morientess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dallas2000
Hade varit riktigt kul om lagerbög varit pressad att vinna inför matchen mot England, och tagit till den klassiska Zaranoffflaskan som hjälp, och formerar laget:

Shaaban
Mellberg-Hansson-K.Svensson-Lucic
Nilsson-Andersson-Linderoth-Alexandersson
Larsson-Allbäck

Och motiverat det till pressen att:
"Larsson-Allbäck är ett gammalt radarpar och det behövs rutin från vm-sammanhang.
Shaaban har Champions League-rutin och petade Isaksson i Djurgården, given!
Lucic spelade vänsterback mot england förra vm och har rutin därifrån.
Mellberg spelade högerback i början på 2000-talet och skötte det bra.
Vi överraskar England i det här VM:et också, förra gången satte vi "Turbo" i stället för A.Svensson från start, nu tar vi in D. Andersson!
Och sedan vår mest funktionelle spelare, Nilsson är given, likaså Alexandersson, som gjorde mål på ett vänsterskott mot England förra VM och är mycket bra på båda fötterna och tar alltså vänsterplatsen före "Freddie", som tvingats vila träningsmatcherna innan VM. Alternativt byter yttermittfältarna plats om det inte går som vi tänkt oss i halvtid".

Vad tror ni? Kan det bli annat än en given succé?
¨
Du säger emot dig själv, enligt den taktik du berättar om skulle jag aldrig kunna tänka mig att Kalle Svensson skulle få spela.
Citera
2006-05-26, 09:33
  #347
Medlem
Bara jag som upptäckt att det enbart är Sthlms tidingarna som hyllar Kim. Deras kampanj bara fortsätter hehe

Kul annars att engelsmännen klagar på vårt spel när dem själva får spö av Vitryssland haha
Citera
2006-05-26, 09:43
  #348
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Bara jag som upptäckt att det enbart är Sthlms tidingarna som hyllar Kim. Deras kampanj bara fortsätter hehe

Kul annars att engelsmännen klagar på vårt spel när dem själva får spö av Vitryssland haha

Jag märkte inte att det enbart var Stockholmtidningarna som tyckte Kim gjorde det bra. Gp skriver bland annat "Kim - ett av få glädjeämnen". Tydligen ger sig också Lyon in i kampen om svenskens namnteckning. Men han gjorde ingen fantastisk match, det håller jag med om.

Skönt att England torska mot Vittryssland, som dessutom fick en man utvisad. Även om England hade b-lag ska man vinna enkelt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in