Citat:
Ursprungligen postat av Chiliman
Jag skrev ner Taco för några veckor sen, och jag hävdar fortfarande att han var i sin fotbollspeak under VM-02, att han då var som roligast, om man pratar om fotbollsspelande. Det var då han gjorde det där irrationella som vi ju alla i ärlighetens namn älskar. Snurrfinter, fantastiska skruvar osv osv.. Det var alltså då som jag tycker att han hade sin peak, för det är när man är som roligast att se på som man har sin peak, tycker jag i alla fall.
Men jag har omvärderat min åsikt om Taco som lagankare nu under dom senaste veckorna, för han tillför ett otroligt lugn och slår fantastiska passningar idag, även om han inte har samma snabbhet längre, vilket är fullt naturligt.
Sen kan alla Lagerbäckare här hävda att Anders är en bättre fotbollsspelare idag, men ni tillhör säkert dom som tycker att Lagersson borde få chansen i ännu ett kval *kräks*
Det är precis som att säga att H Larsson är roligare att se på i Helsingborg idag, än när han vann Guldskon i Celtic, briljerade i Portugal eller var med och avgjorde CL i Barcelona. Henrik tillför något fantastiskt i Helsingborg, men det är fan inte det bästa han har gjort i sin karriär eller? Samma är det med Taco.
Men idag finns det inget jämförbart alternativ till Anders i landslaget, så han förtjänar helt klart en plats i startelvan.
Men jag har omvärderat min åsikt om Taco som lagankare nu under dom senaste veckorna, för han tillför ett otroligt lugn och slår fantastiska passningar idag, även om han inte har samma snabbhet längre, vilket är fullt naturligt.
Sen kan alla Lagerbäckare här hävda att Anders är en bättre fotbollsspelare idag, men ni tillhör säkert dom som tycker att Lagersson borde få chansen i ännu ett kval *kräks*
Det är precis som att säga att H Larsson är roligare att se på i Helsingborg idag, än när han vann Guldskon i Celtic, briljerade i Portugal eller var med och avgjorde CL i Barcelona. Henrik tillför något fantastiskt i Helsingborg, men det är fan inte det bästa han har gjort i sin karriär eller? Samma är det med Taco.
Men idag finns det inget jämförbart alternativ till Anders i landslaget, så han förtjänar helt klart en plats i startelvan.
Ja herregud... då antar jag att du tycker Zlatan peakade första säsongen i Ajax när han fick stor kritik för att han skulle showa hela tiden? Eller kanske sin allra största peak i Superettan med MFF? Enligt din åsikt är det ju uppenbarligen så!
Själv tycker jag han är ganska mycket i peaken av sin karriär nu då han sysslar med mindre lek och mer lagspel. Antar att du inte har världens största fotbollsintresse? Krävs det en hellikopterfint för att dra ditt intresse? Anders Svenssons match igår var nivåer högre än någon av matcherna i VM -02...
Endast någon med väldigt bristande fotbollskunskaper skulle hävda motsatsen.
För det första gjorde han väl inte så mycket mer i matchen mot Argentina än frisparksmålet men lätt att bli blind av för många youtube-klipp kanske..
Folk här inne brukar säga att Svensson "lever på sitt frisparksmål -02". FEL! Myten om att Svensson var en bättre spelare -02 grundas på frisparksmålet!
Själv tittar jag på på vad en spelare tillför till det specifika laget han tillhör för att avgöra om han är en bra fotbollsspelare inte hur mycket han showar på egen hand... enligt dina kriterier är väl Martin Mutumba en fantastisk fotbollsspelare?
Varför skulle man säga att Henke är bättre idag än för några år sedan? Den ultimata "lag-anfallaren" var han när han stod på topp.. Han gjorde inte bara en hel del mål på hög nivå som du säkert vet?
Bara nyfiken.. för några veckor sen skulle Svensson ut ur landslaget enligt dig sen efter 45 minuter mot Finland var han given i dina ögon... var det tvåfotaren före framspelningen till Elmander som fångade ditt intresse eller var uppkom denna plötsliga åsiktsförändring?