2006-05-10, 09:17
  #229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Problemet är att Allbäck, är en kvalspelare, han är bra mot medelbra motstånd Bulgarien eller Ungern, han duger inte mot internationellt toppmotsånd, det såg vi om inte annat under VM 2002. För min del så är Rosenberg en självklar "trea" i anfallet, det återstår att se om Lagerbäck ser det på samma sätt...

Ja, för min del är de väl ungefär likvärdiga, men jag tror Lagerbäck väljer Allbäck före Rosenberg just p.g.a. rutinen. Jag tycker att Allbäck gjorde bra inhopp vid EM senast, t.ex. mot Danmark som ju i alla fall då var ett riktigt bra lag. Rosenberg har gjort en del mål i Ajax och det är ju bra, men jag har en känsla av att han är lite för snäll fortfarande. Allbäck har snäppet vassare armbågar.
Citera
2006-05-10, 09:20
  #230
Medlem
Efter att man läst visa "experters" krönikor i kvällspressen blir man fan mörkrädd. Ska inte dessa gamla gubbar ha något sorts kunnande inom fotboll för att få skriva?
Det bästa jag läste var skrivet av Mats Olsson på expressen. Speciellt detta stycket.
"Bitvis djärvt. Ganska olikt Lagerbäck.
Men.
Det håller inte, Lagerbäck.
Inte i längden, det håller framför allt inte till VM-final eller -guld."


haha som om vi skulle kunna ta guld överhuvudtaget. Storhetsvansinne kallas väl det
Citera
2006-05-10, 10:05
  #231
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Efter att man läst visa "experters" krönikor i kvällspressen blir man fan mörkrädd. Ska inte dessa gamla gubbar ha något sorts kunnande inom fotboll för att få skriva?
Det bästa jag läste var skrivet av Mats Olsson på expressen. Speciellt detta stycket.
"Bitvis djärvt. Ganska olikt Lagerbäck.
Men.
Det håller inte, Lagerbäck.
Inte i längden, det håller framför allt inte till VM-final eller -guld."


haha som om vi skulle kunna ta guld överhuvudtaget. Storhetsvansinne kallas väl det

Man kan ju fråga sig vilka spelare som lämnats utanför truppen som skulle kunna gjort så vi hade haft en större chans? Ronaldinho? Eto? Lampard? Nej just det, vi har ju faktiskt inte bättre spelare än så här. Tycker uttagningen var klockren! Äntligen har Lagerbäck visat lite känsla och lämnat den sämsta spelaren som någonsin lirat i landslaget utanför. Utan Östlund i laget ökar våra chanser rejält. Enda skillnaden jag skulle gjort är att jag hade tagit med Hysén i stället för Daniel Andersson. Alla verkar ha missat att vi faktiskt redan har en ersättare för Linderoth i Källström. Han är grym som defensiv mittfältare. Dessutom skulle vi kunna ta in Ljungberg i mitten och Hysén på vänstern om Anders Svensson skulle gå sönder.
Citera
2006-05-10, 11:18
  #232
Medlem
Nina Hartleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flinta82
Man kan ju fråga sig vilka spelare som lämnats utanför truppen som skulle kunna gjort så vi hade haft en större chans? Ronaldinho? Eto? Lampard? Nej just det, vi har ju faktiskt inte bättre spelare än så här. Tycker uttagningen var klockren! Äntligen har Lagerbäck visat lite känsla och lämnat den sämsta spelaren som någonsin lirat i landslaget utanför. Utan Östlund i laget ökar våra chanser rejält. Enda skillnaden jag skulle gjort är att jag hade tagit med Hysén i stället för Daniel Andersson. Alla verkar ha missat att vi faktiskt redan har en ersättare för Linderoth i Källström. Han är grym som defensiv mittfältare. Dessutom skulle vi kunna ta in Ljungberg i mitten och Hysén på vänstern om Anders Svensson skulle gå sönder.

Efter våra resterande 2 matcher i Allsvenskan kommer Lagerbäck fatta att Daniel Andersson har en given plats bredvid Lucic i backlinjen. Kapten-Hand ska bort.
Citera
2006-05-10, 11:21
  #233
Medlem
Fula Gubbens avatar
Sanslöst att Fats Olsson kan skriva något så idiotiskt. Tror han att en annan laguttagning kunnat ge VM-guld?

Jag har en obehaglig känsla av att det kommer att bli riktig idiot-bevakning av detta fotbolls-VM, ungefär så som hockeyn har blivit -- folk som inte förstår sporten håller på att snackar om guld och finaler, och utgår från att Sverige och England är bäst i världen, eftersom det är de enda två lag man känner till.

Just därför hoppas jag på en final mellan t ex Tjeckien och Argentina . Då blir det inte mycket att skriva blaj om.

Sannolikt är det damfotbollen som dragit ned bevakningen på denna pajas-nivå.

- F.G

Citat:
Ursprungligen postat av taags
Efter att man läst visa "experters" krönikor i kvällspressen blir man fan mörkrädd. Ska inte dessa gamla gubbar ha något sorts kunnande inom fotboll för att få skriva?
Det bästa jag läste var skrivet av Mats Olsson på expressen. Speciellt detta stycket.
"Bitvis djärvt. Ganska olikt Lagerbäck.
Men.
Det håller inte, Lagerbäck.
Inte i längden, det håller framför allt inte till VM-final eller -guld."


haha som om vi skulle kunna ta guld överhuvudtaget. Storhetsvansinne kallas väl det
Citera
2006-05-10, 11:23
  #234
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nina Hartley
Efter våra resterande 2 matcher i Allsvenskan kommer Lagerbäck fatta att Daniel Andersson har en given plats bredvid Lucic i backlinjen. Kapten-Hand ska bort.
Tror faktiskt att det här är en möjlig utveckling framöver, men då snarast som ersättaare för Lucic då denne slutar efter VM.
Citera
2006-05-10, 11:31
  #235
Medlem
Överlag en bra trupp. Härligt att Salle är Borta

Men att ta Rami (och Alvbåge) före Bengan är idioti. Visst var Rami bra och spelade CL, men det var hösten 2002! Sen dess har han spelat 3 matcher! Han är ingen framtidsman heller. Alvbåge blev petad av Benga, dessutom av den tränaren i Allvenskan som släpper fram flest ungdomar (Även om det enligt Kahnwhiler är en fara för svenskfotboll ).

Samtidigt, det händer otroligt sällan att en målvakt blir skadad.

Att Lantz inte är med är väl av samma anledning som Pär Zetterberg aldrig etablerade sig, de har för stora egon för att ta en petning, det skapar dålig stämning i truppen. SidledsDanne vet att han är andravalet.

Sen att folk säger att Sverige spelar en defensiv fotboll, ni har inte sett så mycket på landslaget senaste 2-3 åren va?
Citera
2006-05-10, 11:43
  #236
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Sanslöst att Fats Olsson kan skriva något så idiotiskt. Tror han att en annan laguttagning kunnat ge VM-guld?

- F.G

Kan det inte vara så att Mats Olsson bara konstaterar rent allmänt att Sverige inte har en trupp som räcker tillräckligt långt? Har svårt att se att han verkligen skulle tro att det finns ngn spelare utanför truppen som skulle innebära ngn avgörande skillnad, så alkad kan han väl ändå inte vara.
Citera
2006-05-10, 11:53
  #237
Medlem
Flinta82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ironlung
Kan det inte vara så att Mats Olsson bara konstaterar rent allmänt att Sverige inte har en trupp som räcker tillräckligt långt? Har svårt att se att han verkligen skulle tro att det finns ngn spelare utanför truppen som skulle innebära ngn avgörande skillnad, så alkad kan han väl ändå inte vara.

Men han får det ju att låta som om det är uttagningen det beror på. Vi har ju inte fler bra svenska spelare, så enkelt är det. Finns inte en enda spelare som jag saknar i laget, förutom Hysén som jag tror kommer finnas med i landslaget i framtiden och detta skulle kunna vara en mycket bra "se och lära" period.

Är ju inte direkt någon nyhet att vi bara har 3 riktigt duktiga fotbollsspelare som är svenska medborgare. Resten är dussinspelare som alla länder har i sina trupper.
Citera
2006-05-10, 12:13
  #238
Bannlyst
Mats Olsson har rätt. Den här truppen håller inte för VM-guld. Hade truppen innehållit Concha och Hysén hade den däremot gjort det.
Citera
2006-05-10, 13:37
  #239
Medlem
Sitter och bläddrar lite i GT/Expressens sportbilaga, fastnar lite för en ruta där de frågat lite fotbollsskribenter från våra grannland om deras synpunkter på den svenska truppen, appropå de spelare som spelar i just deras land.

Från Norge har man pratat med Morten Pedersen som är fotbollsskribent på Dagbladet i Oslo. Han konstaterar att Rami Shaaban varit duktig under året samt att han är förvånad över att inte C Andersson blev uttagen.
Men, avslutningen han klämmer till med är helt underbar.
Njut säger jag bara, njut;

"Att anfallaren Daniel Nannskog saknas förvånar mig. Ni svenskar måste ha många bra forwardar om han inte platsar i er VM-trupp!"

Citera
2006-05-10, 13:45
  #240
Medlem
Partons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BB On Tour
"Att anfallaren Daniel Nannskog saknas förvånar mig. Ni svenskar måste ha många bra forwardar om han inte platsar i er VM-trupp!"


Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in