2012-06-15, 13:11
  #12349
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Mot Johnson och Milner? Vad grundar Du det på?
Att Elm är en väldigt duktig spelare, perhaps?
Citera
2012-06-15, 13:12
  #12350
Moderator
easy_dans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Min elva mot england blir nog

Isak

Granqvist-Mellberg-Olsson-Olsson
Kim - Taco
Larsson-Ibra-Elm/Chippen
Ola

Rätt nära den elva jag själv ville se, osäker på Elmanders form men han har ju snubblat in bollar mot engelskt motstånd förut så.
Citera
2012-06-15, 13:13
  #12351
Medlem
chran508s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saffok
Haha, samma gamla trötta kommentarer som alltid. 95% lyder "världens mest överskattade spelare", "försvinner alltid i de stora matcherna" och "skulle inte klara sig en vecka i PL". De resterande 5% menar på att han är en bra spelare men att resten av Sveriges lag är skräp, typ. Alltså, jag har i stort sett förlorat hoppet om att Sverige ska klara sig ur denna knipan och ta en kvartsfinalplats, men SNÄLLA kan vi inte knäppa engelsmännen på näsorna med en 3-0 seger och ett par baljor från Zlatan? Hade varit så jäkla skönt och denna turnering skulle inte vara förgäves.

Ang. matchen så känns dessa platser mer eller mindre givna:

Elmander(om han är hel)
?-------Zlatan-------Larsson
Källström----?
M.Olsson-Mellberg-?---?

Frågetecken för vänsterkanten, platsen bredvid Källström och högerbacken. Vill verkligen inte se Elm eller Toivonen på vänsterkanten, hellre Chippen eller Bajrami som är naturliga yttrar.

Bredvid Källström vill jag nog se Svensson. Wernbloom är också ett hett alternativ men problemet då tror jag blir att vi inte har någon som kan hålla i bollen och lugna ner spelet med säkra passningar likt Svensson och Elm (normalt) kan. Källström spelar rätt mycket på chans med långa crossar och svåra passningar och Wernbloom har inte passningsspelet som sin absoluta spets.

Högerbacken känns på förhand mest osäker. Lustig var inte mycket sämre än resten av laget senast bortsett från den uttjatade missen vid stolpen som förmodligen var en engångshändelse. Dock är han fortfarande matchotränad och timingen kanske inte sitter till 100% ännu. Känner mig inte heller helt säker på hur en trög Granqvist står sig mot kvicka yttrar likt Young/Walcott/Oxlade-Chamberlain. Han har dessutom bara spelat ett par matcher till höger tidigare. Fördelen med Granqvist till höger är att man får in en till bra huvudspelare som kan behövas mot Englands fasta situationer. Skulle kanske spela Granqvist till höger ändå just pga. det sistnämnda, vilket släpper in J.Olsson i mitten. Hamnar vi i underläge kan man byta in Lustig som är ett större hot framåt och försöka gå för seger.
Jag håller med om rubbet. Förmodligen det vettigaste inlägget på länge i den här tråden.
Citera
2012-06-15, 13:15
  #12352
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
En träningsmatch är alltid en träningsmatch och knappast någon spelare som går för fullt, det är lättare att se ut vara bra då.

Visst är det en träningsmatch, men det visar i varje fall att han inte räds motståndet och funkar mot det engelska spelsystemet. Han var inte vilse i matchen på något sätt.
Citera
2012-06-15, 13:17
  #12353
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Att Elm är en väldigt duktig spelare, perhaps?

Han är med andra ord bättre offensivt än vad Milner och Johnson är defensivt? Han har mer kraft i spelet och styrka i sin kropp än vad Milner respektive Johnson har?

Skulle han vandra inåt i banan så gäller dessa två frågeställningar även honom jmf Scott P.
Citera
2012-06-15, 13:23
  #12354
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Hoppas verkligen att vi får se både Elm och Zlatte i PL snart, ty först då får vi det slutgiltiga beviset på vad de egentligen kan prestera på den högsta nivån. Min jury överlägger fortfarande.

Du förstår att det är svårt att ta dig på allvar med den här typen av poster, va?
Citera
2012-06-15, 13:23
  #12355
Medlem
Man märker hur media och folk i gemen ännu en gång börjar måla upp Sverige som trolig vinnare i kvällens match mot England. Fast vad har förändrats sedan torsken mot Ukraina?
Inte fanken har vårt landslag hunnit bli så mycket bättre på ynka 4 dagar. Nää, vi ska nog vara glada om det blir kryss.

Någon som vet hur det kommer se ut på läktaren? Blir det fler svenskar än mot Ukraina?
Citera
2012-06-15, 13:24
  #12356
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Visst är det en träningsmatch, men det visar i varje fall att han inte räds motståndet och funkar mot det engelska spelsystemet. Han var inte vilse i matchen på något sätt.

Då mötte han Walker och Rodwell, vilket med all respekt för dessa två - samt även för Elm - så är Milner och Johnson ett annat motstånd.

Nåväl, ingen skulle bli gladare än jag, skulle jag ha fel.
Citera
2012-06-15, 13:29
  #12357
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Man märker hur media och folk i gemen ännu en gång börjar måla upp Sverige som trolig vinnare i kvällens match mot England. Fast vad har förändrats sedan torsken mot Ukraina?
Inte fanken har vårt landslag hunnit bli så mycket bättre på ynka 4 dagar. Nää, vi ska nog vara glada om det blir kryss.

Någon som vet hur det kommer se ut på läktaren? Blir det fler svenskar än mot Ukraina?

Tack. Det är precis detta jag försöker skina ljus uppå, fast på ett annat sätt. Jag vill understryka att jag inte har något personligt emot vare sig Elm, Ibrahimovic eller någon annan svensk spelare heller - för den delen.
Citera
2012-06-15, 13:34
  #12358
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Då mötte han Walker och Rodwell, vilket med all respekt för dessa två - samt även för Elm - så är Milner och Johnson ett annat motstånd.

Nåväl, ingen skulle bli gladare än jag, skulle jag ha fel.

Det är också en självförtroendegrej. Har man lyckats mot ett lag och behåller den känslan så kan det vara en fördel då man möter laget igen.

Jag vet inte om Johnson är ett svårare motstånd än Walker. Det är mycket möjligt att Walker hade spelat på den platsen om han inte blivit skadad. Walker blev också uttagen som högerback i Årets lag i Premier League.
Citera
2012-06-15, 13:54
  #12359
Medlem
Sicilias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Man märker hur media och folk i gemen ännu en gång börjar måla upp Sverige som trolig vinnare i kvällens match mot England. Fast vad har förändrats sedan torsken mot Ukraina?
Inte fanken har vårt landslag hunnit bli så mycket bättre på ynka 4 dagar. Nää, vi ska nog vara glada om det blir kryss.

Någon som vet hur det kommer se ut på läktaren? Blir det fler svenskar än mot Ukraina?

Hur kul hade ett EM- eller VM-slutspel varit om man var realistiskt?
Citera
2012-06-15, 14:35
  #12360
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Tack. Det är precis detta jag försöker skina ljus uppå, fast på ett annat sätt. Jag vill understryka att jag inte har något personligt emot vare sig Elm, Ibrahimovic eller någon annan svensk spelare heller - för den delen.
Folk behöver komma ner på jorden. Hoppas på det bästa och planera för det värsta.

Citat:
Ursprungligen postat av Sicilia
Hur kul hade ett EM- eller VM-slutspel varit om man var realistiskt?
Tja, gillar man fotboll så är EM/VM kul oavsett hur det går för Sverige. Att vårt landslag är med ser jag mest som en bonus. Jag har ingen naiv föreställning om att de ska kunna vinna EM.
__________________
Senast redigerad av Kaymano 2012-06-15 kl. 14:51.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in