2007-02-17, 07:59
Medlem
Krungtheps avatar
Låt Henke medla

Att det här är Zlatan vs, Lagerbäck är ju solklart.

Så länge Henke spelade i landslaget så gick allt bra med Zlatan och ingen av de klickar som fanns och finns i landslaget växte sig större än någon annan.

Zlatan agerar som en bortskämd snorunge men Lagerbäcks reaktion på utekvällen kunde varit smidigare. Han kunde bänkat dem mot Liechstenstein istället för att skicka hem dem.

Tror det är bäst att Lagerbäck ber Henke snacka ut med Zlatan om vad han egentligen vill för att han ska komma tillbaka till landslaget.

Detta hade inte skett på Tommy Söderberghs tid heller, Lagerbäck är en skitråkig pärmbärare utan smidghet
Citera
2007-02-17, 09:43
Medlem
asa_odems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shuyin
Well, jag kan förstå honom..

Jag tror inte att alla landlagsspelare tycker om Lars Lagerbäck både på det personliga och sportsliga planet, men de biter ändå ihop. Skillnaden är att Ibrahimovic inte gör det, han har också råd att göra det i och med att han är så mycket bättre än de andra.

Detta kanske också är hans svaghet, egot, men å andra sidan utan det så hade han inte spelat i Inter idag.

Dock så tycker jag inte att han gör rätt, att han nobbade Egypten var rätt men han bör ändå spela EM kvalmatcherna och delta. Jag tror att han vill spela EM men om han inte känner för det så är det meningslöst då kan vi lika gärna ha Teddy Lucic på topp.

Det blir ett mästerskap utan Ibrahimovic, frågan är hur Sverige klarar det? Jag är tveksam till om Markus Allbäck och Rad Eprica kan göra mål på toppnationer i Österrike/Schweiz (om nu Sverige klarar sig till EM, men det ser ljust ut).

Det krävs nästan att Markus Rosenberg lyckas i Werder Bremen.

Markus Allbäck skall vi inte underskatta. han var bäste svensk på topp under fotbollsVM i Tyskland. Zlatans klass under fotbollsVM, var det världsklass? Att bara stå och se på, och när han får bollen, dra några loja finter för att sedan bli av med bollen. nej, Zlatan i landslaget betackar jag mig för. Passar det inte nu, passar det inte senare heller. Hade Italien eller Frankrike drabbats av dylika bojkotter hade dessa förbund satt hårt mot hårt. Men nej inte Sverige, vi krälar istället inför hans fötter. Usch.
Allbäck och Ellmander på topp.
Citera
2007-02-17, 09:45
Medlem
thebandit777s avatar
"Retar sig på Zlatan"
http://www.aftonbladet.se/vss/sport/story/0,2789,1002784,00.html

Verkar inte som att de andra spelarna i landslaget vill ha tillbaka Zlatte.
Citera
2007-02-17, 12:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rocky69
Okej då din sure norr... ja just ja.

Hade laget satt upp gemensamma regler eller inte? Svar: JA!

Med andra ord så anser sig Z att han kan strunta i reglerna och även agera som en bortskämd snorunge när han blir bestraffad.
Skit i Z och kör med Elmander och någon annan på topp.
Vi behöver inte honom, det visade sig tydligt mot Spanien.
Är det ok så no... ja just ja.
Frågan är ju varför Z skall ha egna regler och särbehandlas. Svar: Det skall han inte.

Det är inte det det handlar om. Det lilla man vet i den här saken är att Zlatan tyckte att han blev för hårt bestraffad för en skitgrej. Det är hans åsikt och den har han rätt att ha. Zlatan bad faktiskt om ursäkt i pressen kort efter utgången i Göteborg vilket inte Lagerbäck brydde sig om.

Dessutom var det tydligen så att Zlatan ville ha ledigt från nån kvalmatch mot nåt skitlag eftersom hans syrra skulle gifta sig. Det nekade Lagerbäck vilket tydligen retade Zlatan enormt. Att Zlatan har ett stort ego och är en envis principfast jävel råder det nog inga tvivel om. Något som för övrigt är ganska vanligt hos stora idrottsmän. Det är liksom en av de saker som skiljer de riktigt stora från världens allbäckar etc.

Om han gör rätt eller fel kan inte jag bedöma - visst, det hade varit bättre med honom i landslaget - men så länge han agerar efter sitt eget hjärta kan ingen säga att han gör fel. Hoppas verkligen han kommer tillbaks för landslaget behöver Zlatan oändligt mycket mer än Zlatan behöver landslaget.
Citera
2007-02-17, 15:48
Medlem
cecels avatar
Angående Zlatan... jag gillar spelare som Elmander och Allbäck mer. det syns att dom vill spela för Sverige. Mellberg och Chippen blev ju också hemskickade...men skillnaden mellan dom och zlatan är att Mellberg och Chippen verkligen vill spela för sverige.
Zlatan verkar inte förstå sig på sånt där. Spelar man i landslaget så spelar man inte för Lagerbäck, eller för Lagerbäcks ära, man spelar för Sverige och Sveriges ära.. det verkar som att det är många som inte förstår det

Jag tycker det är synd på en så fantastiskt bra spelare som Zlatan är (och nej, han var inte bra under VM, så alla som tyckte att han var dålig då hade rätt, för han VAR dålig då.) att ha så taskig attityd.

Och snälla för helvete.. sluta dra paralleler om att det skulle vara nån slags rasism inblandat i varför man stör sig på Zlatan.. Har man till exempel hört någon störa sig på Rami Shabaan? och Anders Svensson, som många stör sig på, är det också rasism?

Citat:
Ursprungligen postat av obotlig_realist
Lite OT men såg vi samma match? Enligt mig var det bland de bästa matcher jag sett Sverige prestera sedan EM 2004 (Bulgarien) och jag har sett alla Sveriges matcher sedan 1994 i princip. Det var definitivt ingen utspelning från Spaniens sida, sett ur matchen som helhet,möjligtvis sista tio som var kritiska.
varför svarar du ens på hans inlägg? bland det dummaste jag har läst faktist..
Citera
2007-02-17, 17:58
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cecel
Angående Zlatan... jag gillar spelare som Elmander och Allbäck mer. det syns att dom vill spela för Sverige. Mellberg och Chippen blev ju också hemskickade...men skillnaden mellan dom och zlatan är att Mellberg och Chippen verkligen vill spela för sverige.
Zlatan verkar inte förstå sig på sånt där. Spelar man i landslaget så spelar man inte för Lagerbäck, eller för Lagerbäcks ära, man spelar för Sverige och Sveriges ära.. det verkar som att det är många som inte förstår det

Jag håller med dig till 100% här. Kollade på en hobbydebatt mellan Sladjan Osmanagic (stavning??) och Nicklas Wikegård om just Zlatan och detta med att han inte vill spela för Sverige och Wikegård hade en massa bra kommentarer som liknade dina.

Jag tycker inte det spelar någon roll vad det är för turnering vi spelar eller vem som är förbundskapten har man tackat nej till landslaget för att man är en bortskämd liten snorunge så hör man inte hemma i blå gult något mer.

Jag hoppas att Lagrell och dom andra på Svenska Fotbollsförbundet har stake nog att säga nej ifall Zlatan vill vara med i landslaget igen.
Citera
2007-02-17, 20:26
Medlem
pirates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cecel

Jag tycker det är synd på en så fantastiskt bra spelare som Zlatan är (och nej, han var inte bra under VM, så alla som tyckte att han var dålig då hade rätt, för han VAR dålig då.) att ha så taskig attityd.

Och snälla för helvete.. sluta dra paralleler om att det skulle vara nån slags rasism inblandat i varför man stör sig på Zlatan.. Har man till exempel hört någon störa sig på Rami Shabaan? och Anders Svensson, som många stör sig på, är det också rasism?

varför svarar du ens på hans inlägg? bland det dummaste jag har läst faktist..

Jag kan hålla med dig om att sådana stora stjärnor som har en jävlig attityd är förjävligt och att de borde vara bättre förebilder till unga fotbollspelare som kämpar. Men hur i hela fan ska sverige få ära om dom inte vinner ett skit och dom är splittrade som krossat glas ?
Dom borde sätta sig ner allihopa och ta sig an allas problem så vi får ett fungerande lag som kan samsas och inte skämma ut oss på tv när dom tjafsar med varandra.
Citera
2007-02-18, 11:22
Bannlyst
Eftersom en moderator prisar divan och egot ibrahimobitch så får vi tydligen bara snacka Z i denna eftersom det bara är positiva saker man får skriva om egot i den andra tråden

http://www.expressen.se/index.jsp?a=884035

Citat:
"Beror på Zlatans beteende"
Arsenalstjärnan Fredrik Ljungberg har samma inställning vad gäller samtal från förbundskaptenen.
- Om han söker mig så försöker jag väl ringa så snabbt jag kan.
- Men det är inte riktigt samma sak. Detta beror på Zlatans och hans beteende.

Exakt... det är divans ego som är problemet...
Citera
2007-02-18, 11:39
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Eftersom en moderator prisar divan och egot ibrahimobitch så får vi tydligen bara snacka Z i denna eftersom det bara är positiva saker man får skriva om egot i den andra tråden

http://www.expressen.se/index.jsp?a=884035

Exakt... det är divans ego som är problemet...

Kamma till dig lite.

Här kan du prata landslagsuttagningar och hur landslaget spelar. I den andra tråden kan du gärna kritisera Zlatan før hans spel. Har du vidare synpunkter på modereringen tar du det i PM.

/mod
Citera
2007-02-18, 12:00
Medlem
vinbras avatar
Det är intressant att notera att så många som en tredjedel av Expressens webb-röstare stöder Zlatans bojkott.

Jag tror att vilken annan landslagsspelare som helst hade haft ett betydligt lägre stöd i en sådan här situation.
Citera
2007-02-18, 14:42
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Kamma till dig lite.

Här kan du prata landslagsuttagningar och hur landslaget spelar. I den andra tråden kan du gärna kritisera Zlatan før hans spel. Har du vidare synpunkter på modereringen tar du det i PM.

/mod

Det är nog du som ska kamma dig. Var ska vi diskutera Zlatans divalater då? I & I är fel plats enligt enverhoxha99. Zlatantrådarna är fel plats enligt dig.

Känns som att det har allmänintresse istället för att du ska kunna ignorera pm.
Citera
2007-02-18, 14:52
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Det är nog du som ska kamma dig. Var ska vi diskutera Zlatans divalater då? I & I är fel plats enligt enverhoxha99. Zlatantrådarna är fel plats enligt dig.

Känns som att det har allmänintresse istället för att du ska kunna ignorera pm.

Det som berør aktuell landslagsuttagning kan du ju diskutera här. Om du menar att Zlatan inte vill vara med før att han är en diva så fair enough, bara du och andra håller er till sportperspektivet. Andra perspektiv diskuteras på andra ställen. Så enkelt är det.

Jag har ännu tillgodo att ignorera ett PM. Säker på att du skickat ett?

/Välkammad mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in