2006-05-25, 17:45
Medlem
jansdieters avatar
Den stora frågan kvarstår; vem kommer, eller snarare, hur kommer högerkanten vara formerad mot Trinidad? Teddy har ju spelat på den positionen förut men jag tycker inte heller man borde splitta på Mellberg och Lucic i mitten. Varken Nilsson eller Alexandersson känns som rätt person på backplatsen.
Citera
2006-05-25, 17:47
Medlem
Villons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansdieter
Den stora frågan kvarstår; vem kommer, eller snarare, hur kommer högerkanten vara formerad mot Trinidad? Teddy har ju spelat på den positionen förut men jag tycker inte heller man borde splitta på Mellberg och Lucic i mitten. Varken Nilsson eller Alexandersson känns som rätt person på backplatsen.
Lutar mer och mer åt att slänga in Stenman, han är ju iaf back. Sen att han är feltfotad känns som en mindre detalj, vi spelade utan vänsterfotad vänsterback i iaf två år, och det gick okej.
Citera
2006-05-25, 17:54
Medlem
Fula Gubbens avatar
Tycker Källström gjorde en bra 2:a halvlek, totalt sett en av de bästa svenska spelarna... vet inte vad folk förväntar sig, ska han vara Zidane eller? En till sån här match mot Chile (om han får spela) så lär han säkra platsen i start-elvan i VM. Markus Rosenberg var däremot helt osynlig, förutom att han verkade på dåligt humör. Elmander är mycket löp- och positionsstark, men lyckas ju bomma alla chanser . Mellberg var OK, Chippen spelade upp sig, och Alexandersson - Nilsson fungerade bättre med den omvända uppställningen i 2:a. Alex gjorde dock en del vanligt fummel där han helt enkelt är för långsam i beslutsfattandet.

Typisk träningslandskamp, inte mycket mer att säga.

- F.G
Citera
2006-05-25, 17:57
Medlem
Gissa varför Källström fick spela hela matchen idag med dem andra reserverna.
Jo för Lagerbäck kommer köra med ordinare mot Chile och där kommer Anders Svensson lira. Vilket känns helt underbart.
Källström borde hyra filmen Waterboy så han kan lära sig att göra någon nytta i landslaget.
Citera
2006-05-25, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Hahahaha yeah right i 80:e minuten ja

Jag tycker han var bra stora delar av matchen. Inte "bara" i åttionde minuten.
Citera
2006-05-25, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av char
Jag tycker han var bra stora delar av matchen. Inte "bara" i åttionde minuten.

Såg du matchen på tv? Första halvlek hade han inte ett enda rätt. Han deltog inte i spelet alls. Det var först i slutet av andra halvlek som han fick igen lite offensiva passningar som jag satt och väntade på från start.
Vi har inte råd i Vm att vänta så länge tills Kim kan hitta sina passningar.
Citera
2006-05-25, 18:11
Medlem
Madchilds avatar
Ingen av herrar Alexandersson eller Nilsson håller på högerbacken. Enda, och det rätta, alternativet är tyvärr att sätta ut Lucic där och köra Hansson/Svensson tillsammans med Mellberg. Well, dagens match känns betydelselös, trist att se 'Chippen' så blek, dock. Bara ladda vidare annars...

We hate You England - We Doooo....!
Citera
2006-05-25, 18:17
Medlem
Ahruons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taags
Såg du matchen på tv? Första halvlek hade han inte ett enda rätt. Han deltog inte i spelet alls. Det var först i slutet av andra halvlek som han fick igen lite offensiva passningar som jag satt och väntade på från start.
Vi har inte råd i Vm att vänta så länge tills Kim kan hitta sina passningar.

http://www.aftonbladet.se/vss/special/storfragan/visa/0,1937,20793,00.html

Tror du ska byta glasögon. Källström var bäst i Sverige idag, ett dåligt Sverige. Vet inte om du gillar att runka till Elloskatalogen, annars förstår jag inte din hysteri till Anders Svensson.
Citera
2006-05-25, 18:37
Medlem
Fula Gubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon

Tror du ska byta glasögon. Källström var bäst i Sverige idag, ett dåligt Sverige. Vet inte om du gillar att runka till Elloskatalogen, annars förstår jag inte din hysteri till Anders Svensson.

Instämmer. Nu snackar vi Fotbolls-VM, och eventuella privata spelar- och klubb-preferenser kan man lägga på hyllan. De bästa spelarna ska spela, oavsett vad de heter eller var de kommer ifrån. Fixa idéer och korståg kan man behålla för sig själv.

Kim Källström gjorde en dassig första halvlek, där han trots det fick iväg ett par sköna genomskärare. I andra halvlek dominerade han spelet, allt var inte perfekt men många klass-passningar och en fin auktoritet. Han kan bättre än så här, men nu är det ju så att vi snackar Sveriges VM-lag, och inte Brasiliens.

Däremot undrar jag vad kommentatorerna såg som fick dem att hypa Allbäck? En vickning till Chippen, visst, men i övrigt märktes han knappt, och Allbäck har ju inte precis gjort sig känd som de stora matchernas man, med tanke på VM.

Skulle tippa att Elmander stärkte sina aktier idag, trots alla missarna.

- F.G
Citera
2006-05-25, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mauser
Vad räknar du med när Sverige ställer upp med ett B-lag och möter Finlands A-lag?

Nu ställde ju inte Finland heller upp med sitt allra bästa lag. Sami Hyypiä och Teemu Tainio var inte med t.ex. Visst spelade Sverige upp sig i andra halvlek, samtidigt som Finland bytte in spelare från Honka FC från finska ligan. Hade det blivit ett mål i första halvlek tror jag matchen blivit mycket mer underhållande. Nu blev det istället riktigt tråkigt.
Citera
2006-05-25, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahruon

tragisk att ditt dif komplex med Källström i spetsen gör dig blind. Men visar väl att du hör hemma i tv-soffan där du kan leka expert. För du är skrattretande.
Citera
2006-05-25, 19:25
Medlem
vinbras avatar
Dagens match var mest en bensträckare för laget och några större spelmässiga växlar är meningslöst att dra. Chilematchen är betydligt viktigare, då ska alla friska förstahandsalternativ i elvan luftas och få upp farten.

En sak man dock kan konstatera efter dagens match är att Mikael Nilsson blir startman mot Trinidad om inget oförutsett inträffar. Jag tror det blir bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in