2009-08-27, 23:59
  #6337
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av serber
Du kanske inte kan läsa men jag skrev att Anders var dålig men att det inte finns någon bättre på den platsen idag, det är oroväckande dåligt med täckning på den defensiva mittfältsrollen. Rasmus Lindgren gav oss hopp men får inte spela och Gustav Svensson var bra i U21 EM men i A-laget platsar han inte.

Rasmus Lindgren är ju för jävla långsam därför han är petad i Ajax nu, han var alldeles för långsam i Holländska ligan och skulle vara ännu värre på internationell nivå, Dessutom skulle mittfältet då bestå av två långsamma spelare i Kim och Lindgren.
Citera
2009-08-28, 00:03
  #6338
Medlem
Chilimans avatar
Jag skrev ner Taco för några veckor sen, och jag hävdar fortfarande att han var i sin fotbollspeak under VM-02, att han då var som roligast, om man pratar om fotbollsspelande. Det var då han gjorde det där irrationella som vi ju alla i ärlighetens namn älskar. Snurrfinter, fantastiska skruvar osv osv.. Det var alltså då som jag tycker att han hade sin peak, för det är när man är som roligast att se på som man har sin peak, tycker jag i alla fall.

Men jag har omvärderat min åsikt om Taco som lagankare nu under dom senaste veckorna, för han tillför ett otroligt lugn och slår fantastiska passningar idag, även om han inte har samma snabbhet längre, vilket är fullt naturligt.

Sen kan alla Lagerbäckare här hävda att Anders är en bättre fotbollsspelare idag, men ni tillhör säkert dom som tycker att Lagersson borde få chansen i ännu ett kval *kräks*

Det är precis som att säga att H Larsson är roligare att se på i Helsingborg idag, än när han vann Guldskon i Celtic, briljerade i Portugal eller var med och avgjorde CL i Barcelona. Henrik tillför något fantastiskt i Helsingborg, men det är fan inte det bästa han har gjort i sin karriär eller? Samma är det med Taco.

Men idag finns det inget jämförbart alternativ till Anders i landslaget, så han förtjänar helt klart en plats i startelvan.
Citera
2009-08-28, 00:25
  #6339
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Expat
Tur att Lagerbäck inte tog ut Bajrami... Om man spelar bra mot Lazio så är det ju självklart att man inte platsar i A truppen.

Han var ju mycket bra på både höger och vänster-kanten. (han bytte kant i halvtid) Men landslaget behöver visst inga yttrar.
Eftersom "alla" ropar på Bajrami här så har jag ett litet utrop till alla Elfsborgare. Vem har varit er bästa yttermittfältare i år? Och jag menar då genomgående bäst säsongen igenom, inte den med dom högsta topparna.. Bajrami eller Ishizaki?
Citera
2009-08-28, 00:26
  #6340
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiliman
Jag skrev ner Taco för några veckor sen, och jag hävdar fortfarande att han var i sin fotbollspeak under VM-02, att han då var som roligast, om man pratar om fotbollsspelande. Det var då han gjorde det där irrationella som vi ju alla i ärlighetens namn älskar. Snurrfinter, fantastiska skruvar osv osv.. Det var alltså då som jag tycker att han hade sin peak, för det är när man är som roligast att se på som man har sin peak, tycker jag i alla fall.

Snurrfinter, fantastiska skruvar osv osv..?

Ja osv vadå? Där tog ditt highlights-reel på youtube från VM-02 slut eller?

Vill du se roliga cirkuskonster så får du väl fan gå på cirkus?
Citera
2009-08-28, 00:28
  #6341
Medlem
Spanish_Johnnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Eftersom "alla" ropar på Bajrami här så har jag ett litet utrop till alla Elfsborgare. Vem har varit er bästa yttermittfältare i år? Och jag menar då genomgående bäst säsongen igenom, inte den med dom högsta topparna.. Bajrami eller Ishizaki?
Bajrami. Ishi har inte hittat formen efter skadan förrän nu de senaste omgångarna, men då har han å andra sidan varit grym.
Citera
2009-08-28, 00:39
  #6342
Medlem
Chilimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Snurrfinter, fantastiska skruvar osv osv..?

Ja osv vadå? Där tog ditt highlights-reel på youtube från VM-02 slut eller?

Vill du se roliga cirkuskonster så får du väl fan gå på cirkus?

Jag behöver inte se på Youtube för att minnas hur fantastiskt bra Anders Svensson var i Asien. Han var bra på det mesta just då, kunde dribbla av argentinare och engelsmän lika lätt som du och jag skriver inlägg här på FB. Dessutom hade han även då bra speluppfattning, något som han har kvar och har förbättrat nu när han är "gammal".

Jag vill se rolig fotboll ja, är det något fel på det? Men du har säkert njutit av det spel Sverige har presterat hittills i kvalet? Jag menar, vi har ju fortfarande chansen att gå vidare, tack vare dom kryssmatcher vi spelat Eller menar du på fullt allvar att Sveriges landslag inte bör spela en attraktiv fotboll, utan gneta sig vidare till mästerskap, för att sedan floppa?? Vilket ju är faktum sedan Lagerbäck/Andersson tog över rodret..

Vill du se tråkiga fotbollsmatcher så får du väl för fan gå på divison 5?
Citera
2009-08-28, 00:40
  #6343
Medlem
One-Loves avatar
Så vad tror ni? Kommer Lagerbäck gå på form och låta Berg starta, eller välja Elmander som verkar få skäll av sin tränare efter varenda match? Berg visar ju styrka gång efter gång i klubblaget, och i landslaget har väl knappast Elmander varit så exceptionellt bra han heller.

Tycker överlag att det är väldigt många svenska anfallare som lyckas i klubblagen men inte i landslaget på sista tiden. Zlatan blixtrar till men imponerar inte som han borde, Rosenberg är väl duglig i europa men totalt under isen i landslaget. Larsson har inte heller direkt fått ut sin fulla potential. Berg, elmander osv. Den enda som verkligen lyckats prestera max är väl Allbäck? Är landslaget extra dåliga på att ta vara på anfallar-skicklighet, eller är det bara så att vi har haft för jävla dåligt mittfält det sista decenniet?
Citera
2009-08-28, 00:48
  #6344
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiliman
Jag vill se rolig fotboll ja, är det något fel på det? Men du har säkert njutit av det spel Sverige har presterat hittills i kvalet? Jag menar, vi har ju fortfarande chansen att gå vidare, tack vare dom kryssmatcher vi spelat Eller menar du på fullt allvar att Sveriges landslag inte bör spela en attraktiv fotboll, utan gneta sig vidare till mästerskap, för att sedan floppa?? Vilket ju är faktum sedan Lagerbäck/Andersson tog över rodret..

Vill du se tråkiga fotbollsmatcher så får du väl för fan gå på divison 5?

Vad säger att jag inte gör det?
Mitt fotbollsintresse sträcker sig längre än att följa vilken klubb nu Zlatan eller Ronaldo spelar i på tv4-sporten.

Och ja, jag ser gärna att Sverige gnetar sig vidare genom kval när vi går till mästerskap vartannat år.
Citera
2009-08-28, 00:55
  #6345
Medlem
Chilimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Vad säger att jag inte gör det?
Mitt fotbollsintresse sträcker sig längre än att följa vilken klubb nu Zlatan eller Ronaldo spelar i på tv4-sporten.

Och ja, jag ser gärna att Sverige gnetar sig vidare genom kval när vi går till mästerskap vartannat år.

haha, och allt annat över division fem i Sverige klassar du som Ronaldo/Zlatan?

Att du sen hellre ser ett tråkigt Sverige spela mästerskap alltid, gentemot ett bra Sverige med krav på sig själv att producera mål och rolig fotboll, känns väl bra mer populistiskt än vad du vill framställa dig själv. Om du utger dig för att kunna fotboll, så borde du hellre släppa fram bättre lag till slutspelen än ett lag som konstant går för kryss om dom inte måste vinna. I så fall vill jag aldrig någonsin se en fotbollsmatch tillsammans med dig, och jag är glad att jag slipper det.

*edit, nu ska jag sova, men jag besvarar ditt nästa inlägg någon gång imorgon, med nöje..
__________________
Senast redigerad av Chiliman 2009-08-28 kl. 00:58.
Citera
2009-08-28, 01:03
  #6346
Medlem
stukas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiliman
haha, och allt annat över division fem i Sverige klassar du som Ronaldo/Zlatan?

Att du sen hellre ser ett tråkigt Sverige spela mästerskap alltid, gentemot ett bra Sverige med krav på sig själv att producera mål och rolig fotboll, känns väl bra mer populistiskt än vad du vill framställa dig själv. Om du utger dig för att kunna fotboll, så borde du hellre släppa fram bättre lag till slutspelen än ett lag som konstant går för kryss om dom inte måste vinna. I så fall vill jag aldrig någonsin se en fotbollsmatch tillsammans med dig, och jag är glad att jag slipper det.

Vadå släppa fram ett bättre lag? Från var ska vi vaska fram dessa magiker och trollkarlar som kan spela brallorna av Tyskland i Tyskland eller ett Ryssland som ingen sett förut?

Vem ska träna Sverige som får oss att spela totalfotboll, med extrem offensiv och samtidigt bjuda på ballonger så att du inte somnar hemma i tv-soffan?

Du vet att ett landslag begränsas av spelare som finns i landet va?
Citera
2009-08-28, 01:33
  #6347
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Eftersom "alla" ropar på Bajrami här så har jag ett litet utrop till alla Elfsborgare. Vem har varit er bästa yttermittfältare i år? Och jag menar då genomgående bäst säsongen igenom, inte den med dom högsta topparna.. Bajrami eller Ishizaki?

Bajrami, helt klart. Ishi har bara kommit upp i form de senaste två matcherna.
Citera
2009-08-28, 01:34
  #6348
Medlem
Chilimans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stuka
Vadå släppa fram ett bättre lag? Från var ska vi vaska fram dessa magiker och trollkarlar som kan spela brallorna av Tyskland i Tyskland eller ett Ryssland som ingen sett förut?

Vem ska träna Sverige som får oss att spela totalfotboll, med extrem offensiv och samtidigt bjuda på ballonger så att du inte somnar hemma i tv-soffan?

Du vet att ett landslag begränsas av spelare som finns i landet va?

Innan jag somnar, läs mitt inlägg igen. Jag pratar inte om ett annat lag från Sverige, utan ett landslag från ett annat land. Som spelar roligare fotboll.. Gör om, gör rätt..

Lennartsson känns som en bra mycket bättre huvudcoach än Lagerbäck, och Backe som assisterande skulle göra mig glad.

Jo tack, jag vet det sista du skriver. Det är ju synd då att Lagerbäck/Andersson behandlar bra och formstarka spelare som inte finns i deras drömelva så jävla dåligt. Råkar du prestera dåligt i lågsäsongsturneringar och inte är Lagerssons adept, så är du körd i landslaget. Det är sorgligt tycker jag.

Jag gissar att du tycker Gus Hiddink är en jävla nolla som leder ett ungt landslag på ett friskt, och vågat sätt? Och att du helst ser Tom Prahl som nästa förbundskapten..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in