2019-10-03, 20:03
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Här är domen där JL vittnar och där hon säger att hon inte vill ha någon ersättning.

https://minfil.com/M2K7847enc/Solna_TR_5588-19_Slutligt_beslut_ej_s_rskilt_uppsatt_2019-08-28_pdf

Sedan enligt fulis så ringer JL till domare D@vid Löfg3n den 5 September och vill få ersättning och domaren säger att det inte går eftersom det gått för lång tid eller att domen är fastställd eller något annat skäl, utan att hon måste vända sig till ombuden som velat att hon ska vittna. Enligt fulis är det då han söker upp M@ria hos Henrik för att få pengar och då skjuter Henrik.

Helt rätt

Men fulis skrev även att han var arg på M#aria för andra saker också, och först skrev han om mail om flickvännen som kommer till hennes arbetsplatser, fulis ville att M#aria skulle sluta att trakassera fulis och flickvännen.
Citera
2019-10-03, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Vad det handlar om, ersättningen, är reseersättning samt förlorad arbetsinkomst verkar det som. Och detta skulle FO söka upp någon för? Skulle inte tro det.

Julia Lagerström begär inte att tingsrätten ska besluta om att hon har rätt till någon ersättning för sin inställelse.

Läs dagboksbladet, där säger JL att vittna medför stora kostnader för henne.

https://minfil.com/B3Me8b76n1/Solna_TR_5588-19_Dagboksblad_2019-08-15_pdf

Så kanske blev det så dyrt så hon i efterhand ville ha ersättning
Citera
2019-10-03, 20:07
Medlem
flammers avatar
Noterar att bodelningen varit på tapeten igen. På nästan fullt allvar nu: kan vi inte bara crowdfunda en familjerättsjurist som tar en halvdagssittning med Vresrosen, undervisar lite om familjerätt i allmänhet och bodelning i synnerhet, och därefter går igenom bodelningen och lämnar ett utlåtande.

Otroligt tröttsamt ämne. Jag (och noterar att även övriga) har efterfrågat konkreta omständigheter och/eller punkter, där bodelningen skulle vara felaktig. Flera gånger. Inget svar. I någon del. Någonsin. Vilket egentligen säger allt.
Citera
2019-10-03, 20:09
Medlem
Citat:
Här är domen där JL vittnar och där hon säger att hon inte vill ha någon ersättning.

https://minfil.com/M2K7847enc/Solna_TR_5588-19_Slutligt_beslut_ej_s_rskilt_uppsatt_2019-08-28_pdf

Sedan enligt fulis så ringer JL till domare D@vid Löfg3n den 5 September och vill få ersättning och domaren säger att det inte går eftersom det gått för lång tid eller att domen är fastställd eller något annat skäl, utan att hon måste vända sig till ombuden som velat att hon ska vittna.Enligt fulis är det då han söker upp M@ria hos Henrik för att få pengar och då skjuter Henrik.

Då borde väl Julia ha vänt sig till SH och hans ombud,då Julia vittnade för KLs pojkvän på hans begäran.

Varför skulle hon då kräva pengar av Mar*a, när hon blev inkallad av SH att vittna ?
Citera
2019-10-03, 20:09
Medlem
Citat:
Läs dagboksbladet, där säger JL att vittna medför stora kostnader för henne.

https://minfil.com/B3Me8b76n1/Solna_TR_5588-19_Dagboksblad_2019-08-15_pdf

Så kanske blev det så dyrt så hon i efterhand ville ha ersättning
Går inte att öppna?
Citera
2019-10-03, 20:12
Medlem
Citat:
Går inte att öppna?

Jag provar ladda upp igen

https://minfil.com/8cN38d74n4/Solna_TR_5588-19_Dagboksblad_2019-08-15_pdf
Citera
2019-10-03, 20:13
Medlem
flammers avatar
Citat:
Går inte att öppna?
36 2019-08-09 Tel. med J*lia L*gerström som upplyser att hon
bor/befinner sig långt från domstolsorten och att en
inställelse till sammanträdet kommer att vara förenat med
stor tidsåtgång och stora kostnader för henne (resa och
förlorad arbetsinkomst). Hon ber därför att förhöret med
henne hålls per telefon.
---

Någon som har beslutet?
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Karin så till mig att Fredrik var oskyldig. Å andra sidan så polisen i förhöret att de visste att Fredrik var skytten så då har de kanske DNA spår efter honom.

Jag håller det för ytterst osannolikt att polisen skulle ha pekat ut den misstänkte skytten i ett förhör med en tredje person om de inte redan gått ut offentligt med detta. Extremt oprofessionellt om de gjorde det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Du fattar enormt trögt!
Jag är inte ett dugg kränkt. Man blir inte kränkt av någon som inte förstår bättre. Jag vill bara inte att du ljuger för andra läsare i tråden!

Snälla M-A, underskatta inte "andra läsare", jag är en av de du kallar "andra" och jag är både läskunnig och har analytisk förmåga så jag är fullt kapabel att dra slutsatser av det som skrivs.
Citera
2019-10-03, 20:14
Medlem
Citat:
Jag provar ladda upp igen

https://minfil.com/8cN38d74n4/Solna_TR_5588-19_Dagboksblad_2019-08-15_pdf
Tack - nu funkade det!
Citera
2019-10-03, 20:17
Medlem
flammers avatar
Gav henrik-den-fule någon som helst information som vi (någon?) bedömt vara såpass initierad att den rimligen endast borde kunna komma från honom?

Vi vet ju redan att vissa här i tråden verkar samlat på sig en massa information om kringliggande omständigheter, såsom överläkare, marockanska familjer, osv. osv...
Citera
2019-10-03, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
36 2019-08-09 Tel. med J*lia L*gerström som upplyser att hon
bor/befinner sig långt från domstolsorten och att en
inställelse till sammanträdet kommer att vara förenat med
stor tidsåtgång och stora kostnader för henne (resa och
förlorad arbetsinkomst). Hon ber därför att förhöret med
henne hålls per telefon.
Så säger hon. Tydligen så inställde hon sig, men sa till tingsrätten att hon inte ville ha ersättning. För det första trodde jag hon bodde i Sthlm. Vad kostar en t-banebiljett? 45 kr? För det andra får hon fan bestämma sig. Man säger inte i tingsrätten att hon inte vill ha ersättning och sen ändra sig i efterhand. Fullständigt galen människa. Idiot.
Senast redigerad av Picasso2 2019-10-03 kl. 20:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in