2019-10-09, 20:34
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Japp, det är precis vad jag tror. Jag tror hennes missbruk (och personlighetsstörning) förstört hennes verklighetsuppfattning och förmåga att använda sina juridikkunskaper på ett relevant sätt.

Det enda hon gör nu är att förhala rättsprocesser.
Hittade äntligen den domen i en annan tråd som handlar om Karin och den tråden startades 2016-03-10, (FB) Kvinnlig rådman slogs med polis

Det jag inte förstår är hur en juridisk kunnig person som Karin kan försöka få igenom överklagandet till Högsta Domstolen 1,5 år efter Hovrättens beslut 2018-03-08. Det har gått för lång tid!
Bara förhala och inget annat som jag ser det.

Bodelningen slutgiltigt beslut.
Från PROTOKOLL DAG FÖR BESLUT 2019-09-03 i Högsta Domstolen

SAKEN
Återställande av försutten tid
TIDIGARE AVGÖRANDE
Svea hovrätts beslut 2018-03-08 i mål Ö 12073-17
BESLUT
Karin Lilja har inte i rätt tid överklagat hovrättens beslut. Hon har inte visat att hon haft laga förfall.
Högsta domstolen avslår ansökningen om återställande av försutten tid.
https://minfil.com/tcndxd5bne

Vad uppger hon där som anledning till att överklaga? Samma skit som tidigare antagligen, sjuk, sjukare, sjukast, men HD går inte på det. Dom har kanske undersökt lite noggrannare.

Tre dagar senare skjuts exmaken HOL 2019-09-06
Senast redigerad av Timeout 2019-10-09 kl. 20:52.
Citera
2019-10-09, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Verklighetsuppfattningen är en sak, och där kan det säkert finnas fog för din teori om att hon kanske föreställer sig ett annat liv utan H:s existens. Har dock svårt att se att hon över längre tid skulle lyckats glömma bort basala juridiska kunskaper. Man glömmer inte bort att det är olagligt att misshandla, att moms läggs på priset vid konsumentköp etc. Hon är ju inte dement.

Angående pengar så är fordran mot H om knappa 10mkr inom räckhåll för henne utan att behöva ta någon risk över huvud taget. Har svårt att se att hon skulle riskera sin frihet och möjligheten att i närtid nyttja alla de där miljonerna, för att komma åt ytterligare pengar som hon med bara en gnutta eftertanke inser inte kan åtkommas. Ni såg väl intervjun med henne. Den människan har inte glömt basal kunskap.

Men glömt basal mediaträning.

Håller med dig angående miljonerna runt hörnet. Detta är eventuellt Sveriges mest korkade anstiftare.
Senast redigerad av Avel 2019-10-09 kl. 20:36.
Citera
2019-10-09, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hittade äntligen den domen i en annan tråd som handlar om Karin och den tråden startades 2016-03-10, (FB) Kvinnlig rådman slogs med polis

Det jag inte förstår är hur en juridisk kunnig person som Karin kan försöka få igenom överklagandet till Högsta Domstolen 1,5 år efter Hovrättens beslut 2018-03-08. Det har gått för lång tid!
Bara förhala och inget annat som jag ser det.

Bodelningen slutgiltigt beslut.
Från PROTOKOLL DAG FÖR BESLUT 2019-09-03 i Högsta Domstolen

SAKEN
Återställande av försutten tid
TIDIGARE AVGÖRANDE
Svea hovrätts beslut 2018-03-08 i mål Ö 12073-17
BESLUT
Karin Lilja har inte i rätt tid överklagat hovrättens beslut. Hon har inte visat att hon haft laga förfall.
Högsta domstolen avslår ansökningen om återställande av försutten tid.
https://minfil.com/tcndxd5bne

Vad uppger hon där som anledning till att överklaga? Samma skit som tidigare antagligen, sjuk, sjukare, sjukast, men HD går inte på det. Dom har kanske undersökt lite noggrannare.

Och vi påminner då om att tre dagar senare skjuts hennes f.d make. Motparten i tvisten. Hennes hatobjekt numero uno.
Citera
2019-10-09, 20:54
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Och vi påminner då om att tre dagar senare skjuts hennes f.d make. Motparten i tvisten. Hennes hatobjekt numero uno.
Jag redigerade och la till det.
Tre dagar senare skjuts exmaken HOL 2019-09-06
Citera
2019-10-09, 20:59
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Då var mitt antagande att han hyr i andra hand inte helt fel ute då. Hur vet du att han har en polisdotter och att hon äger lägenheten?
Inte för att jag tar något som 08 kommer med numera för 100% sanning... men kan det vara den kvinnliga polisen Karin fick bo hos tillfälligt, där hon barrikaderade sig när hon skulle flytta ut och sedan misshandlade henne?
Sedan ska Karin även ha misshandlat en man på stan, vem var det? SH?

Utredningen las ner och mannen tog tillbaka sin anmälan påstås det...
Citera
2019-10-09, 21:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Visst, möjligt. "Ytterligare en orsak till aggression från KL mot HOL", är väl vad du säger med ovanstående. Åtminstone är det så jag uttolkar av ditt inlägg. Visst, men jag finner det fortfarande inte särskilt proportionerligt att här "offentligt" gräva i SH:s liv. Mitt tidigare inlägg var bara ett försök att framföra en passus av någon slags medmänsklighet. Men det angår ju egentligen inte mig, så vill man bortse från det så för all del.

Jag frågar mig dock varför du i egenskap av KL:s vän och framhärdare av hennes oskuld över huvud taget kommer in här och kastar bensin på elden i fråga om hennes, nu ev ännu starkare, motiv.

SH är ointressant att gräva i eftersom de inte är tillsammans längre. Det jag ville få fram är att Henrik om han är så rädd för henne borde hållit sig borta. Dessutom gick vad jag förstod Henriks byrå hårt åt Julia vilket kan ha triggat Fredrik att ge sig på Maria och Henrik för att försvara Julia.
Citera
2019-10-09, 21:07
Medlem
Citat:
Inte för att jag tar något som 08 kommer med numera för 100% sanning... men kan det vara den kvinnliga polisen Karin fick bo hos tillfälligt, där hon barrikaderade sig när hon skulle flytta ut och sedan misshandlade henne?
Sedan ska Karin även ha misshandlat en man på stan, vem var det? SH?

Utredningen las ner och mannen tog tillbaka sin anmälan påstås det...

Ingen dålig iakttagelse. Bra där Timeout. Sen är det frågan om det stämmer.
Alternativt hon bodde ju hos en polis eller liknande nu innan gripandet också påstår hon.
En anledning till att ta tillbaka anmälan kan vara ett tecken på nära relation. Hmm, 08 har varit och petat i det så är lite väl osäkert men inte illa tänkt alls där med barrikad hos polis.
Citera
2019-10-09, 21:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
SH är ointressant att gräva i eftersom de inte är tillsammans längre. Det jag ville få fram är att Henrik om han är så rädd för henne borde hållit sig borta. Dessutom gick vad jag förstod Henriks byrå hårt åt Julia vilket kan ha triggat Fredrik att ge sig på Maria och Henrik för att försvara Julia.

Kan du inte langa fram lite bevis för att de varit tillsammans då.

Hur och när träffades de?
När gjorde de slut?
Var det en konfliktfylld relation?
Super SH också?
Varför har de fortfarande kontakt?
Har KL bott hos SH i Svartsjö eller Lidingö?

Jag kan hålla med att det inte var supersmidigt att HOLs byrå representerade JN. Men om det stämmer så är det ju ytterligare ett tecken på att det finns en relation MN och HOL. Vem ringer man om SH ”hotar” dottern? Jo HOL. Om inte annat en professionell relation.
Citera
2019-10-09, 21:17
Avslutad
Hunden Esther Född 2014-09-29 kennelnamn är Flashdance Keep Me Waiting.

KL införskaffar hunden Dec 2014. Hunden var då 16 veckor gammal (4 mån)
Inlämnad på zoo 15 feb 2015 Inkl ägarbevis, stamtavla, veterinär besiktning inkl alla övriga papper.

Stulen från zoo. 25 jan 2016

Feb 2015 Ester på hembesök några timmar som blev 2 dagar KL återkommer och kräver alla papper tillbaka (för vaccinering) samtidigt lämnar hon in hundmadrass och foder till zooaffären= psyko!. (Zoo lämnar inte ut papperen.)
Enligt henne var hennes dotter självmordsbenägen och Ester var hennes enda ljusglimt.

2016 KL gripen Då var Ester inlämnad på hundstallet.(polisen utplacering) Sedan återhämtad av KL. (enl facebook)

Kista zoohörna
Ägarebevis?
-Hon gav bort det när vi fick henne med stamtavlan och alla andra papper. Har haft ett överlåtelseavtal färdig skrivet legat en stund men hon skrev aldrig på den tyvärr. Annars hade det varit mycket lättare. Det här blir ett civilrätts mål som vi skulle vinna men det tar tid och jag tror inte att dom har kvar henne då länge.
Therese:
Hoppas det löser sig för er. Hon e så fin. Träffade lilla Esther i november. Fick då höra att en kund lämnat in henne när hon var bebis. Håller alla tummar.

Min teori varför dottern kastar in hundselen i zooaffären och sedan försvinner:
En tonåring som i vredesmod/olycklig visar genom att kasta in hundselen att ”nu skiter jag i det här”.
Trolig orsak, KL har försökt vinna barnens hjärtan genom att hämta Ester från Zooaffären och då har mamma blivit lite poppis ett tag. Men jag tror att KL har ljugit för barnen att det är Zooaffären som vägrar släppa Ester. (KL lämnar ju in hunden när hon inte själv orkar med den) så det är en lögn.
Dottern ger upp eftersom hon inte får ha Ester stadigvarande, därmed kastar hon in hundselen i zooaffären.
KL sprider olycka i kring sig och många har blivit drabbade.
KL står fortfarande som ägare till hunden.
Ps. Zooaffären har inte fått någon betalning fast dom hade hand om Ester i 11 månader.
Senast redigerad av sherlocksnake 2019-10-09 kl. 21:30.
Citera
2019-10-09, 21:31
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ingen dålig iakttagelse. Bra där Timeout. Sen är det frågan om det stämmer.
Alternativt hon bodde ju hos en polis eller liknande nu innan gripandet också påstår hon.
En anledning till att ta tillbaka anmälan kan vara ett tecken på nära relation. Hmm, 08 har varit och petat i det så är lite väl osäkert men inte illa tänkt alls där med barrikad hos polis.
Det var lite väl utförlig info om den händelsen så den kan stämma men rotesau var partisk, gillade Karin, men det betyder inte att detta är lögn och se på fan... SU nämns där också
I och med att den mannen som Karin ska ha misshandlat senare var vittne vid misshandeln av den kvinnliga polisen i lägenheten kopplar jag ihop dom.
Väldigt långsökt om random okänd man ska ha bevittnat en misshandel vid en lägenhet och sen själv bli misshandlad av Karin en tid efteråt. Stockholm är stort...
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag kan berätta lite om sista stycket ang den nedlagda utredningen. Det sista kända brottsmisstanke-ärendet Karin varit inblandad i.
December 2017 misstänkte hon barrikaderat sig hemma hos en kvinnlig polis som hon vid den tidpunkten kort hade huserat hos. Karin skulle hämta kläder och tillhörigheter hemma hos polisen men tumult uppstod och Karin angrep den kvinnliga polisen och låste in sig i lägenheten.
Karin lämnade dock lägenheten innan polispatrull anlänt, men hon togs snart in på förhör.
Den kvinnliga polisen ordnade egna bilder direkt, och även rättsintyg. Tämligen milda skador, rivmärken och rodnader. Åtminstone två vittnen fanns till händelsen.
I våras lades utredningen ner av Bengt Åsbäck på Särskilda åklagarkammaren (SÄK), och utredande polis var kom.Jesper Rundeberg vid polisens Särskilda utredningar (SU).

I ovanstående utredning fanns också en misstänkt misshandel mot en man, vid ett helt annat senare tillfälle under 2018. Mannen skall ha dragit tillbaka sin anmälan ganska omgående.
Denna man är ett av vittnena i misshandelsärendet mot polisen.

Nu har det då florerat snack om att Karin ska ha sitt boende hos någon som står nära polisiära utredningar, och som bedöms känslig att yppa namn på.
Lägg till att polisen ändå ska ha listat ut vem det är inom loppet av ett dygn.
Något säger mig att det är någon på SÄK, inte SU..
Det är också mer logiskt rimligt att Karin i egenskap av sitt ämbete har gamla kontakter på åklagarkammrarna, snarare än hos polisen-grenarna - särskilt eftersom hon tjänstgjort på city-ÅK.

Räkna inte med att någon här kommer droppa namn eller klura ut något eftersom SU & SÄK varit aktuella, men jag ser ändå en viss vits med att lägga lite info om det.
Citera
2019-10-09, 21:50
Medlem
Citat:
Det var lite väl utförlig info om den händelsen så den kan stämma men rotesau var partisk, gillade Karin, men det betyder inte att detta är lögn och se på fan... SU nämns där också
I och med att den mannen som Karin ska ha misshandlat senare var vittne vid misshandeln av den kvinnliga polisen i lägenheten kopplar jag ihop dom.
Väldigt långsökt om random okänd man ska ha bevittnat en misshandel vid en lägenhet och sen själv bli misshandlad av Karin en tid efteråt. Stockholm är stort...

Måste gå att få ut någon offentlig handling om barrikaden och evtl misshandeln. Någon som har en idé om hur?

Har KL barrikaderat sig hos SH/polisdotter så vore det ju bingo.
Citera
2019-10-09, 21:50
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Hunden Esther Född 2014-09-29 kennelnamn är Flashdance Keep Me Waiting.

KL införskaffar hunden Dec 2014. Hunden var då 16 veckor gammal (4 mån)
Inlämnad på zoo 15 feb 2015 Inkl ägarbevis, stamtavla, veterinär besiktning inkl alla övriga papper.

Stulen från zoo. 25 jan 2016

Feb 2015 Ester på hembesök några timmar som blev 2 dagar KL återkommer och kräver alla papper tillbaka (för vaccinering) samtidigt lämnar hon in hundmadrass och foder till zooaffären= psyko!. (Zoo lämnar inte ut papperen.)
Enligt henne var hennes dotter självmordsbenägen och Ester var hennes enda ljusglimt.

2016 KL gripen Då var Ester inlämnad på hundstallet.(polisen utplacering) Sedan återhämtad av KL. (enl facebook)

Kista zoohörna
Ägarebevis?
-Hon gav bort det när vi fick henne med stamtavlan och alla andra papper. Har haft ett överlåtelseavtal färdig skrivet legat en stund men hon skrev aldrig på den tyvärr. Annars hade det varit mycket lättare. Det här blir ett civilrätts mål som vi skulle vinna men det tar tid och jag tror inte att dom har kvar henne då länge.
Therese:
Hoppas det löser sig för er. Hon e så fin. Träffade lilla Esther i november. Fick då höra att en kund lämnat in henne när hon var bebis. Håller alla tummar.

Min teori varför dottern kastar in hundselen i zooaffären och sedan försvinner:
En tonåring som i vredesmod/olycklig visar genom att kasta in hundselen att ”nu skiter jag i det här”.
Trolig orsak, KL har försökt vinna barnens hjärtan genom att hämta Ester från Zooaffären och då har mamma blivit lite poppis ett tag. Men jag tror att KL har ljugit för barnen att det är Zooaffären som vägrar släppa Ester. (KL lämnar ju in hunden när hon inte själv orkar med den) så det är en lögn.
Dottern ger upp eftersom hon inte får ha Ester stadigvarande, därmed kastar hon in hundselen i zooaffären.
KL sprider olycka i kring sig och många har blivit drabbade.
KL står fortfarande som ägare till hunden.
Ps. Zooaffären har inte fått någon betalning fast dom hade hand om Ester i 11 månader.
Karin försöker ju muta barnen med gåvor och Ester var nog bara ett led i detta.
När Karin lämnar in Ester på zooaffären är dottern bara 13 år. Stackars barn
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in