2019-09-29, 11:44
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Med tanke på att detta är det tredje försöket så känns det ologiskt att det skulle vara tre olika anstiftare.
Visst är det så.
Citat:
Ursprungligen postat av Smhf
Jag har läst varje inlägg/kommentar sen start. Jag ha lite åsikter ang Karin's beteende, hon är en missbrukare troligtvis av ''bara'' alkohol under lång tid, vilket sätter sina spår i form av irrationellt tänkande. Man kan likna en missbrukare vid Dr Jekyll och Mr Hyde, som släpper fram de mest brutala och de primitiva sidorna, där det onda/hatet tar överhand. Karin har säkert en bakomliggande psykisk störning som förstärks av drogen/missbruket, och visar sig i form av hennes agerande/beteende. Hon har sett till att vara osynlig på internet under sitt aktiva liv när hon arbetade, vilket inte är så konstigt i sig, med det arbete hon hade. Att Karin gick ut i media och kommenterade ser jag som ett ikke genomtänkt beteende p.g.a sitt missbruk, då hon alltid sett till att vara anonym på internet. En missbrukare tänker inte på andra/sin familj/släkt/vänner de har bara ett tänkande att få tag i droger/na, för att kunna ''fungera'' varje dag. Jag tar inte Karin i försvar ville bara ge en förklaring hur jag ser på denna tragiska familjetragedi. De som lider mest i detta tragiska är barnen.
Bra där. Vad i hela friden ska man ta sig till med en sådan här person? Som inte vill ha någon hjälp.
Citera
2019-09-29, 11:49
Medlem
JonasFBs avatar
Enligt Efternamn ”vet” polisen vem som är GM. (Alla har dock inte riktigt trott på uppgiften, eller i vart fall inte köpt den rakt av.)

Om det nu är så att polis ”vet”. Hur kan de veta det?
Som jag ser det finns möjliga alternativ:

1. BO har känt igen GM på foto uppvisat av polis.
2. Primärt vittne har känt igen GM på foto uppvisat av polis.
3. DNA från GM har påträffats på BO. (Dock gissar jag att en fotoidentifiering är ”säkrare”)
4. Spår i anstiftande KL:s dator, telefon, iPad etc ”antyder starkt” GM.

- Är det någon som vet hur polis kan ”veta”?
Dvs, hur säkra är vi på GM:s identitet egentligen?

Annan fråga/synpunkt angående skott mot BO. (Dock inte så viktigt.)
- Hur säkra är vi på att BO har *träffats* av 3 skott?

Är det vittnesuppgifter som delgetts via AB eller kommer infon från mer officiellt håll?
Jag har för mig läst vittnesuppgifter i MSM att ”det blödde från ett hål i magen” och ”blodig på huvudet”. Etc. Vilket i princip kan vara ett skott i magtrakten och ”handavtork i pannan” med blodig hand.
Citera
2019-09-29, 11:54
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag har alla 3 sidorna och kan lägga upp dom igen om du vill.

Tack, de hade dock försvunnit när jag tittade in i tråden igen.
Citera
2019-09-29, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Jojo, har sett att Hejsan07 är pantad och skriver inlägg som passar en sådan. Det var väl dumt av mig att svara just denne.

Inlägget du länkade till är vansinnigt.

Du gav bra svar på tal så absolut ingen skugga över dig för att du svarade. Ville bara uppmärksamma de inläggen.
Citera
2019-09-29, 12:03
Avslutad
Drar iväg ett riktigt långskott. Är det någon som kan minnas denna skola och att man kan dra sig till minnes att eftersökte FO har gått på denna skola.
Folkbokföringen 1990 F.O(Sicklaön).
Skola Alphyddan

Vi snackar 27 år tillbaka i tiden då FO borde vara 14 år.

https://minfil.com/08Feme74n0/skola_alphyddan_2019-09-29_115438_png
Citera
2019-09-29, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kände du till innehållet i FOs belastningsregister redan innan skjutningen?

Jag ställde samma fråga igår.

Ja, men inte från början när han hämtade Karin och hon presenterade honom. Han ger inte ett våldsamt intryck utan mer en busig och charmig kille. Lite Emil i Lönneberga vibbar.
Citera
2019-09-29, 12:14
Medlem
Citat:
Ja, men inte från början när han hämtade Karin och hon presenterade honom. Han ger inte ett våldsamt intryck utan mer en busig och charmig kille. Lite Emil i Lönneberga vibbar.

Ja lite hyss som att misshandla kvinnor och kränka folk med sexuella anspelningar 👍
Citera
2019-09-29, 12:14
Medlem
Citat:
Otäckt att du fick såna vibbar när han slår kvinnor sönder och samman. Riktigt farlig kille.
Citera
2019-09-29, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Drar iväg ett riktigt långskott. Är det någon som kan minnas denna skola och att man kan dra sig till minnes att eftersökte FO har gått på denna skola.
Folkbokföringen 1990 F.O(Sicklaön).
Skola Alphyddan

Vi snackar 27 år tillbaka i tiden då FO borde vara 14 år.

https://minfil.com/08Feme74n0/skola_alphyddan_2019-09-29_115438_png

Tror inte han är född och uppvuxen i Nacka. När mamman flyttade dit efter att föräldrarna delat på sig så köpte hon två bostadsrätter, en till sig och en till Fredrik. Han knarkade och skötte inte lägenheten så Kronofogden fick avhysa honom. Lägenheten hyrdes sedan ut till bland annat Karin en period.
Hon uppgav adressen under en period i vår förenings medlemsregister. Under 2016/2017
Citera
2019-09-29, 12:19
Medlem
Citat:

Du har haft hans belastningsregister sedan kl 11:33 30 januari 2019. Dina Emil-vibbar hade du innan eller efter du tog del av hans register?
Senast redigerad av Avel 2019-09-29 kl. 12:24.
Citera
2019-09-29, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Du har haft hans belastningsregister sedan kl 11:33 30 januari 2019. Dina Emil-vibbar hade du innan eller efter du tog del av hans register?
Var det många punkter i registret? Jag hann inte se det.
Citera
2019-09-29, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag håller helt med dig. Bra inlägg där.

Varning!! Håller denna med är det helt uppåt väggarna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in