2019-10-03, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
36 2019-08-09 Tel. med J*lia L*gerström som upplyser att hon
bor/befinner sig långt från domstolsorten och att en
inställelse till sammanträdet kommer att vara förenat med
stor tidsåtgång och stora kostnader för henne (resa och
förlorad arbetsinkomst). Hon ber därför att förhöret med
henne hålls per telefon.
---

Någon som har beslutet?

Ja , Julia befann sig på plats för att vittna.
Citera
2019-10-03, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Du menar att det är sant att FO knackar på dörren och HOL ränner ut med startpistol och skjuter vilt omkring sig? Hahaha! Okej.

Vi vänder på det, om FOs uppdrag var att döda, varför hade han med sig en ärtbössa? Varför hittade man FOs blod i trappen? Hur kan HOL ha fått så anmärkningsvärt lätta skottskador?

Jag säger inte att jag har rätt, men det kan vara ett alternativ. Ni i järngänget är så extremt tvärsäkra på allt som ligger i er agenda. Garvar mobbar, hånar och drar trollkortet titt som tätt för de provar alternativ
Citera
2019-10-03, 20:22
Medlem
flammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så säger hon. Tydligen så inställde hon, men sa till tingsrätten att hon inte ville ha ersättning. För det första trodde jag hon bodde i Sthlm. Vad kostar en t-banebiljett? 45 kr? För det andra får hon fan bestämma sig. Man säger inte i tingsrätten att hon inte vill ha ersättning och sen ändra sig i efterhand. Fullständigt galen människa. Idiot.

Helt enig. Väldigt märkligt. Men hur det nu än är med den saken, så tror jag att förekomsten av denna fråga främst handlar om att bedöma trovärdigheten av henrik-den-fule. Dvs, är hans kännedom om denna "händelse" något som stärker hans trovärdighet?

I min mening, njea inte egentligen. Han påstod att hon kontaktat domaren efteråt (för att korrigera sitt "misstag" att inte be om ersättning), och detta har vi ju hittills inte kunnat verifiera då ingen av oss väl tagit kontakt med domaren eller ens kommer att göra det...

(Njea, ännu är det nog inte så dyrt, typ 32 med SL-kort tror jag?)
Citera
2019-10-03, 20:22
Medlem
Citat:
Gav henrik-den-fule någon som helst information som vi (någon?) bedömt vara såpass initierad att den rimligen endast borde kunna komma från honom?

Vi vet ju redan att vissa här i tråden verkar samlat på sig en massa information om kringliggande omständigheter, såsom överläkare, marockanska familjer, osv. osv...

Han skrev om vad som hände vid Henriks dörr men det kan vi inte verifiera.

Det är bara JL och D@vid Löfgr3n som kan verifiera om JL ringt D@vid och bett om ersättning. Så om han kan bekräfta att JL ringde honom så då borde Fulis vara trovärdig i något vi andra inte kan känna till och också bekräfta att JL och han är nära trots att han misshandlade henne.
Citera
2019-10-03, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Här är domen där JL vittnar och där hon säger att hon inte vill ha någon ersättning.

https://minfil.com/M2K7847enc/Solna_TR_5588-19_Slutligt_beslut_ej_s_rskilt_uppsatt_2019-08-28_pdf

Sedan enligt fulis så ringer JL till domare D@vid Löfg3n den 5 September och vill få ersättning och domaren säger att det inte går eftersom det gått för lång tid eller att domen är fastställd eller något annat skäl, utan att hon måste vända sig till ombuden som velat att hon ska vittna. Enligt fulis är det då han söker upp M@ria hos Henrik för att få pengar och då skjuter Henrik.

Fulis ljuger och är avstängd två ggr med olika konton. M-A har problem med läsförståelsen. TFF har säkert filial i utlandet också.

Då ljög alltså Fulen om händelser relaterade till två rättegångar. En där JL är målsägande och en där hon vittnar. Nice try Fulen.

De som tar Fulens uppgifter för sanning verkar hellre illa fäkta nu.
Deras argument krackelerar och allt känns väldigt tunt och ihåligt.

Förstår att det var värt ett försök hörni att hänga på Fulens race. Oj vad platt det föll.

Nu tycker jag vi ska få fram en bild på den här FO så vi kan fortsätta reda ut saker och ting här. Vi måste även få en bekräftad koppling mellan FO och KL. Kvällspressen och E08 i all ära men det behövs mer.
Citera
Medlem
Citat:
Helt enig. Väldigt märkligt. Men hur det nu än är med den saken, så tror jag att förekomsten av denna fråga främst handlar om att bedöma trovärdigheten av henrik-den-fule. Dvs, är hans kännedom om denna "händelse" något som stärker hans trovärdighet?

I min mening, njea inte egentligen. Han påstod att hon kontaktat domaren efteråt (för att korrigera sitt "misstag" att inte be om ersättning), och detta har vi ju hittills inte kunnat verifiera då ingen av oss väl tagit kontakt med domaren eller ens kommer att göra det...

(Njea, ännu är det nog inte så dyrt, typ 32 med SL-kort tror jag?)

Det blev dyrt att resa från Norge.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Vi vänder på det, om FOs uppdrag var att döda, varför hade han med sig en ärtbössa? Varför hittade man FOs blod i trappen? Hur kan HOL ha fått så anmärkningsvärt lätta skottskador?

Jag säger inte att jag har rätt, men det kan vara ett alternativ. Ni i järngänget är så extremt tvärsäkra på allt som ligger i er agenda. Garvar mobbar, hånar och drar trollkortet titt som tätt för de provar alternativ
Nej, jag mobbar inte. Jag anser det för osannolikt att man tror på ett troll som hoppar in och påstår att en advokat springer ut i trapphuset och skjuter vilt med en startpistol, skriver oneliners och kallar advokater för hora och bög och vräker ur sig otidigheter. Det är inte trovärdigt. Men att idiotförklara oss som faktiskt tror på den första versionen som faktiskt gick ut de första två veckorna - det anser JAG är fel.
Citera
2019-10-03, 20:24
Medlem
flammers avatar
Citat:

Vet vi ens vad det var för vapen som användes? Det kan ju ha varit ett "riktigt" vapen.

Att någon i en tumaltartad situation där skott avlossas får lindriga skador kan ju ha tusentals förklaringar. Jag menar, ponera att sannolikheten för skador av aktuell omfattning är 25% (eller 50, eller 7) - kan man dra någon slutsats av det?

I övrigt håller jag med, man ska inte ha tvärsäker agenda åt något håll.
Citera
2019-10-03, 20:26
Medlem
Citat:
Dom sitter väl inte och försvarar FOs tidigare brott, däremot att det kan ha gått till precis som fulis skriver den 6 sept. Varför skulle det inte ha kunnat gå till på detta sätt? Hur kan du och några till i det enkelspåriga teamet vara så tvärsäkra på allt?
Sannolikheten att en jurist öppnar dörren med pistol, och skjuter någon som vill ha tusen spänn i reseersättning för att den vittnat, måste vara noll. Är man så rädd att man måste öppna med dragen pistol, då öppnar en normal människa inte dörren alls, utan då låser man dörren och ringer polisen. HOL hade ju larm, så antagligen säkerhetsdörr också, och hinner därför vänta in polisen innan någon tar sig förbi den. Att öppna dörren med en dragen pistol, det låter som en dålig film.

Antagligen var det FO som gjorde misstaget att han hade med sig en pistol av undermålig kaliber. Därför gick det inte som tänkt. Sen planterar han här i tråden en rövarhistoria om att det var HOL som drog fram en ”bögpistol typisk för bögadvokater”, för att distansera sig från vapnet. Men den typiska pistolen för en advokat är ingen pistol alls. En uppborrad startpistol låter mer som ett vapen för en småkriminell kvinnomisshandlare.
Citera
2019-10-03, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vilka är subjektivt besatta? Dom som har dömt i domarna, dom som har skrivit protokollen, dom som har skrivit metervis med dagboksblad?
Därifrån kommer mina fakta så du kanske ska ta och läsa några av domarna som ligger i tråden.

Jag kopierar från domar, protokoll, dagboksblad utan att förfalska det till skillnad från vissa andra.
Jag har läst allt, har alla dokument jag refererar till, och det skulle inte falla mig in att hitta på något själv. Det finns så det räcker i dokumenten och än ligger inte allt ute i tråden. Det kommer mer!

Varsågod... orkar du läsa en sammanfattning av daboksbladen? https://minfil.com/jfIcm279nd/Dagboksblad_kronologiskt_pdf

Orkar du läsa en sammanfattning av vad som har kommit fram i tråden om Karins liv?
(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

Orkar du läsa en sammanfattning av dom FAKTA som har kommit fram i tråden?
(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

Du har bidragit i tråden, "men du vet 100% stt KL anlitat HOL, eller hur?

Om det visar sig att KL inte har ngt med detta brott att göra, vad tänker du då om att ha lagt ut hundratals inlägg med extremt känslig information om en till detta brott oskyldig person?
Citera
2019-10-03, 20:28
Medlem
flammers avatar
Citat:
Han skrev om vad som hände vid Henriks dörr men det kan vi inte verifiera.

Det är bara JL och D@vid Löfgr3n som kan verifiera om JL ringt D@vid och bett om ersättning. Så om han kan bekräfta att JL ringde honom så då borde Fulis vara trovärdig i något vi andra inte kan känna till och också bekräfta att JL och han är nära trots att han misshandlade henne.

Precis, det kan vi tyvärr (ännu?) inte verifiera. Ok, det var alltså till DL som hon ringde? Ja, då skulle ju en bekräftelse från DL kunna vara en faktor i analysen av fulis trovärdighet. (Jag hoppas personligen hoppas INTE att någon söker upp en, ev fd, domstolsanställd för att fråga på basis av något som skrivs på flashback..)

Citat:
Det blev dyrt att resa från Norge.
Möjligt, men ser inte riktigt hur det påverkar något av det vi diskuterar...? (Inte min mening att låta dryg - känns som om det låter så, så vill bara understyrka)
Citera
2019-10-03, 20:30
Medlem
Citat:
Läs dagboksbladet, där säger JL att vittna medför stora kostnader för henne.

https://minfil.com/B3Me8b76n1/Solna_TR_5588-19_Dagboksblad_2019-08-15_pdf

Så kanske blev det så dyrt så hon i efterhand ville ha ersättning

Ja men då tar man hjälp av ett juridiskt ombud om man vill få in den pengen. Ångrar hon sig och det finns en chans att få pengarna på något sätt så får en jurist reda ut det åt henne.

Man ber inte en kvinnomisshandlande, kopplerihäktad, dagdrivande, dödshotande Fulen att ta saken i egna händer. Då måste man ju ifrågasätta om den här JL har alla hästar hemma.

Det är det som M-A och drönarna inte fattar här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in