Citat:
Ursprungligen postat av
cactaceae
Tackar, seriöst! för din förklaring! Har dock läst detta under flera dagars tid flera ggr. av olika skribenter med små variationer och kan den här biten av historien snart utantill.
Märker att vi inte har samma sätt att uttrycka oss, jag har tendens att ironisera, låna från andra tex just här ordet änglar utan citationstecken, för att de visserligen gjort / gör "änglajobb" bla pga sina yrken. (Oavsett vilka bla bla bla dåliga individer alkohol- sexmissbrukare de må vara förövrigt). Jag ser båda som katastrofer i rättsväsendets tjänst just nu!
Båda!
Rätten förövrigt har totalt missbedömt vårdnadsfrågan. Barnen lever verkligen inte i lugn, trygg hem varken hos den ena eller andra! Med tanke på HOLs nya särbos trassel indraget i barnens hem!
När HOL fick hela vårdnaden var det lugnt enligt SoL utredningar och han har vårdnaden från 1 dec 2013 när Karin frivilligt lämnade både lägenhet och barn till HOL så dom kunde flytta hem igen.
Sen blir det rättegång 2015-12-07 där Karin förlorade och strax efter blir HOL misshandlad i trappuppgången av 2 män. Sen har vi lejandet av torped någon gång under 2015 och då pågick ju flera utredningar där Karin förlorade gång på gång.
Fråga dig en sak... VEM har dragit in särbons dotter i detta?
Karins nya man försökte få besöksförbud på grund av några mail som han påstår att hon har skickat för att terrorisera honom. Varför ska han terras??? För att han är Karins nya man?
VEM ligger bakom det påståendet? VEM har något att vinna på just det påståendet?
Citat:
Ursprungligen postat av
Flyktbeteende
Jag har inte helt förstått HOLs särbos ’trassel’ då jag inte har haft möjlighet att följa tråden så bra de senaste dagarna.
Det krävs enormt mycket för att båda föräldrarna ska förlora vårdnaden om barn. Jag kan inte hitta något som visar på att HOLs vårdnadsskap är skadligt för barnen?
Nej det finns inget sedan han fick vårdnaden men det finns ju andra sätt att ställa till trassel för HOL och hans nya kvinna. Gå på nya kvinnans 20 åriga dotter... med vad som troligen är en falsk anmälan, för det fanns inget som gick att bevisa eller ens visade i den riktningen. Hon blev helt frikänd.