2019-10-03, 18:45
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette

Jag tyckte och tycker att Den Fule var mycket trovärdig, och då blir ju HOL GM och FO BO.

FO borde faktiskt gå till polisen och sedan begära ett stort skadestånd av HOL för sveda och värk!!
För mig är det obegripligt att du tycker att Den Fule var mycket trovärdig.
Jag får inte språkbruket i den fules inlägg- framför allt de lite längre- att gå ihop med en sådan snedseglare som FO, som varit i klander med rättvisan gång på gång. En gående krutdurk som slår och hotar kvinnor. Bara ordvalet "poliser" i ställer för "snutar" var komiskt samtidigt när han skrev i affekt/ skulle ge sken av att skriva i affekt.

Svaret på min fråga om KL var tunt och för allmänt, något i stil med att "hon har varit snäll mot mig", absolut inget som andades äkthet. När jag preciserade frågan fick jag inget svar. Tomt. KL skulle inte med i diskussionen.
Senast redigerad av farbror Sven 2019-10-03 kl. 18:52.
Citera
2019-10-03, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farbror Sven
För mig är det obegripligt att du tycker att Den Fule var mycket trovärdig.
Jag får inte språkbruket i den fules inlägg- framför allt de lite längre- att gå ihop med en sådan snedseglare som FO som varit i klander med rättvisan gång på gång. En gående krutdurk som slår och hotar kvinnor. Bara ordvalet "poliser" i ställer för "snutar" var komisk samtidigt när han skrev i affekt/ skulle ge sken av att skriva i affekt.
Håller med dig fullt ut. Ett troll i sin fullaste blomning.
Citera
2019-10-03, 19:09
Medlem
Citat:
Han skrev att det var M#aria han ville tala med för att han skulle säga åt henne att se till så att det SLUTADES att skickas MAIL till hans flickväns arbetsplatser (mail med skitsnack/lögner om henne (min förmodan)).
Sedan skrev han att M#aria hade trakasserat flickvännens styvmor på olika sätt, bl.a. försökt att få henne utvisad (styvmodern hade en kortare relation med M#arias ex-man, läkaren, de har tvillingar ihop).

På tredje plats kom ersättning för utlägg i rättegången, och då borde det ju vara HOL som det borde talas med då det var HOLs firma som var försvarare......om jag nu fick ihop det rätt på slutet.

Det är så jag minns det

Det fetade. Nej du har fått allt om bakfoten igen. Du får nog kika i den domen hur rätten hanterade JLs ersättning.

Så här skrev den fule tidigare idag:

Domaren som min tjej ringde till dagen innan jag träffade bögadvokaten heter D*avid L*öfgren. Det var han som sa till min tjej att hon inte kunde få pengar för att ha vittnat.

Det som är lite märkligt i sammanhanget är att JL begärde ersättning för rättegångskostnader i Hovrätten B9682-18 där hon var målsägande och FO tilltalad även om hon inte ens var kallad till förhandlingen. Det blev avslag så klart.

Fulis har beskrivit hur han och JL myser i pausen i Hovrätten. Så här skrev han när jag kom på honom med lögn tidigare idag

Jag ljög inte alls tjejen följde med mej och satt och lyssnade och vid pausen pussade hon på mej alla såg det och vi fikade tillsammans och hon pratade med domaren

Sanningen är att hon enligt domen inte ville ändra sina yrkanden utan att misshandel, rån, bedrägeri skulle stå fast så som det stod i överklagan till HovR. Hon ville alltså att FO skulle dömas för allt som var yrkat. Enligt fule så vädjade JL till Hovrätten att skona FO. Vilket då är lögn från fule bevisat genom innehållet i dom B9682-18.
Citera
2019-10-03, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Det fetade. Nej du har fått allt om bakfoten igen. Du får nog kika i den domen hur rätten hanterade JLs ersättning.

Domaren som min tjej ringde till dagen innan jag träffade bögadvokaten heter D*avid L*öfgren. Det var han som sa till min tjej att hon inte kunde få pengar för att ha vittnat.

Det som är lite märkligt i sammanhanget är att JL begärde ersättning för rättegångskostnader i Hovrätten B9682-18 där hon var målsägande och FO tilltalad även om hon inte ens var kallad till förhandlingen. Det blev avslag så klart.

Fulis har beskrivit hur han och JL myser i pausen i Hovrätten. Så här skrev han när jag kom på honom med lögn tidigare idag

Jag ljög inte alls tjejen följde med mej och satt och lyssnade och vid pausen pussade hon på mej alla såg det och vi fikade tillsammans och hon pratade med domaren

Sanningen är att hon enligt domen inte ville ändra sina yrkanden utan att misshandel, rån, bedrägeri skulle stå fast så som det stod i överklagan till HovR. Hon ville alltså att FO skulle dömas för allt som var yrkat. Enligt fule så vädjade JL till Hovrätten att skona FO. Vilket då är lögn från fule bevisat genom innehållet i dom B9682-18.
När man läste fuls inlägg, så är det inte en 41-åring som skriver, utan en 17-åring. Eller någon som tror att en 41-årig nerknarkad kåkfarare skulle låta. T o m Svartenbrandt uttryckte sig väl när han var nykter och fräsch. Och han har suttit inne nästan hela sitt vuxna liv. Hahaha! Nej, vilka trollerier som förekommer här.
Citera
2019-10-03, 19:32
Medlem
Citat:
Hur var det med läsförståelsen nu då?

Det var inte domen jag refererade till, det var något helt annat!

Antingen är du en idiot eller så vill du förvilla.

Och sluta att angripa allt och alla som inte tror på din egna tråkiga agenda! Det drar ner den lilla eventuella trovärdighet du haft!

Vad var det som du refererade till med det här om inte domen där JL sökt ersättning för att ha vittnat till fördel JN? Det jag skrev om i mitt inlägg.
(förstår om du emellanåt inte själv fattar vad du skriver, det är ok)

Marie-Antoinette:
På tredje plats kom ersättning för utlägg i rättegången, och då borde det ju vara HOL som det borde talas med då det var HOLs firma som var försvarare......om jag nu fick ihop det rätt på slutet.

Det är så jag minns det

Ps. Det är inte ett angrepp på dig bara för att jag skriver att du fått nåt om bakfoten. Jösses vad lättkränkt du är...ds
Senast redigerad av Avel 2019-10-03 kl. 19:37.
Citera
2019-10-03, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Spelar det någon roll vad det var för typ av fråga... du fick ett svar som alla i tråden kan läsa och bilda sig en egen uppfattning från när det gäller min frågeställning...
Hen är partisk och inte objektiv enligt egen utsago, hur trovärdig blir då infon som kommer från den postaren?

Svara gärna vad du själv tror om min frågeställning.

Öppet partisk är bättre än låtsas objektiv. Hur gör vi med de subjektivt besatta då... 😉?
Citera
2019-10-03, 19:35
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Det är mycket som är märkligt här och fulis har ju helt klart fantiserat ihop en massa för det stämmer inte med domen och det är domen vi ska gå efter och inte någon som påstår att han är FO, en pundare som snurrar in sig i lögner.

En eloge för att du orkar gång på gång försöka rätta alla i TFF, tyvärr utan någon större verkan.
Helt otroligt att några kan vända på fakta på det här viset.

TFF https://www.youtube.com/watch?v=F-OgXq4Lqyw
Citera
2019-10-03, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Och denne "man" sitter A-M, Vresrosen med anhang och försvarar. Helt fantastiskt.

Dom sitter väl inte och försvarar FOs tidigare brott, däremot att det kan ha gått till precis som fulis skriver den 6 sept. Varför skulle det inte ha kunnat gå till på detta sätt? Hur kan du och några till i det enkelspåriga teamet vara så tvärsäkra på allt?
Citera
2019-10-03, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Dom sitter väl inte och försvarar FOs tidigare brott, däremot att det kan ha gått till precis som fulis skriver den 6 sept. Varför skulle det inte ha kunnat gå till på detta sätt? Hur kan du och några till i det enkelspåriga teamet vara så tvärsäkra på allt?
Du menar att det är sant att FO knackar på dörren och HOL ränner ut med startpistol och skjuter vilt omkring sig? Hahaha! Okej.
Citera
2019-10-03, 19:56
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Öppet partisk är bättre än låtsas objektiv. Hur gör vi med de subjektivt besatta då... 😉?
Vilka är subjektivt besatta? Dom som har dömt i domarna, dom som har skrivit protokollen, dom som har skrivit metervis med dagboksblad?
Därifrån kommer mina fakta så du kanske ska ta och läsa några av domarna som ligger i tråden.

Jag kopierar från domar, protokoll, dagboksblad utan att förfalska det till skillnad från vissa andra.
Jag har läst allt, har alla dokument jag refererar till, och det skulle inte falla mig in att hitta på något själv. Det finns så det räcker i dokumenten och än ligger inte allt ute i tråden. Det kommer mer!

Varsågod... orkar du läsa en sammanfattning av daboksbladen? https://minfil.com/jfIcm279nd/Dagboksblad_kronologiskt_pdf

Orkar du läsa en sammanfattning av vad som har kommit fram i tråden om Karins liv?
(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019

Orkar du läsa en sammanfattning av dom FAKTA som har kommit fram i tråden?
(FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019
Citera
2019-10-03, 19:56
Medlem
Citat:
Hur var det med läsförståelsen nu då?

Det var inte domen jag refererade till, det var något helt annat!

Antingen är du en idiot eller så vill du förvilla.

Och sluta att angripa allt och alla som inte tror på din egna tråkiga agenda! Det drar ner den lilla eventuella trovärdighet du haft!

Här är domen där JL vittnar och där hon säger att hon inte vill ha någon ersättning.

https://minfil.com/M2K7847enc/Solna_TR_5588-19_Slutligt_beslut_ej_s_rskilt_uppsatt_2019-08-28_pdf

Sedan enligt fulis så ringer JL till domare D@vid Löfg3n den 5 September och vill få ersättning och domaren säger att det inte går eftersom det gått för lång tid eller att domen är fastställd eller något annat skäl, utan att hon måste vända sig till ombuden som velat att hon ska vittna. Enligt fulis är det då han söker upp M@ria hos Henrik för att få pengar och då skjuter Henrik.
Citera
2019-10-03, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Här är domen där JL vittnar och där hon säger att hon inte vill ha någon ersättning.

https://minfil.com/M2K7847enc/Solna_TR_5588-19_Slutligt_beslut_ej_s_rskilt_uppsatt_2019-08-28_pdf

Sedan enligt fulis så ringer JL till domare D@vid Löfg3n den 5 September och vill få ersättning och domaren säger att det inte går eftersom det gått för lång tid eller att domen är fastställd eller något annat skäl, utan att hon måste vända sig till ombuden som velat att hon ska vittna. Enligt fulis är det då han söker upp M@ria hos Henrik för att få pengar och då skjuter Henrik.
Vad det handlar om, ersättningen, är reseersättning samt förlorad arbetsinkomst verkar det som. Och detta skulle FO söka upp någon för? Skulle inte tro det.

Julia Lagerström begär inte att tingsrätten ska besluta om att hon har rätt till någon ersättning för sin inställelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in