2019-10-02, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
FO telefon(-er) är väl längesedan "likviderade"?!
Där har åk lagaren intet att finna på..

Självklart har FO tillgång till kommunikationsmedel. Han lär inte kommunicera med röksignaler.
Citera
2019-10-02, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iLivid
Så tycker du. Nu har du två anledningar att jaga FO anonymt på nätet. 10 000+ inlägg i en skvallertråd om en rådman och nån artikel som aftonbladet skrev om en man som är efterlyst för att uteblivit från en deldom i ett bedrägerifall.

Åklagaren håller inte med dig, han tycker det är olyckligt att detta publiceras. Kan jag förstå då FO inte ens är anhållen för mordförsök och är han inte det så har man inget på honom annat än att man förmodligen vill åt hans telefoni då man inget hittat på KLs som binder henne till anstiftan.

Åklagaren håller nog med mig att han ska höras i ärendet. Han är våldsam, han ska enligt uppgift vara bekant med KL, han har hotat med skjuta tidigare i sitt liv osv. Hot och våld är han dömd för.
Och åklagaren och förundersökningsledaren har nog fler, för oss okända skäl, skäl till varför han ska höras. Om inte annat för att utesluta honom från utredningen. Det är ju ganska lätt för honom att visa att han var på McDonalds övervakningskamera eller låg på sjukan eller var på arbetsplatsen eller annat som kan vara ett alibi.
Låg han på soffan i någon kvart efter att ha blivit utslängd av tjej nr femtioelva så har han svårare att rentvå sig. Sen får han ta sitt straff som en man för bedrägeri och vad det var så han kan få lite bättring i sitt liv hädanefter.

Sen tycker nog alla åklagare att det är olyckligt att pressen publicerar uppgifter om misstänkta personer. Någon redaktör har fått info om att han är intressant i fallet och den infon kommer inte från Flashback. Infon om FO i tråden kommer från 08 och givetvis ska den också synas i sömmarna. Vilket också har gjorts i flertalet inlägg här.

Tycker faktiskt din agenda och inställning är lite skev och onyanserad. Fundera lite på varför du får mothugg hela tiden. Finns smidigare sätt än ditt att få gehör för sina argument.
Senast redigerad av Avel 2019-10-02 kl. 11:26.
Citera
2019-10-02, 11:27
Medlem
Citat:
Jag stalkar inte dessa barn, gör du?
Nej.....men som pappa hade jag skyddat dem!
Citera
2019-10-02, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Åklagaren håller nog med mig att han ska höras i ärendet. Han är våldsam, han ska enligt uppgift vara bekant med KL, han har hotat med skjuta tidigare i sitt liv osv. Hot och våld är han dömd för.
Och åklagaren och förundersökningsledaren har nog fler, för oss okända skäl, skäl till varför han ska höras. Om inte annat för att utesluta honom från utredningen. Det är ju ganska lätt för honom att visa att han var på McDonalds övervakningskamera eller låg på sjukan eller var på arbetsplatsen eller annat som kan vara ett alibi.
Låg han på soffan i någon kvart efter att ha blivit utslängd av tjej nr femtioelva så har han svårare att rentvå sig. Sen får han ta sitt straff som en man för bedrägeri och vad det var så han kan få lite bättring i sitt liv hädanefter.

Sen tycker nog alla åklagare att det är olyckligt att pressen publicerar uppgifter om misstänkta personer. Någon redaktör har fått info om att han är intressant i fallet och den infon kommer inte från Flashback. Infon om FO i tråden kommer från 08 och givetvis ska den också synas i sömmarna. Vilket också har gjorts i flertalet inlägg här.

Tycker faktiskt din agenda och inställning är lite skev och onyanserad. Fundera lite på varför du får mothugg hela tiden. Finns smidigare sätt än ditt att få gehör för sina argument.

Jag deltar inte i tråden för att bli ryggdunkad av dig eller dina gelikar eller att få gehör.

Jag vet inte hur många gånger jag måste upprepa mig, FO behöver inte infinna sig till något han inte är kallad till. Att du vill att F ska knata in på polisstation så din nyfikenhet stillas ska inte falla an på FO, han är inte efterlyst för att ha skjutit HOL utan för ett bedrägerifall.
Citera
2019-10-02, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rettod1
Nej.....men som pappa hade jag skyddat dem!

Ja där kan jag bara hålla med men nu har ju inte HOL uppvisat sådana tendenser, iställe för att lämna överfallstrappuppgången på Norr Mälarstrand strider han för att få stanna kvar i den, han strider också i barnens namn. Dom ska få bo kvar i sin trygga hemmamiljö
Citera
2019-10-02, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Nej men barnen var det enligt handlingar. Den sekretessbelagda utredningen är nog ingen vacker läsning tyvärr.

Sekretessbelagda handlingar som du varit med om och läst? Och redågör på flashback "...är nog ingen vacker läsning..."
Även alla andra som redovisat här på tråden innehållet i dom sekretessbelagda handlingar? Tala om rättsröta.
Senast redigerad av cactaceae 2019-10-02 kl. 12:16. Anledning: Felstavning
Citera
2019-10-02, 12:26
Medlem
Bara en tanke, FO, alldeles uppenbart att även HO känner till "kvinnohataren", om inte annat via KL. Hur lätt skulle det vara att få denna kämpe att "fixa en till häxa"? För FO kvittar det naturligtvis från vilken hand betalningen kommer.
Spekulerar utifrån trådsanningar mm.
Citera
2019-10-02, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det står i tråden. Alltihop.

Hmmm... "Sekretessbelagda" uppgifter? Måste väl vara när det är barn inblandade?
Citera
2019-10-02, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi

I hela den här sörjan förvånades jag som sagt att hon inte visade nån oro om barnens säkerhet i intervjun, mer än generella klyschor om en shooter on the loose som en fara för samhället.

Det gäller den som har vårdnaden också som bott kvar trots upprepade mordförsök och misshandelsfall.
3 gånger enligt media och han har inte ens personskydd, och barnen? Hur tänkte han där?
Mig veterligt så har han inte haft något skydd alls och struntat i barnens säkerhet också. Dom kunde ju följt med dom här gångerna också. Men bostadsrätten på Kungsholm är viktigt för H så den lämnar vare sig han eller barnen i första taget även om han utsätts för mordförsök.

Citat:
Det står i tråden. Alltihop.

Ja och då är ju allt sant eller hur?
Citera
2019-10-02, 12:54
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ja där kan jag bara hålla med men nu har ju inte HOL uppvisat sådana tendenser, iställe för att lämna överfallstrappuppgången på Norr Mälarstrand strider han för att få stanna kvar i den, han strider också i barnens namn. Dom ska få bo kvar i sin trygga hemmamiljö

Han får väl inte göra sig av med lägenheten hur som helst? Han är inte ensam ägare. Jag vet inte var han har bott tillsammans med barnen? Vet du? Han kanske bara är där och tittar till ibland?
Citera
2019-10-02, 12:56
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Det gäller den som har vårdnaden också som bott kvar trots upprepade mordförsök och misshandelsfall.
3 gånger enligt media och han har inte ens personskydd, och barnen? Hur tänkte han där?
Mig veterligt så har han inte haft något skydd alls och struntat i barnens säkerhet också. Dom kunde ju följt med dom här gångerna också. Men bostadsrätten på Kungsholm är viktigt för H så den lämnar vare sig han eller barnen i första taget även om han utsätts för mordförsök.

Ja och då är ju allt sant eller hur?

Det kan jag inte lova. Det är därför jag ofta skriver tydligen osv. Jag tar för givet att de flesta förstår vad det betyder.
Citera
2019-10-02, 13:19
Medlem
Citat:
Det lilla vi vet angående kontakt med barnen ser inte alls bra ut. Hon har tydligen slagit dem, sparkat, tagit strypgrepp, kommit berusad till skola och träningar, motsatt sig psykologhjälp för barnen, när det fick hjälp ändå tog hon sig dit för att störa. Hon ställde inte upp på bevakat umgänge. Allt detta är riktigt illa. Ska vi sen då kanske lägga till mordförsök på deras pappa så undrar jag om hon verkligen hyser några varmare känslor för barnen?

Varför ljuger du ditt jävla anus? Barnen mår bra Nils har jag träffat flera gånger och han går i skolan vid Thorildsplan i en friskola så du ljuger ditt as. Sluta dra in barnen din fula fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in