2019-09-12, 00:27
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Nu är artiklarna bakom betalvägg så kan inte kolla men som jag minns det sa hon att mannen/hyresvärden blev arg på henne.

Vi vet heller inte hur sanningsenlig hon är i intervjuerna. De som är insatta lär däremot veta. Tänk om det t o m är så att hon faktiskt namngav en person hon bodde hos och att det inte är sant - i så fall blev säkert den mannen lite besvärad. Grov spekulation från min sida men grejen är att ingen av oss vet (helt säkert, även om en del har viss insyn) hur saker och ting ligger till eller vad hon egentligen har sagt eller inte sagt i förhör. Vi vet bara vad som står i intervjuerna.

En annan kanske vidrig spekulation: Såg det där armbandet på bilden med den berömda armen. Kikade närmare eftersom jag tyckte att det såg ut som ett sjukhusarmband, som andra har varit inne på också, men avfärdade det med att det nog var en lustig detalj på hennes plagg. Nu har jag ändrat mig tillbaka igen. Kan hon faktiskt vara inlagd på sjukhus? Om så är, för vad i så fall och blev hon det efter frisläppandet eller kan hon ha varit det redan innan och det var därifrån hon tog sig ner till Norr Mälarstrand?

Jo, det går ju att tolka så också, men jag hörde inte "arg på mig" eller liknande, bara att lägenhetsinnehavaren var jättearg.

Jag får känslan lite av att domstolspersonalen skyddar varandra lite kanske (en del av dem), gentemot polis och åklagare. En märklig tanke.

Tja, sjukhus, avgiftningen/torken/beroendeenheten på S:t Görans ligger ju i närheten, men det tror jag inte, ju mer jag lyssnar på interjun ju redigare tycker jag att hon låter. Kan ju vara för någon "normalare" sjukdom. kan ju även vara ett minne av någon nu bortgången anhörig.....vem vet.
Citera
2019-09-12, 00:27
Medlem
Sleipner08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Orkar du ens läsa långa inlägg?

Du ska få resten också för någon blödning i hjärnan hade inte Karin förän i mars.
Men som jag och flera har skrivit så skyller hon gärna på Henrik som är utredd och alla utredningar las ner för det fanns ingen sanning i Karins påståenden.
Precis likadant som alla hennes lögner när poliserna har tagit henne på LOB och för våldsamt motstånd och våld mot tjänsteman.
Karins berättelse stämmer väldigt dåligt med utredningen från sjukvården.

Karin har genom sitt ombud framfört följande.
Parterna har haft en lång relation som fungerat gott fram till årsskiftet 2012/13. Ett antal incidenter har dock inträffat. Den 15 december 2013 gjorde polisen ett ingripande i parternas bostad. Karin skadade sig i huvudet och den 18 december samma år tog Henrik barnen och åkte utomlands med dem trots att det var bestämt att de skulle fira jul med Karin. Under den här tiden arbetade Karin i Svea hovrätt och skulle haft s.k. jourtjänstgöring under januari år 2014. Hon drabbades dock av svår huvudvärk och var arbetsoförmögen. Karin lades in på sjukhus och en blödning i hjärnan konstaterades som uppkommit någon tid därefter. Kraften i Karins vänstersida var nedsatt och balansen var påverkad. Även hennes tal var påverkat och hon hade svårt att uttrycka sig i tal och skrift. Karin genomgick emellertid rehabilitering med god effekt.
Det stämmer att Karin omhändertagits enligt lagen om omhändertagande av berusade personer (LOB). Hon har ramlat ihop oförklarligt då hjärnan utsatts för överansträngning och då har hon svimmat. Hon har då felaktigt uppfattats som att hon varit berusad.
Hon har emellertid fram till incidenter 2013/2014 skött sitt arbete och sitt hem.

Från domen.
De i målet förekommande orosanmälningarna ger vid handen att andra än Henrik i Karins närmaste familjekrets från tid till annan varit oroliga för Karins psykiska hälsa.
Att Karin lider av psykisk sjukdom är emellertid inte visat i målet. Den utredning som Karin fört in i målet om hennes hälsa – och som hon menar har betydelse för bedömningen i målet – rör hennes neurologiska status utifrån en blödning i hjärnan som hon påstår uppkom efter ett trauma den 16 december 2013 och under alla förhållanden före förhandlingen i tingsrätten den 28 januari 2014.

Karin har som skriftlig bevisning åberopat svaret på en röntgenundersökning genom datortomografi utförd på halsryggrad och skalle den 31 januari 2014.
Utlåtandet har på fråga från tingsrätten kommenterats av Märta Berthold-Lindstedt, som bekräftat att utlåtandet inte visade på någon blödning i hjärnan.

Av hennes vittnesmål framgår emellertid att en röntgen av Karin som gjordes den 30 mars 2014 utvisade en liten blödning som bedömdes vara två till tre veckor gammal.
Märta Berthold-Lindstedt, som undersökt Karin i september 2014 inför en eventuell fördjupad rehabilitering har beskrivit blödningen – utifrån tillgängliga journalhandlingar från Stockholms Sjukhem – som en lindrig skada med god prognos, samt bekräftat att Karin där genomgick rehabilitering för skadan under tiden den 7 – 21 april 2014.

Märta Berthold-Lindstedt har också förklarat att de symtom som Karin uppvisade i mars 2014 i form av bl.a. yrsel och balanssvårigheter samt problem med att ”hålla en röd tråd ” när hon talade kan ge intrycket av att hon är berusad. Hon har emellertid inte hållit för troligt att skadan är orsaken till Karin ”faller ihop” eller svimmar, något som Karin hävdar. Märta Berthold-Lindstedt har även klargjort att blödningen i sig inte påverkat Karins omsorgsförmåga om barnen.

Karin har konsekvent tillbakavisat att hon har eller har haft alkoholproblem. Det finns emellertid en mängd uppgifter i utredningen som pekar på motsatt förhållande.
Förutom Henriks och barnens beskrivningar av omständigheterna kring de bråk som ostridigt förekommit i hemmet under lång tid, förekommer uppgifter om Karins berusning i flertalet orosanmälningar från sista halvåret 2013. Innehållet i dessa kan inte bortses från, inte heller det faktum att Karin omhändertagits enligt LOB den 31 augusti 2013 och därefter vid ytterligare tillfällen under 2014, samt vid två tillfällen under sommaren 2015.

Att polisen i samtliga fall skulle ha misstagit sig och till följd av Karins sviter efter blödningen i mars 2014 bedömt henne som så pass berusad att hon var i behov av vård enligt LOB håller tingsrätten inte för troligt.
Vid det tillfälle som Karin omhändertogs den 14 april 2014, dvs. under den tid som hon genomgick rehabilitering på Stockholms sjukhem, har bl.a. vårdpersonal på Sankt Görans akutmottagning, dit polisen förde Karin från centrala Stockholm, uttryckt sin stora oro över den kraftigt berusade kvinnan. Sammanfattningsvis finner tingsrätten klarlagt att Karin har ett icke okomplicerat förhållningssätt till alkohol samt att hon synes sakna insikt om detta.

Har du hört talas om att fyllon ramlar ibland... och ljuger som en häst travar...

Då är det klarlagt att det handlar om en liten blödning. Någon här gör gällande att det skulle röra sig om en massiv blödning i hjärnan. Massiv blödning i hjärnan är härmed avskrivet
Citera
2019-09-12, 00:29
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeroesSilencio
Tror inte hon är orolig ett skit för barnen, helt känslomässigt avslagen. Hon är förblindad av sitt hat mot HOL. Hon är en fullblodspsykopat som helt saknar empati, anledningen att hon åkte till brottsplatsen var sannolikt att försäkra sig om att han var död, att attacken lyckats. För ingen visste ju så nära inpå om han levde eller inte.
En NORMAL mamma/exfru hade fått ett fullständigt psykbryt på plats och skrikit likt en person som blir påkörd av ett tåg typ och för att i första hand efter klargörande om attacken mot HOL försäkra sig att barnen är ok och direkt finnas där när de får beskedet som deras mamma i denna mycket svåra stund.
MEN inget av detta sker för att Polisen märker omgående att det är något i hennes beteende på plats som avviker mot ett normalt agerande samt att de givetvis hade fått information om eventuella gärningsmän eller vem som ligger bakom det av HOL innan han kördes till akuten.

Hon borde släckas ner för gott på kemisk väg, avliva henne!
Hon behöver inte släckas för går hon fri så har hon liksom sin syster snart supit ihjäl sig.
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
I sådana hör trådar älskar man ju att dissekera brottslingen och komma underfund med motiv och personlighet. Gott så.

Men i detta fall så tror jag helt enkelt att det är vad det är. Alkoholism som gjort en människa väldigt sjuk och förstört hjärnan. I min bekantskap finns ett par allra högst utbildade personer med de längsta utbildningarna Sverige har att erbjuda samt med stora framgångar yrkesmässigt som idag fullständigt har klappat ihop pga av spriten. Utan att det förelegat någon svårare händelse bakom än normala livsomständigheter som kan drabba vem som helst ex en förälders bortgång.

Jag ser likheter med KL. Klappa ihop, inte.klara av saker som man tidigare gjort som att betala räkningar i tid, komma till avtalade möten osv. Ingen av dem jobbar idag utan lever på sina gamla tillgångar som när de är slut kommer att hamna på gatan. Detta är naturligtvis jobbigt för familjerna som måste ta avstånd för att inte gå under själva.

Med det i ljuset så kan inte HOL haft det lätt. Snubben har kämpat på med henne, barnen och firman. Jag tror inte att han skulle iscensätta egen skjutning mot sig själv och riskera att bli av med allt.
Jag tycker han verkar som en reko man som kämpar på.
Du har helt rätt och jag har sett liknande flera gånger.
HOL försökte nog dölja hennes missbruk i många år innan han sökte hjälp för dom båda.
Men när ingenting fungerade återstod bara skilsmässa för barnen for väldigt illa av allt.
Att han sedan fick ensam vårdnad av barnen beror inte på några juridiska oegentligheter från hans sida, han blev rådd till det av socialen.
Ultimatumet var... om han inte skyddade barnen skulle soc ta hand om dom enligt LVU.
Citera
2019-09-12, 00:30
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ja, det är "knapptelefoner" jag menar. Någon här kallade dem för "burners" också.

Men det är så tråkigt och tradigt när användare här bara postar inlägg efter inlägg utan att själva knappt läsa andras inlägg (inte riktat mot dig), för de missar en del enormt stora pusselbitar.

Jag är värdelös på att hålla koll på VEM som skriver vad för det mesta, men jag har en bra känsla för viktiga detaljer/pusselbitar. Sedan blir jag okoncentrerad ibland pga barnbarnet som studsar som en gummiboll runt huset här.

En användare förklarade varför domare (troligen även andra höjdare inom rättsväsendet och andra branscher) använder just dessa "knapptelefoner" just för att de är säkrare mot avlyssning. Idag har väl även stora kriminella organisationer råd att avlyssna.....

Sedan var det Routsau (eller hur det stavas) som hajade till när hen förstod var K.L. bodde......

Som sagt, verkar vara en hel hundkyrkogård detta........

Men du är helt på det klara med att hon inte har jobbat som domare på flera år, eller hur?
Sen tror jag du drar en hel del förutfattade slutsatser om vad andra har läst och inte läst. Det kan ju inte du veta vad andra läser.
Citera
2019-09-12, 00:31
Medlem
Sökte alltså inte ens läkarvård för någon påstådd hjärnblödning förrän det var dags att bevisa något i domstol. Klar efter 14 dagars rehabilitering... Och då vet vi redan att de dokumenterade problemen i hemmet, enligt soc, började senast redan på hösten 2012.
Citera
2019-09-12, 00:35
Medlem
Dumdrygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Då är det klarlagt att det handlar om en liten blödning. Någon här gör gällande att det skulle röra sig om en massiv blödning i hjärnan. Massiv blödning i hjärnan är härmed avskrivet

Lyssna på henne här, så får du en lite annan uppfattning av henne. Folk skrev tidigare att de uppfattade henne som ett litet barn i intervjuerna. Det var nog bara röstförvrängningen som fick henne att låta som Mimmi Pigg.

Video 1: https://streamable.com/tp82i

Video 2: https://streamable.com/vdj9m
Citera
2019-09-12, 00:36
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven21
Jag tycker att det låter mer dumt i vad du skriver. Varför ska barnen behöva flytta på sig, det är ju hemmet där de förmodligen är uppväxta i. Ska de behöva göra sådana omställningar pga att föräldrarna är osams? De har nog väldigt mycket att tänka på och ta till sig utan att behöva ryckas upp från sitt hem. Och så vet jag att socialtjänsten tänker också eftersom jag själv har haft med dem att göra.

Nu var det väl som så att det även var K.L.s föräldrahem, där hon delvis växte upp......

Herregud det finns ju barn som bor 50-50% hos sina skilda föräldrar och åker över kommungränser varje vecka.

Varför ska just dessa rikemansbarn omhuldas till varje pris? Varför ska de få uppleva att deras pappa tvingar bort deras mor från hennes barndomshem? Ska de lära sig att det är så man behandlar sina nära och kära? Så att de sedan kan bråka om sitt egna arv sinsemellan? För det är ju vad de lär sig av fadern. Och hoppas att ingen av dem får någon sjukdom för då blir de ju direkt utfrusna ur familjegemenskapen.

Nej, HOL hade kunnat vara mycket mer smidig i detta tycker jag.
Citera
2019-09-12, 00:37
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleipner08
Ja en liten blödning i mars 2014 som hon har rehabiliterats bra från.
Men den är ju bra att ha att skylla på när hon ramlar ihop när hon är för full och det var ju det hon gjorde vid den LOB hon fick när hon var under behandling för den lilla blödningen.
Hon använder den ännu som anledning till sitt beteende. Dramaten nästa ---->

Hon lyckades till och med lura polisen så dom körde in henne till sjukhuset vid en LOB...

Vid det tillfälle som Karin omhändertogs den 14 april 2014, dvs. under den tid som hon genomgick rehabilitering på Stockholms sjukhem, har bl.a. vårdpersonal på Sankt Görans akutmottagning, dit polisen förde Karin från centrala Stockholm, uttryckt sin stora oro över den kraftigt berusade kvinnan.
Citera
2019-09-12, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
... Så varför vägrar hon att säga till polisen var hon bor nu?

Narcissister försöker alltid behålla ett övertag genom att vara hemlighetsfulla, "motparten" ska själv ta reda på saker och ting. De obstruerar medvetet. De hemlighåller sina relationer, försvårar andras relationer, de splittrar för att behålla makten. Narcissismen börjar skena vid tidpunkter i livet när de bråkar med någon, om något. Det kan handla om en regelrätt stöld, lögner eller alkoholism. De ljuger hämningslöst och kan försöka sätta ditt en inbillad motståndare genom att anmäla dem, till exempel, som jag förstår det, har KL anmält Henrik för att vara psykiskt sjuk? Kan någon i tråden verifiera det?
Citera
2019-09-12, 00:42
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dumdryg
Nu hänvisar du igen till att hon har ärr på magen och bålen. Och antyder att de är orsakade av HOL. Har hon sagt det till dig? Kan inte vara operationsärr? Annars brukar ju misshandel leda till blåmärken i ansikte och på armar och inte öppna sår på magen och bålen som leder till ärr. Hur skulle ärren ha uppkommit enligt dig? Har HOL skurit KL med kniv?

Jag har sett bilder på ärren efter en periods läketid. Detta är en mängd år sedan nu, före 2010, och redan då dök Henrik upp i sinnet.
Med allt som skett dom här dagarna, tror jag oförändrat liknande om den saken.
Men tro inte för en sekund att jag antyder. Riktigt så starka belägg har jag inte. Se det som att jag snarare svagt glimmar.
Det är slafsiga breda ärr med sekundära mindre ärr-skrap runtom, 30-40cm långa över mage och bål om jag nu minns helt riktigt.
Inte kniv, tänk trögare och större; En krossad vinflaska eller ett stort men tillräckligt vasst metallföremål. Om jag inte visste bättre skulle jag säga att hon med stor kraft blivit svingad av en slipad spade, eller gått i fight med en samuraj. Så djävligt är det.
Enorm blodförlust och intensivvård, därefter kirurgi och längre avdelningsvård.
Inte ett pip om orsak till skadorna från Karin själv. Hon minns inte, hette det då... Vården larmade såklart på detta och rapporter skrevs ihop med att polis försökte höra Karin och Henrik mfl - Ingen visste något.
Det gick från att vara ett livshotande tillstånd med några av dom värsta och djupaste skärskador man kan tänka sig, till att bli ett par a4-formulär som ganska snart åkte i papperskorgen.
Citera
2019-09-12, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag har sett bilder på ärren efter en periods läketid. Detta är en mängd år sedan nu, före 2010, och redan då dök Henrik upp i sinnet.
Med allt som skett dom här dagarna, tror jag oförändrat liknande om den saken.
Men tro inte för en sekund att jag antyder. Riktigt så starka belägg har jag inte. Se det som att jag snarare svagt glimmar.
Det är slafsiga breda ärr med sekundära mindre ärr-skrap runtom, 30-40cm långa över mage och bål om jag nu minns helt riktigt.
Inte kniv, tänk trögare och större; En krossad vinflaska eller ett stort men tillräckligt vasst metallföremål. Om jag inte visste bättre skulle jag säga att hon med stor kraft blivit svingad av en slipad spade, eller gått i fight med en samuraj. Så djävligt är det.
Enorm blodförlust och intensivvård, därefter kirurgi och längre avdelningsvård.
Inte ett pip om orsak till skadorna från Karin själv. Hon minns inte, hette det då... Vården larmade såklart på detta och rapporter skrevs ihop med att polis försökte höra Karin och Henrik mfl - Ingen visste något.
Det gick från att vara ett livshotande tillstånd med några av dom värsta och djupaste skärskador man kan tänka sig, till att bli ett par a4-formulär som ganska snart åkte i papperskorgen.

Du får förlåta mig, men du har humor...

Att Karin har ett självskadebeteende borde de flesta har förstått vid det här laget, även sådana som inte känner henne.
Citera
2019-09-12, 00:47
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jo, det går ju att tolka så också, men jag hörde inte "arg på mig" eller liknande, bara att lägenhetsinnehavaren var jättearg.

Jag får känslan lite av att domstolspersonalen skyddar varandra lite kanske (en del av dem), gentemot polis och åklagare. En märklig tanke.

Tja, sjukhus, avgiftningen/torken/beroendeenheten på S:t Görans ligger ju i närheten, men det tror jag inte, ju mer jag lyssnar på interjun ju redigare tycker jag att hon låter. Kan ju vara för någon "normalare" sjukdom. kan ju även vara ett minne av någon nu bortgången anhörig.....vem vet.
Första stycket: Jag läste det i text.

Tredje stycket: Tycker också att hon låter fullt normal och redig när jag nyss lyssnade på de nya länkarna med riktig röst. (Sådana där ljudupptagningar med förvrängd Kalle-Ankaröst har jag svårt att ta riktigt på allvar och koncentrera mig på. Dumt av mig.)

Hon kan ju faktiskt vara somatiskt sjuk om det är så att hon är patient någonstans, det behöver inte nödvändigtvis ha något med hennes beroende att göra eller något annat psykiskt.

Tragik av stora mått är det oavsett om hon är skyldig till just det här eller ej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in