2019-11-09, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Min tanke var när mgm får klart för sig att han inte "tjänar" rättsligt på att tiga längre. Dessutom bedömer jag att KL inte utgör något hot mot hans "karriär" efter att han suttit av straffet på runt 10-12 år.

Jag tror det finns en möjlighet att Billy faktisk kommer att snacka i förhören. Dels för att hans "karriär" är över och jag tror han "frilansat" det här uppdraget. 60+ när han muckar så vad skulle han förlora på att faktiskt medverka. Han kanske till och med är skitsur på anstiftaren.

Det är nog en ganska stor skillnad att stå anklagad för stöld,misshandel,rån jämfört med mordförsök på en advokat. För hans del är det nog bara dumt att tiga även om KL i en intervju sa att det absolut skulle vara det smartaste.
Citera
2019-11-09, 17:59
Medlem
Intressant utveckling i tråden under natten och dagen. Fler deltagare börjar tveka på KLs inblandning. Begreppet Anstiftan blir mer o mer en trådsanning skapad ur HOLs förstauttalande direkt efter händelsen.
Man börjar inse att hur tokig KL än verkar vara så är det inte alls så uppenbart som det först verkade, att hon ligger bakom detta.

Att Billy inte kommer att säga Anstiftan känns självklart för då får han ju mer straff.
Så vi kan nog anta att ärendet i princip är utrett.
Polisen kommer inte att hitta koppling Billy-KL

Kommer polisen att hitta koppling Billy-HOL ?
Tveksamt. Billy kommer inte att säga nåt om det. HOL kommer inte att säga nåt heller.....
Citera
2019-11-09, 18:06
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Citat:
Gärningsmannen utförde inte dådet diskret utan det föregicks, enligt ett ögonvittne, av en tumultartad brottningsmatch i ett trapphus.
En boende berättar om oväsendet.
– Jag var hemma och hörde att det lät som någon tappade järnrör i trapphuset. Det lät inte som skott, men det var väl för att det ekar så mycket i trapphuset. Jag hörde något tumult och ett pipande från hissen. Det var inte förrän jag träffade poliserna som jag förstod att något hade hänt, säger den boende.

https://www.expressen.se/nyheter/krim/jakten-pa-torpeden-som-skot-advokaten1/

Det var som fan, ja kanske han försökte larma i ren panik? Eller så satt någon fast i hissen under hela händelsen?
Citera
2019-11-09, 18:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lacus
Intressant utveckling i tråden under natten och dagen. Fler deltagare börjar tveka på KLs inblandning. Begreppet Anstiftan blir mer o mer en trådsanning skapad ur HOLs förstauttalande direkt efter händelsen.
Man börjar inse att hur tokig KL än verkar vara så är det inte alls så uppenbart som det först verkade, att hon ligger bakom detta.

Att Billy inte kommer att säga Anstiftan känns självklart för då får han ju mer straff.

Tveksamt. Billy kommer inte att säga nåt om det. HOL kommer inte att säga nåt heller.....
Har kollat runt lite i tidigare trådar med Billy. Finns ïndikationer på att han inte verkar så pigg på att utföra brott själv så vi kan inte utesluta en eventuell medhjälpare.
Citera
2019-11-09, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp
Jag tror det finns en möjlighet att Billy faktisk kommer att snacka i förhören. Dels för att hans "karriär" är över och jag tror han "frilansat" det här uppdraget. 60+ när han muckar så vad skulle han förlora på att faktiskt medverka. Han kanske till och med är skitsur på anstiftaren.

Det är nog en ganska stor skillnad att stå anklagad för stöld,misshandel,rån jämfört med mordförsök på en advokat. För hans del är det nog bara dumt att tiga även om KL i en intervju sa att det absolut skulle vara det smartaste.

Du förstår inte hur människor som dessa fungerar.

Hela hans identitet är uppbyggd kring att vara kriminell, den enda regeln som finns och efterföljs är att man inte snackar.

Ta mig på orden de får inte ett knyst ur honom om KL.
Citera
2019-11-09, 18:12
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Castorchamp

Vad skulle han tjäna på att medverka då? Vad är skillnaden i att stå åtalad för ett mordförsök än tex ett rån? Antar att du tänker på påföljden men i Billys fall så har han ju gjort bra mycket längre tid än vad man får för mordförsöket.

Varför är det dumt för honom att tiga?
Citera
2019-11-09, 18:16
Medlem
Citat:

En viktig del du glömmer är att hon utretts för anstiftan mot HOL tidigare.

Att HOL anger henne på ett tvärsäkert vis det första han gör är också otroligt talande, vem mer är personen som skjuter och personen som anstiftat har bäst koll på vem som kan ligga bakom? HOL givetvis.

Sedan tycker jag KLs agerande efter att hon släpps från anhållningen talar emot henne, en oskyldig människa som blir misstänkt på detta vis sätter sig inte i TV det första man gör och börjar spekulera (på ett tvärsäkert) vis om vem som hon i princip vet ligger bakom.

Nej, det är för mycket som ligger KL i fatet, trots detta lär hon aldrig bli dömd.

Folk som spekulerar om annat känns det mer som att de vill hålla liv i ett ”polisiärt uppklarat” fall. Vilket inte behövs då fallet i sig redan är unikt och fascinerande som det är.
Citera
2019-11-09, 18:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Det var som fan, ja kanske han försökte larma i ren panik? Eller så satt någon fast i hissen under hela händelsen?
Jaktvarvet har lite tips om vad man ska göra om man fastnat i hissen på aktuell adress. Något larm verkar inte finnas som piper i alla fall inte vad som går att utläsa av deras ordningsregler.
http://www.jaktvarvet7.se/hissar.html
Citera
2019-11-09, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Vad skulle han tjäna på att medverka då? Vad är skillnaden i att stå åtalad för ett mordförsök än tex ett rån? Antar att du tänker på påföljden men i Billys fall så har han ju gjort bra mycket längre tid än vad man får för mordförsöket.

Varför är det dumt för honom att tiga?

Han kommer givetvis tiga, med hans historik så har han inga större problem med att spendera år på anstalt.

Mannen är med sin historik också respekterad bland medfångar vilket gör livet betydligt enklare, att byta bort det mot att gola och bli avskydd för eventuellt något år mindre i straff?

Nä du.
Citera
2019-11-09, 18:22
Medlem
Citat:

De fiktiva personerna Karl Lilja och Henrietta Olofsson Lilja lever ihop. Karl jobbar i hovrätten och Henrietta är delägare i Alins Advokatbyrå.
Karl super och är svår att leva med. Hans psykiska hälsa sviktar och alkoholproblemen är så stora att han ibland måste dricka tre öl på pizzerian när han hämtar mat med barnen. Hans fru Henrietta ser riskerna med Karls fortsatta supande och kallar till en intervention. Karl blir galen och känner sig sviken efter interventionen. Äktenskapet går inte att rädda. I samband med separationen får polisen tillkallas vid flera tillfällen då Karl t ex är och härjar i och utanför Henriettas lägenhet. Karl söker också upp Henrietta och väninna på restaurang. Karl förlorar vårdnaden av barnen och får kontakt och besöksförbud.
Karl misshandlar polis och tas för fylla vid flera tillfällen. Karl kommer full till barnens skola. Karl slår barnen. Karl kommer full till fritidsaktivitet.
Karl processar med Henrietta i flera år efter separationen. Henrietta känner sig hotad och vid ett tillfälle kommer en man in på en polisstation och anmäler att Karl vill få Henrietta dödad.

Henrietta hotas av två män utanför hennes och barnens bostad. Ska de våldta henne? Misshandla henne? Döda henne? Hon lever ju under känsla av hot sedan någon anmält till polisen att hennes exmake ville se henne död.
Som kvinna måste hon vara extra försiktig efter att de två männen dykt upp och hotat henne.
Trots dessa hot lyckas hon starta en framgångsrik advokatbyrå. Hennes exman Karl Lilja har till synes supit bort sin karriär, vänner och barn.

En sista tvist ska få sitt avgörande. Henrietta är på toppen av sin karriär. Karl är på botten på alla de vis. Henrietta vinner tvisten. Henrietta blir skjuten dagar efter tvisten har avgjorts till hennes fördel. Karl blir misstänkt och gripen.

Alla KL lovers där ute. Hade ni sett annorlunda på saken om könen varit de ombytta?
Försöker bara fatta varför hon ska hållas om ryggen och HOL smutskastas. Skit samma egentligen. Tydligt är det ändå att vissa har en agenda här.

Utan att dra igång en genusdebatt här i större skala men hade det varit lika smakfullt att vara misstänksam mot KL om rollerna var annorlunda?
Frågar för att försöka förstå vissas inställning i fallet.

Den enda ”utveckling” jag såg i tråden inatt var att Marie-Antoinette passade på att hålla hov när de flesta revolutionärerna och ”mobbarna” sov och hon kunde fortsatta tjoa om den skumma HOL och KLs oskuld.
Senast redigerad av Avel 2019-11-09 kl. 18:37.
Citera
2019-11-09, 18:23
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Får Johanna Möller vibbar av din beskrivning av KL, KL verkar vara en uppgraderad version av Johanna Möller eller rättare sagt den version som Johanna Möller skulle velat vara.

Tror inte att de får ett ord ur Billy om vem som lejt honom, blir nog knappast något om varför HOL skulle skjutas, vad han än säger så sjunker han djupare in i smeten, det lär väl bli det sedvanliga "inga kommentarer" på alla frågor om varför.

Personligen tror jag att det är tvisten mellan KL och HOL som ligger bakom, en rejält urspårad tvist som fick pågå alldeles för länge.
Ja, hon kanske inte matchar rätt av men nog resonerar de lika skruvat vid frisläppandet. Pladdrar och är arrogant.

Som Avel nämnde är det väl ett tecken
I sig att BR är i behov av pengar, om nu ÅK får rätt att trion förberedde rån i april.
Läste att de även krävde skadestånd.
De kanske har en juridisk rådgivare. Haha.
Eller en änglalik god "man."

Hoppas hon strular med betalning om hon är inblandad. Han dog ju inte.
Pålitlig är hon inte, krångla och förhala verkar ligga henne varmt om hjärtat.
Så Billy surnar.
Citera
2019-11-09, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherlocksnake
Jaktvarvet har lite tips om vad man ska göra om man fastnat i hissen på aktuell adress. Något larm verkar inte finnas som piper i alla fall inte vad som går att utläsa av deras ordningsregler.
http://www.jaktvarvet7.se/hissar.html

Kan ju vara HOLs eget larm eller brandlarm som gått. Behöver inte vara hissen även om den boende gissar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in