Citat:
Ursprungligen postat av
flammer
Med risk för att vara en riktig tråkmåns här.
Angående SH så förstår jag att det finns ett intresse pga ett påstått, nu eventuellt avslutat, förhållande med KL. Så långt ingen särskild koppling till skjutningen, annat än som en pusselbit i det pussel som målar den huvudmisstänkte KL:s liv.
Eventuellt menar man på att SH:s anmälan gentemot JN skulle ha relevans i ärendet. Resonemanget bygger då, om jag förstått saken rätt, på att KL ligger bakom sådan anmälan som ett led i att trakassera HOL/MN.
Eventuellt menar man att anmälans misslyckande (JN ålades inte med kontaktförbud) skulle "triggat" KL och gjort henne ännu mer förbannad på, och hämndlysten mot, HOL, samt att detta då skulle vara ett delmotiv i det som sedan inträffade.
Givet att man i enlighet med denna teori riktar in sig på KL som GM och försöker utröna motiv, kan vi stanna upp för en stund och konstatera följande avseende just motiv.
(1) Hämnd. I största allmänhet för allt som föregått mellan HOL och KL under alla år.
(2) Frustration över att bodelning- och vårdnadstvist slutligen avgjordes till HOL fördel.
(3) Ovanstående, enligt mig, tämligen långsökta hämndmotiv/frustrationsorsak som bygger på att en massa antaganden, att KL skulle fått med sig SH i planen (eller slängt honom under bussen för en så till synes liten sak som att anmäla det huvudsakliga hämndobjektets eventuella flickväns dotter). Vidare skulle just denna "plan" vara så viktig för KL att dess misslyckande krävde att HOL skulle dö.
För min del synes punkterna (1) och (2) ovan under alla omständigheter - alltså hur det nu än förhåller sig med punkten 3 - utgöra ett riktigt bra motiv. Det kan naturligtvis föreligga andra omständigheter i periferin som underblåser hat och hämndlystnad, men de synes mig ganska sekundära i sammanhanget.
Det går säkert att måla en bild av hur det i KL:s sinnevärld skulle vara rimligt, motiverat, nödvändigt etc.etc. med aktionen mot JN och att detta skulle vara relevant. Och kanske är det så. Men. Vi har redan typ 99% av motivet klart för oss, under antagandet att det är KL som är anstiftare.
Jag är skeptisk till att det skulle vara proportionerligt att gräva i SH:s liv för att eventuellt finna den sista procenten.
Bra tankar.
Tyvärr är ärendet inte till 99 % löst så därför finns det skäl att gräva.
Om vi hittar kopplingen SH-KL så är kontaktförbudet intressant.
Jag tror inte heller att HOL skjutits för motgång i kontaktförbudsärendet.
Gäller kopplingen SH-KL och HOL-MN som sann så är det bara en i raden av händelser som lett fram till skjutningen 6/9.
Ingen i tråden har försökt dementera HOLs respektive KLs relationer som vi rotar ”lite” i här.
Hur ska man tolka den tystnaden?
Självklart inte endast som att de inte vet att det skrivs här om dem eller att deras bekantskapskrets skulle vara för ”fin” för att skriva på Flashback om dem. För att utesluta relationerna.
Nu har tråden spånat i MN och SHs liv i en månad. Hade jag varit de två eller själv blivit utsatt för samma hade jag skickat in någon i tråden som med väl underbyggda argument och bevis visade på att de minsann inte alls var ”inblandade” i detta.
Googlar man nu en, antagligen väl ansedd, kvinnlig affärsjurist MN så har hennes namn svärtats ner här å det bestämdaste. Hon hade kunnat styra den utvecklingen menar jag.
Trodde inte hon var en kvinna som ville att hennes dotter skulle få hängas ut ihop med dick pics a la Fulens inlägg här.
Alla jobbar olika och några tycker att all publicitet är bra publicitet. Nu även inom affärsjuridiken verkar det som...
Edit: Och antagligen följer halva landets juristkår tråden. Bra PR. Hej på er gänget!