Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2010-08-16, 20:15
Medlem
rillebancks avatar
grymt välbetalt jobb med tanke på utbildningstiden
Citera
2010-08-16, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clubbedseal
Jag gjorde min på Synsam och det dög alldeles utmärkt, trots att de inte kunde fylla i vissa punkter då de inte hade utrustning till det. Kostade 150 kr.

Citerar dig för att du ska lägga märke till mitt tidigare inlägg! Se sista inlägget på sidan 79.

Tack!
Citera
2010-08-16, 23:08
Medlem
clubbedseals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartaKlockan
Citerar dig för att du ska lägga märke till mitt tidigare inlägg! Se sista inlägget på sidan 79.

Tack!

Det var märkligt att dom krävde så mycket pengar av dig. Jag gick till min lokala Synsam-butik och frågade om dom kunde hjälpa till med att fylla i en undersökningsblankett avsedd för en flygledarutbildning. Dom kunde som sagt inte göra en fullständig undersökning, men det gick bra ändå.

Prova med någon annan Synsam-butik, kanske är lite olika beroende på vart man går. Prova även någon annan kedja, typ Blic (eller vad dom nu heter).
Citera
2010-08-16, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av clubbedseal
Det var märkligt att dom krävde så mycket pengar av dig. Jag gick till min lokala Synsam-butik och frågade om dom kunde hjälpa till med att fylla i en undersökningsblankett avsedd för en flygledarutbildning. Dom kunde som sagt inte göra en fullständig undersökning, men det gick bra ändå.

Prova med någon annan Synsam-butik, kanske är lite olika beroende på vart man går. Prova även någon annan kedja, typ Blic (eller vad dom nu heter).

Ja, mycket märkligt. Optikern jag visade pappret för såg på det helt oförstående i flera minuter och verkade inte förstå. Men kanske var det de delar som du utelämnade som hade kostat mig mycket? Och om det gick bra kanske du bara kan berätta vilka det var så kan jag ju be de skippa just det och på så vis spara nästan en tusenlapp!
Citera
2010-08-17, 00:50
Medlem
Citat:
Ja, mycket märkligt. Optikern jag visade pappret för såg på det helt oförstående i flera minuter och verkade inte förstå. Men kanske var det de delar som du utelämnade som hade kostat mig mycket? Och om det gick bra kanske du bara kan berätta vilka det var så kan jag ju be de skippa just det och på så vis spara nästan en tusenlapp!

Jag gjorde nyligen min hos Specsavers och betalade 295 spänn. Den enda delen de inte kunde undersöka var den om synfält, eftersom det tydligen är rätt komplicerat.
Citera
2010-08-17, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Weekends
Jag gjorde nyligen min hos Specsavers och betalade 295 spänn. Den enda delen de inte kunde undersöka var den om synfält, eftersom det tydligen är rätt komplicerat.

Ok, tack ska kolla upp det! Hur stor är chansen att man får åka på tester om man har fullgod syn? De bad ju om synundersökningen efter mina betyg. Eller kollar de på allt samlat sedan?
Citera
2010-08-17, 01:01
Medlem
larsis avatar
Citat:
Angående synundersökningen som EuroControl kräver. Jag vet att någon tidigare i tråden skrev att h*n fick göra den för 150 kronor hos Synsam, jag var hos Synsam idag med samma undersökning och de gav mig priset 895 kr och bad mig faktiskt leta efter annan optiker som skulle utföra den på mig. Har de missuppfattat allting eller hur kunde du som fick den för 150 kr få den så billigt?

Edit: Inlägget i fråga: https://www.flashback.org/sp24642259

Jag gjorde även mitt syntest på synsam men för 325:-

De sa att det gick att göra på sjukhuset men då måste man "köpa" en remiss dit för ~900 kr eftersom det inte är en sjukdom man vill kolla upp utan man vill ha ett intyg så måste man även betala den statliga biten själv.

Skulle rekommendera att du söker upp en annan optiker.
Citera
2010-08-17, 02:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsi
Jag gjorde även mitt syntest på synsam men för 325:-

De sa att det gick att göra på sjukhuset men då måste man "köpa" en remiss dit för ~900 kr eftersom det inte är en sjukdom man vill kolla upp utan man vill ha ett intyg så måste man även betala den statliga biten själv.

Skulle rekommendera att du söker upp en annan optiker.

Tack för svar allihopa. Går utan tvekan någon annanstans.
Citera
2010-08-18, 13:38
Medlem
Timpsiiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaampan
Aa, jag faila på andra delen. Men det var en härlig resa, btw kunde inte hålla mig när jag väntade på mitt flyg hela dagen!

Oh Captain. My Captain!

Satan vad synd :S

Kan du inte berätta lite om vad du fick göra i fas 1 och 2? =)
Citera
2010-08-19, 09:36
Medlem
nexss avatar
Citat:
Tack för svar allihopa. Går utan tvekan någon annanstans.

Jag fick hela pappret ifyllt på synsam gratis eftersom jag är linskund där.. och de kunde uppenbarligen fylla i allt där jag var. Beror väl på hur utrustad affären man går till är kanske.
Citera
2010-08-19, 20:57
Medlem
Happoradios avatar
Har även jag sökt till EuroControl och gjorde mina syntester hos Läkargruppen i Örebro. Prislappen slutade på 1100:- och fick då hela pappret ifyllt.
Hade tidigare vart hos en lokal optiker och då fått svaret att han vare sig hade utrustning eller befogenhet att fylla i...
Citera
2010-08-19, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happoradio
Har även jag sökt till EuroControl och gjorde mina syntester hos Läkargruppen i Örebro. Prislappen slutade på 1100:- och fick då hela pappret ifyllt.
Hade tidigare vart hos en lokal optiker och då fått svaret att han vare sig hade utrustning eller befogenhet att fylla i...

Ojoj, du borde absolut kolla upp andra. Jag var först hos Synsam som tog 900 kr. Sedan kollade jag runt med lite mindre optiker och hittade till slut en som tog 300. Men spännande att du ansökt! Själv skickade jag in min synundersökning igår.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in