2021-03-23, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horleif
På färgseendetestet använder dom samma plattor som dom gör på den här sidan?
https://www.colorlitelens.com/ishihara-test
Yes, det stämmer
Citera
2021-03-27, 22:01
Medlem
Hej tänkte bara höra, är polisprövningen som vid mönstringen? Man är en stor grupp o så gör man tester osv? Kan nån beskriva genomloppet
Citera
2021-03-28, 16:37
Medlem
Horleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Hej tänkte bara höra, är polisprövningen som vid mönstringen? Man är en stor grupp o så gör man tester osv? Kan nån beskriva genomloppet
Det är som mönstringen
Citera
2021-03-28, 21:55
Medlem
Vad säger folket om en polis som bor i förorten. Såsom Rosengård, Hermodsdal, Lindängen (Alla tre är en del av Malmö) osv. Big no no eller klarar man sig?
Citera
2021-03-29, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCarlo
Vad säger folket om en polis som bor i förorten. Såsom Rosengård, Hermodsdal, Lindängen (Alla tre är en del av Malmö) osv. Big no no eller klarar man sig?
Varför skulle det vara ett problem? Du behöver inte gå ut med att du är polis.

Jobbar du som polis i yttre tjänst i Malmö så hade jag tänkt såhär : du ska kunna stå för det du gör i uniformen även när du inte är i tjänst.
Citera
2021-03-29, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
Varför skulle det vara ett problem? Du behöver inte gå ut med att du är polis.

Jobbar du som polis i yttre tjänst i Malmö så hade jag tänkt såhär : du ska kunna stå för det du gör i uniformen även när du inte är i tjänst.

Är man på ärenden i området så känner någon igen dig exempelvis och vet var du bor. Saken är inte att jag har bekymmer över mig själv, det handlar om eventuell partner och barn. Vet inte vill bara höra vad folk tycker för i dagsläget ser jag inte något problem med det. Men kanske om 3-4 år...
Citera
2021-03-29, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleCarlo
Är man på ärenden i området så känner någon igen dig exempelvis och vet var du bor. Saken är inte att jag har bekymmer över mig själv, det handlar om eventuell partner och barn. Vet inte vill bara höra vad folk tycker för i dagsläget ser jag inte något problem med det. Men kanske om 3-4 år...
Hade övervägt flytt i så fall.
Citera
2021-04-01, 11:44
Medlem
Läste att polismyndigheten skulle se över antagningsprocessen i vintras och ett beslut skulle komma nu i mars ifall huruvida de ska ändra kraven på något sätt eller ej.

Nu är det tyst om det och inget beslut har kommit än?

Tänker mest på begåvningstestet det är över 10 år gammalt och extremt omodernt och gör att många kompetenta sökande förloras i onödan på det här steget.

Tycker man borde slopa det helt eller ändra om det till någon form av svenska prov.
Citera
2021-04-02, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Läste att polismyndigheten skulle se över antagningsprocessen i vintras och ett beslut skulle komma nu i mars ifall huruvida de ska ändra kraven på något sätt eller ej.

Tänker mest på begåvningstestet det är över 10 år gammalt och extremt omodernt och gör att många kompetenta sökande förloras i onödan på det här steget.

Tycker man borde slopa det helt eller ändra om det till någon form av svenska prov.
Hur ska ett prov i svenska kompensera tex uniq hade du tänkt?
Citera
2021-04-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme

Fast flera delar av provet är ju svenska. Du har synonymer, abstrakt ord och sen har du följa instruktionerna där det behövs att man kan språket. Tycker Uniq testet ska vara kvar, dock att man sänker spärrtiden.
Citera
2021-04-02, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
Hade övervägt flytt i så fall.

Aa jag förstår. Vi får se hur det blir efter utbildningen helt enkelt.
Citera
2021-04-03, 06:08
Medlem
Någon som vet om de genomför cykeltestet igen? Har hört olika bud, bl.a. att den ska ha varit tillbaks nu from. 31 mars.

Hittar bara det här, senast uppdaterat i jan.
https://www.pliktverket.se/arkiv/akt...de-cykeltestet
Senast redigerad av Cpdeg 2021-04-03 kl. 06:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in