Flashback bygger pepparkakshus!
2021-03-09, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alleyezonme
Rannsakat mig själv inför psykologen och kom fram till mina "svagheter" är:

- känslig som person inte rädd
För att visa känslor
- dålig förlorare
-perfektionist inom allt

Tycker ni det är ok att nämna dessa brister och i så fall hur kan jag utveckla svaren till min fördel? Eller är jag helt ute och cyklar med svaren

Humm, skulle tolka allt det där som varningssignaler. Att vara perfektionist kan vara en styrka, men även en svaghet eftersom det finns många gråzoner och vad ska du göra i en situation där det är rätt att göra vad som du inte anser är perfekt?

Hade nog lagt fram det såhär om jag själv fått frågan, typ valt en grej som man kan lyfta fram som en positiv förändring och ett nuvarande ickeproblem.

”Tidigare i livet var jag väldigt öppen med att visa mina känslor, jag har väll aldrig varit riktigt blyg. Men nuförtiden är jag medveten om hur mina känslor påverkar andra och därför anpassar jag mig utifrån vilka situationer jag befinner mig i.”
Citera
2021-03-09, 12:13
Avstängd
konstapels avatar
Citat:
Rannsakat mig själv inför psykologen och kom fram till mina "svagheter" är:

- känslig som person inte rädd
För att visa känslor
- dålig förlorare
-perfektionist inom allt

Tycker ni det är ok att nämna dessa brister och i så fall hur kan jag utveckla svaren till min fördel? Eller är jag helt ute och cyklar med svaren

Nej, helt kört hos psykologen med de där svaren. Kanske har du själv kommit fram till att polis inte är något för dig?
Socionom eller socialpedagog borde passa dig bättre och du gör mer nytta för samhället än att släpa fyllor, skriva bot för eget bruk och tjafsa med blattar.

EDIT/ alternativt ordningsvakt om akademiska studier är för krävande för dig. Att gå omkring och se superstöddig ut och misshandla folk som har fräckheten att ifrågasätta ditt beteende efter två veckor med en utbildning som en 13-åring klarar av vore kanske något?
Senast redigerad av konstapel 2021-03-09 kl. 12:28.
Citera
2021-03-09, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-Granne
Humm, skulle tolka allt det där som varningssignaler. Att vara perfektionist kan vara en styrka, men även en svaghet eftersom det finns många gråzoner och vad ska du göra i en situation där det är rätt att göra vad som du inte anser är perfekt?

Hade nog lagt fram det såhär om jag själv fått frågan, typ valt en grej som man kan lyfta fram som en positiv förändring och ett nuvarande ickeproblem.

”Tidigare i livet var jag väldigt öppen med att visa mina känslor, jag har väll aldrig varit riktigt blyg. Men nuförtiden är jag medveten om hur mina känslor påverkar andra och därför anpassar jag mig utifrån vilka situationer jag befinner mig i.”
Vilka svagheter ska man nämna då?
Citera
2021-03-09, 13:07
Medlem
Citat:
Dina egna svagheter, du kan inte komma in och hitta på, kom ihåg att det är psykologens jobb att se om du talar sanning eller ej
Citera
2021-03-09, 13:27
Medlem
Citat:

Jag tänker rent allmänt att det är inget man tar upp själv. Självklart har alla svagheter eller styrkor som blir till svagheter vid fel tillfälle.

Och om man får frågan, vad har du för svagheter så 1, välj något som uppenbart inte äventyrar din rekrytering. T ex, jag har agressionsproblem, eller ja jag super varje kväll.

2, distansera dig från din svaghet genom att säga t ex ”när du var tonåring...”

3, ge en tydlig bild att du nu har koll på din svaghet.

Som sagt, alla har svagheter och de kommer att visa sig senare i utbildningen. Bättre att bli underkänd då än att skjuta sig i foten i min mening.

Dessutom kan du snacka bort dig utan att dina svagheter egentligen inte är ett rellt problem, men att du inte är taktisk i samtal är det.
Senast redigerad av Din-Granne 2021-03-09 kl. 13:29.
Citera
2021-03-09, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
Dina egna svagheter, du kan inte komma in och hitta på, kom ihåg att det är psykologens jobb att se om du talar sanning eller ej
Vi har tusen svagheter man kan inte vara brutalt ärlig här. Man måste nämna en svaghet som man kan omvandla till styrka i frågan ju
Citera
2021-03-09, 14:09
Medlem
Citat:
Vi har tusen svagheter man kan inte vara brutalt ärlig här. Man måste nämna en svaghet som man kan omvandla till styrka i frågan ju
Gör din grej.
Citera
2021-03-10, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
Gör din grej.
Vad svarade du själv på den frågan hos psykologen?
Citera
2021-03-10, 15:41
Medlem
Citat:
Vad svarade du själv på den frågan hos psykologen?
Det jag ser som min svaghet, vilket självklart är individuellt. Har också fått frågan privat och har alltid gett samma svar, känner du dig själv så klarar du samtalet, det är inte för att vara oförskämd eller att inte vilja berätta. Som flera andra har skrivit, det finns inga rätta svar.
Citera
2021-03-11, 20:00
Medlem
Förr vet jag dom ansåg du inte skulle haft psykologkontakt på minst 2 år när du sökte, är det fortfarande så? Och kan dom begära ut ett utlåtande eller dylikt? Hittar inget på Pliktverket
Citera
2021-03-20, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herdingsheep
Förr vet jag dom ansåg du inte skulle haft psykologkontakt på minst 2 år när du sökte, är det fortfarande så? Och kan dom begära ut ett utlåtande eller dylikt? Hittar inget på Pliktverket
Även om de skulle ha det hur ska dem veta när dom inte har tillgång till dina jouarnaler
Citera
2021-03-23, 16:28
Medlem
Horleifs avatar
På färgseendetestet använder dom samma plattor som dom gör på den här sidan?
https://www.colorlitelens.com/ishihara-test
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in