2019-10-10, 09:14
Medlem
[quote=ojnsgguh|68957340]
Citat:
Ursprungligen postat av Coccos1971
Polisen hade nog tjänat på att även se över upplägget på prövningen, vaför exempelvis inte låta alla gå igenom hela prövningen för att utvärdera om det är värde i att söka igen. Som det är idag kan man ju åka ut redan på UNIQ och inte ha en susning om det bär hela vägen nästa gång? Jag tror att man tappar en hel del lämpliga personer på detta vis.

Jag tror det är en kostnads/tidsfråga. Man skulle inte hinna göra hela processen med alla sökande.
Jag menar inte alla sökande utan alla som kallas till prövning.
Jag tror absolut att pengarna som läggs på varje individ skulle kunna användas bättre än idag. Pengarna är väl redan avsatta, läste någonstans att det kostar ca 8.000 per prövning och tiden är ju redan avsatt inkl. resor och hotell. Så den personal som finns på plats är ju förberedd på att det tar två dagar per person? Nu känns det som att i de fallen där man misslyckas dag 1 så går hela dag 2 till spillo, men jag kan ha fel.
Citera
2019-10-10, 10:56
Medlem
Jag föll direkt på uniq.
Är helt förstörd då jag anser mig vara iallafall normalbegåvad.
Fick en 2a, testet kändes inte speciellt svårt förutom de sista frågorna på varje del, därav kom det som en rejäl chock.
Har examen som byggingenjör och var inte alls redo på kugga där, psykologen skulle inte varit alls lika förnedrande.
Just nu mår man verkligen skit.

Grattis till er som klarat testerna och lycka till för er som skall testas.
Citera
2019-10-10, 12:28
Medlem
Jag får nog skylla mig själv också, gjorde klart testet på 30-40min.
Stressade helt i onödan...
You live and you learn!
Citera
2019-10-11, 15:51
Medlem
[quote=Coccos1971|68961305]
Citat:
Ursprungligen postat av ojnsgguh
Jag menar inte alla sökande utan alla som kallas till prövning.
Jag tror absolut att pengarna som läggs på varje individ skulle kunna användas bättre än idag. Pengarna är väl redan avsatta, läste någonstans att det kostar ca 8.000 per prövning och tiden är ju redan avsatt inkl. resor och hotell. Så den personal som finns på plats är ju förberedd på att det tar två dagar per person? Nu känns det som att i de fallen där man misslyckas dag 1 så går hela dag 2 till spillo, men jag kan ha fel.

Jag fick själv vänta 2h i väntrummet på intervju med polis i sista steget, vänta på psykolog tog säkert 1,5. Jag kan inte ens tänka mig hur utdraget det skulle vara om alla som var med från steg 1 skulle suttit där med för det försvann väldigt många
Citera
2019-10-11, 15:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dotapariktigt
Jag föll direkt på uniq.
Är helt förstörd då jag anser mig vara iallafall normalbegåvad.
Fick en 2a, testet kändes inte speciellt svårt förutom de sista frågorna på varje del, därav kom det som en rejäl chock.
Har examen som byggingenjör och var inte alls redo på kugga där, psykologen skulle inte varit alls lika förnedrande.
Just nu mår man verkligen skit.

Grattis till er som klarat testerna och lycka till för er som skall testas.

Övade du något innan eller körde du bara?
Citera
2019-10-11, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ojnsgguh
Övade du något innan eller körde du bara?

Övade ingenting, hade förmodligen hybris att jag skulle klara det.
Det fick jag äta upp, så till nästa gång i januari kommer jag öva innan och sitta tiden ut.

Sedan var det lite olyckligt, klickade hoppa över på flertalet frågor för att ta vid slutet då jag inte ville sitta fast på dem.
Vet inte om jag gjorde fel men kunde icke gå tillbaks till dem.
Citera
2019-10-11, 21:36
Medlem
Har bokad tid 23e för prövningar med mera
Men det står start 08.00 och håller på till dagen efter 16.00

Är det 2 dagars tester? eller jag förstår inte, trodde det var under 1 dag
Citera
2019-10-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mitroken
Har bokad tid 23e för prövningar med mera
Men det står start 08.00 och håller på till dagen efter 16.00

Är det 2 dagars tester? eller jag förstår inte, trodde det var under 1 dag
Första dagen gör du IQ/personlighetstest, undersökningar samt fystester. Oftast är det en del väntetid som drar ut på det vilket gör att psykolog samt säkerhetsprövning sker under dag 2, förutsatt att du klarat alla moment dag 1.
Citera
2019-10-11, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xelo123
Första dagen gör du IQ/personlighetstest, undersökningar samt fystester. Oftast är det en del väntetid som drar ut på det vilket gör att psykolog samt säkerhetsprövning sker under dag 2, förutsatt att du klarat alla moment dag 1.

Gott!
Tack för svar
Citera
2019-10-11, 22:39
Medlem
Det är ok att hyperventilera när man ska dra sitt vapen, och man får lära sig att det beror på att man är svag i armen av någon anledning. att det är ok om man inteklarar av att formulera sig på svenska, att man är ursel på stavning och det är helt ok om man inte klarar av att köra enligt trafikreglerna. man har ju inte blivit polis för att göra sitt jobb utan för att skaffa sig en livstidsanställning och ha känslan av att an är smart.
Citera
2019-10-12, 06:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Aha, på så sätt.

Ja ibland kan det vara en ide att ta en paus, tänka på lite annat, och återkomma med nya tag senare. Har funkat bra för kollegor till mig som suttit fast på orter dom inte vill tjänstgöra på där det varit trögt på orter dom vill till( alla hade inte lika tur som jag och fick tjänstgöra på den ort jag ville tämligen snabbt), släpp det hela ett tag, tänk på annat.

Ibland har möjligheter dykt upp, och ofta lär man sig att trivas på den ort man är, kanske träffar någon kille/tjej...så blir man vips kvar där istället.

Jag tänkte bara höra med dig, du som verkar ha kunskap om ämnet, om man har varit misstänkt för ett brott som kan ge fängelse men som senare blev nedlagd, kan det synas på säkerhetsprövningen tro? Man är ju oskyldig tills motsatsen har bevisat, nu gick det inte så långt som till rättegång, utan nedlagd i brist på bevis. Är det även något jag bör säga, kan det dyka upp på någon slagning? Tacksam för svar.
Citera
2019-10-12, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Servant
Tjena allihopa! Funderar på att skicka in en ansökan nu så att eventuella tester skulle ske i vår, men har två frågor innan jag gör det.
För typ 10 år sen, när jag gick i gymnasiet, blev jag förhörd angående ringa narkotikabrott. Jag var ärlig och erkände att jag hade provat cannabis vid några tillfällen, vilket ledde till att jag blev misstänkt för ringa narkotikabrott. Efter urinprov blev förundersökningen däremot nedlagd, och jag är ostraffad. Verkar som att man får frågor kring liknande situationer hos psykologen under testet, och undrar lite hur jag borde förhålla mig till det här. Antar att polisen har stenkoll på vad jag misstänkts för tidigare, och eftersom att jag erkände då så är det väl ingen idé att neka nu. Tror ni att den här grejen skulle få mig kuggad direkt hos psykologen/under säkerhetsprövningen eller finns det ändå en chans att jag skulle klara mig igenom testerna?
Citat:
Ursprungligen postat av Bottenviken83
Jag sa att jag hade testat hasch och att jag knappast blev något smartare av det. Jag blev godkänd.
Dra en 6 på styrketestet är nog inga problem för en vanlig frisk människa. Dock så skall du inte underskatta cykeln. Jag bedömde den som rätt så tung och jag cyklar inte vanligtvis.
Jag undrar hur det gick för er eller om någon annan här varit med om detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in