2025-10-10, 09:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siriusFC
Tack för svar, kunde inte skicka PM pga mindre än 50 inlägg tyvärr!

Detta är verkligen min dröm att bli antagen, tränar 3-4 gånger i veckan och ska till badhuset nästa vecka och öva på simningen. Antar att det förekommer en del simning under utbildningen?

Rent personlighetsmässigt, hur är du i det civila? Jag anser mig själv vara observant och nyfiken på min omgivning, synnerhet i trafiken då många i min närhet har reagerat på att jag uppfattar saker som dom inte ser. (Låter förmodligen otroligt självgod och töntig nu, men se förbi det ).
Det är nog en av mina starkaste egenskaper som jag tänkte lyfta under intervjun (ifall man tar sig dit)

Simning vid 2 tillfällen, ett prova på och ett där man ska bli godkänd på momentet!

Observant och nyfiken kan jag tänka mig är bra egenskaper. Lycka till!
Citera
2025-11-04, 17:53
Medlem
Jag har tinnitus, tror inte min hörsel är nedsatt men en funderar ju eller nojjar i onödan. Skall snart söka mig till prövningen. Har gjort såna tester på nätet och dem säger att jag hör normalt.. tänker hur lika är dem testet som de har på prövningen tack på förhand.
Citera
2025-11-06, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av helhetsperspektiv
Jag har tinnitus, tror inte min hörsel är nedsatt men en funderar ju eller nojjar i onödan. Skall snart söka mig till prövningen. Har gjort såna tester på nätet och dem säger att jag hör normalt.. tänker hur lika är dem testet som de har på prövningen tack på förhand.

Jag vet inte hur testerna du har gjort gått till. Men på prövningen gör du ett klassisk hörseltest. Dvs att du sitter i en liten låda som är duktigt isolerad och har ett par lurar på dig och i handen får du ett litet grepp med en knapp! När du hör pipet i lurarna trycker du på knappen.

I den där buren, med lite nervositet också så hör man sin egen puls så himla högt också.. Men ja, kan du särkilja på din tinnitus och de pipen du ska reagera på så går det säkert bra.

Jag var övertygad om att jag inte klarat det när jag gick ut därifrån men fick tydligen resultatet A hörsel
Citera
2025-11-10, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snakelante
Jag vet inte hur testerna du har gjort gått till. Men på prövningen gör du ett klassisk hörseltest. Dvs att du sitter i en liten låda som är duktigt isolerad och har ett par lurar på dig och i handen får du ett litet grepp med en knapp! När du hör pipet i lurarna trycker du på knappen.

I den där buren, med lite nervositet också så hör man sin egen puls så himla högt också.. Men ja, kan du särkilja på din tinnitus och de pipen du ska reagera på så går det säkert bra.

Jag var övertygad om att jag inte klarat det när jag gick ut därifrån men fick tydligen resultatet A hörsel
Ah det löser nog sig..
Citera
Igår, 19:07
Medlem
Testerna var inte så tuffa som jag trodde.
Tråkigt bara att jag ej klarade säkerhetsprövningen. Har inga dubbla medborgarskap eller oklara lojaliteter.
Hur mycket tror ni de granskade mitt ex som jag var tsm med i ett år för många år sedan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in