Citat:
Ursprungligen postat av
WannaBeCopBoy
Hej, hoppas du blir godkänd,

hade några funderingar då jag ska göra prövningen under juli.
Kände du att ålder spelade mycket roll? pratade ni mycket om arbetslivserfarenheter?
under Uniq var det mycket Nummer serier och var dem svåra? vilka andra saker fanns det förutom kub vikning. Hur kändes det svenska orden och hur mycket upplevde du att du lyfte med isokai maskinen? typ 80kg marklyft?
Verkligen! Riktigt nära nu.
Arbetslivserfarenheter: Inget som psykologen riktade in sig jättemycket på - var jag istället som vävde in min arbetslivserfarenhet och kunskap från det jag jobbar med idag till hur jag kan applicera det på ett positivt sätt som polis.
Men har du inte lika mycket år på nacken så skulle jag istället använda och visa min mogenhet för åldern som ett sätt att visa att du kan hantera situationer inom polisyrket ändå på ditt sätt.
Åldern: Nämndes inte
Under Uniq: Cirka 9-10st talföljder, började ganska enkelt (2,4,8,16,?,?) etc.
Sen blev de svårare och svårare (inget att oroa dig för, du klarar det!)
Förutom kubvikning fanns läsförståelse, minns en fråga som löd typ: ”Om Stockholm är mindre än Göteborg, tryck Ja annars tryck Nej.”
Och sen kom mer invecklade frågor med tiden.
Tips till denna är att läsa frågan massvis med gånger i sakta tempo för dig själv så du hittar fallhålen (det finns alltid nån hållhake på varje sånn fråga, så känns ditt svar för simpelt så är det troligtvis det).
Svenska orden: Väldigt simpelt till en början, t.ex hitta motsatsord: Vacker - Ful etc.
Blir svårare ju längre in du kommer men kan du vanlig svenska så klarar du den enkelt!
Jag drog en 9a på isokai och jag är jättesvag i marklyft annars (provade 1 gång på gymmet innan och kände att 100kg var runt det jag kunde lyfta max där.)
Fick tips från sjuksköterskan att explodera snabbt upp tills stången hamnar ovanför midjan sen skrika upp stången till hakan - fick 9 på båda försöken med den tekniken.
Säg till om det är något mer