Flashback bygger pepparkakshus!
2023-11-30, 18:00
Medlem
Kristaallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doses
Tack! Jag är av den yngre sorten, 19 år.

Jag tycker att Borås har profilerat sig på ett bra sätt. Många videor från polisutbildningen har släppts av Högskolan i Borås och det verkar som en bra skola med bra lärare.

Sedan träffade jag några väldigt schyssta individer på prövningen som också skulle börja i Borås, som jag gärna hamnar med. Sen är det ju så att bo centralt i Borås verkar säkrare än att bo i en förort i Stockholm😆

Gratulerar till antagningen!

Jag bor i Borås sen innan så behöver du hjälp med något så let me know!
Citera
2023-12-01, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristaallen
Gratulerar till antagningen!

Jag bor i Borås sen innan så behöver du hjälp med något så let me know!
Tack!

Pluggar / ska du plugga till polis?
Citera
2023-12-01, 17:47
Citat:
Ursprungligen postat av Blomman164
Jag är preliminärt antagen till Södertörn vt-24 prövade 14/11 så hoppas att svaret kommer innan fredag😅. När ni gick in på pliktverkets hemsida stod det ”ansökan till polisutbildning AVSLUTAD” då? Minns att det stod så efter att jag kuggade min första prövning.

Varmt välkommen till Södertörn!! ☺️ va redo, det är mycket intryck, rutiner som ska in och studietekniken osv. Men va lugn!! Det känns mycket men om några veckor är du bekväm och har hittat dig själv 😀 man lever verkligen i en liten bubbla i början.
Citera
2023-12-02, 06:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samzaf
Varmt välkommen till Södertörn!! ☺️ va redo, det är mycket intryck, rutiner som ska in och studietekniken osv. Men va lugn!! Det känns mycket men om några veckor är du bekväm och har hittat dig själv 😀 man lever verkligen i en liten bubbla i början.
Tackar! Aa ser verkligen fram emot tiden!!😁 pluggar du själv där? Jag har väntar fortfarande på resultat från säkerhetsprövningen så vi får se hur de går
Citera
2023-12-02, 08:31
Citat:
Tackar! Aa ser verkligen fram emot tiden!!😁 pluggar du själv där? Jag har väntar fortfarande på resultat från säkerhetsprövningen så vi får se hur de går

Kommer gå jätte bra. Men jag förstår oron ändå men det är nog inga problem som ovan här har förklarat.
Japp jag pluggar där, bara att fråga om du har funderingar via DM!
Citera
2023-12-02, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samzaf
Kommer gå jätte bra. Men jag förstår oron ändå men det är nog inga problem som ovan här har förklarat.
Japp jag pluggar där, bara att fråga om du har funderingar via DM!

Ja de är verkligen de jobbigaste testet av hela prövningen😅. Men jag var ju som sagt helt ärlig med allt och sa att jag har fått böter för en fortkörning för 2 år sen och sen att jag pekade med en laserpekare på parkering och blev anmäld när jag var 14. Polisen som höll i samtalet sa också att det skiter hon i då de var innan jag var straffmyndig. Men fortkörningen är jag rädd för🥴
Citera
2023-12-02, 14:29
Citat:
Ja de är verkligen de jobbigaste testet av hela prövningen😅. Men jag var ju som sagt helt ärlig med allt och sa att jag har fått böter för en fortkörning för 2 år sen och sen att jag pekade med en laserpekare på parkering och blev anmäld när jag var 14. Polisen som höll i samtalet sa också att det skiter hon i då de var innan jag var straffmyndig. Men fortkörningen är jag rädd för🥴

Kan jag lugna dig då att jag hade två fortkörningar och kom in ☺️
Citera
2023-12-03, 21:37
Medlem
Borås är en fantastisk skola! Ni kommer definitivt inte ångra er
Citera
2023-12-04, 19:16
Medlem
Kristaallens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doses
Tack!

Pluggar / ska du plugga till polis?

Kommer att börja nu i Januari
Citera
2023-12-04, 21:58
Medlem
Black.Panthers avatar
De flesta som skriver är de som kom in ( jag kom också in), men skulle vara intressant o veta om någon fick nej på säkerhetsprövningen?
Citera
2023-12-05, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kristaallen
Kommer att börja nu i Januari
Fan vad kul! Då hamnar vi ju i samma klass!

När hade du din prövning?
Senast redigerad av Doses 2023-12-05 kl. 08:31.
Citera
2023-12-06, 22:18
Medlem
PyroPelles avatar
Någon som vet om det är stor skillnad på kvaliteten på utbildningarna hos de olika lärosätena? Tänker främst på distansutbildningarna då det kommer passa min livssituation bäst. Står och väger mellan Umeå och Stockholm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in