2022-05-22, 13:13
Medlem
Horleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av llanz
Kul, ska också söka och göra alla prövningar, nojjar dock över psylogen , har inga psykiska besvär och har aldrig haft. Vad för frågor ställer dem?
Kommer vara frågor om hur är som person och hur din uppväxt har varit, hur du fungerar i grupp och varför du vill bli polis och varför du tror att du skulle passa bra som polis.

Mitt tips till dig är samma tips alla kommer ge dig; var lugn, var dig själv, var trevlig, svara ärligt på alla frågor, ljuger du kommer du bara skjuta dig själv i foten
Citera
2022-05-22, 13:25
Medlem
llanzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horleif
Kommer vara frågor om hur är som person och hur din uppväxt har varit, hur du fungerar i grupp och varför du vill bli polis och varför du tror att du skulle passa bra som polis.

Mitt tips till dig är samma tips alla kommer ge dig; var lugn, var dig själv, var trevlig, svara ärligt på alla frågor, ljuger du kommer du bara skjuta dig själv i foten

Tack. Skall man vara kortfattat eller motivera ens svar? Vad för negativa personliga egenskaper sa du att du hade?
Citera
2022-05-22, 18:27
Medlem
Horleifs avatar
Citat:
Tack. Skall man vara kortfattat eller motivera ens svar? Vad för negativa personliga egenskaper sa du att du hade?
Fick faktiskt aldrig den frågan, blev dock frågad vad jag ville förbättra med mig själv.

Skulle säga att du ska svara på ett sånt sätt så att du känner att du får fram ett ordentligt svar på frågan så att dom får en så bra bild som möjligt om hur/vem du är
Citera
2022-05-22, 18:30
Medlem
Horleifs avatar
Citat:
Så det beror på vad du får för fråga. Vissa räcker det med korta svar vissa behöver man utveckla lite. Du kommer nog märka själv vilka frågor du behöver utveckla mer
Citera
2022-05-23, 20:44
Medlem
Citat:
Kul! Ska du köra distans eller campus?

Jag valde Campus, tror att det passar mig bättre. Du?
Citera
2022-05-23, 20:46
Medlem
Horleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bilhaboas
Jag valde Campus, tror att det passar mig bättre. Du?
Samma. Hat börjat leta boende men vågar inte skaffa något innan jag har fått svar från drogtest och säkerhetsprövning.
Citera
2022-05-23, 20:47
Medlem
Citat:
Kul, ska också söka och göra alla prövningar, nojjar dock över psylogen , har inga psykiska besvär och har aldrig haft. Vad för frågor ställer dem?

Var dig själv, våga stå för dina åsikter, motivera dina svar, svara nyanserat men kortfattat. Dra inte ut på svaren, du kan anses svamla mer än nödvändigt. Och kom ihåg att vara ärlig, för dom ser när du är oärlig. Var bekväm, se det som ett snack med en vän. Känn inte att du måste svara samma sekund som frågorna ställs, ta några sekunder innan du svarar.

Nu är ju psykologen något lättare dessutom, jämfört med när jag gjorde prövningen tidigare i vår.

Mitt bästa tips är egentligen att ta ett moment för sig, tänk inte för långt fram och tackla kommande moment och ta det därifrån.
Citera
2022-05-23, 20:48
Medlem
Citat:
Samma. Hat börjat leta boende men vågar inte skaffa något innan jag har fått svar från drogtest och säkerhetsprövning.

Aha, jag är antagen (på riktigt). Tog ca 7 veckor innan jag fick ett definitivt svar dock. Jag bor inte i Borås men inte långt ifrån så det blir att pendla tänker jag.
Citera
2022-05-23, 22:26
Medlem
Chiefduskys avatar
Prövning imorgon, sjukt nervös
Citera
2022-05-23, 23:29
Medlem
Horleifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiefdusky
Det är alla, ett tips är att sitta och prata med dom andra som sitter med dig i väntrummen, det kommer lugna ner dig. Dom som sitter dår kommer känna samma nervositet så att prata med dom är absolut mitt bästa tips
Citera
2022-05-24, 12:44
Medlem
llanzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Chiefdusky

Lycka till! Berätta gärna hur det gick
Citera
2022-05-26, 07:54
Medlem
Chiefduskys avatar
Preminält antagen då! Tyckte allting flöt på bra och att inte nåt moment var särskilt svårt i alla fall enligt vad jag upplevde. Men det hjälpte mycket att bara lunga ner sig själv och inte tänka för mycket och prata med andra mellan momenten för att inte vara så nervös.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in