Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-14, 17:54
  #1345
Medlem
Knaz16s avatar
Det här var ju lite lustigt. Jag är rätt kass på fifa till att börja med. Har haft svårt att vinna på proffs på squad battles. Men för att ha chansen att komma en rank högre var jag tvungen att vinna på världsklass, sagt och gjort. Vinner med 3-2 efter att de gjort sitt andra precis i slutet. Det var mycket lättare än på proffs tidigare, och då mötte jag de svåraste laget av de 4 som fanns. Kändes inte alls lika haffsigt och svängigt som de lättare svårighetsgraderna.
Citera
2018-10-14, 17:54
  #1346
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Vette fan, räknar inte det. Spelar bara, känns superlätt att ta sig dit.

Det jag menar är att FIFA eller EA själva framhäver att WL är överlägset bästa rewardsen och det känns inte speciellt sant. Lite överskattat faktiskt.
Jag tänker väl mer att åtta vinster tnte tar dig till rank 1 och låter dig stanna där när en ny vecka börjar. Rätt säker på att du hade trillat ner ett par ranker och inte nått rank 1 från första början, med så lite vinster.
Citera
2018-10-14, 18:08
  #1347
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Jag tänker väl mer att åtta vinster tnte tar dig till rank 1 och låter dig stanna där när en ny vecka börjar. Rätt säker på att du hade trillat ner ett par ranker och inte nått rank 1 från första början, med så lite vinster.

Kanske upplever det annorlunda då. Har aldrig ramlat från rank 1 och tar mig lätt dit på första dagen.

Att man behöver lira 25-30 matcher per dag för att hamna där kan omöjligen stämma.
Citera
2018-10-14, 18:09
  #1348
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knaz16
Det här var ju lite lustigt. Jag är rätt kass på fifa till att börja med. Har haft svårt att vinna på proffs på squad battles. Men för att ha chansen att komma en rank högre var jag tvungen att vinna på världsklass, sagt och gjort. Vinner med 3-2 efter att de gjort sitt andra precis i slutet. Det var mycket lättare än på proffs tidigare, och då mötte jag de svåraste laget av de 4 som fanns. Kändes inte alls lika haffsigt och svängigt som de lättare svårighetsgraderna.
Upplever ofta liknande saker, men inte konsekvent. Är likadant i Single Player seasons där man ena stunden vinner med 6-0 mot ett lag på WorldClass, och sedan med nöd och näppa klarar 1-0 i nästa match på samma svårighet och jämförbart lag.

Personligen är jag fullkomligt övertygad om att något fuffens är påverkat i bakgrunden. Den är liksom statistiskt omöjligt att skillnaden är så enorm vad gäller hur många skott som går i ribban/missar mål och så vidare. en matchen skjuter man 35 skott och gör inga mål, men träffar ramen fem gånger, och motståndaren (AI) får ett sånt där superanfall i slutet, när man märker redan på mittplan att "Nu blir det mål bakåt". Klapp-klapp-passningar fram till någon snubbe (typ Ronaldo) som sedan gör femtielva överstegsfinter och lägger bollen i krysset i 92a minuten (första skottet på mål för datorn).
Citera
2018-10-14, 18:10
  #1349
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
hur är dybala i år, är han inte lite för liten och klen?

kanske blir nästa investering istället för immobile

För mig är han överjävligt bra.

Att en spelare är liten och klen har inte alls lika stor betydelse på detta som på 18 tycker jag. Nästan alla spelare flyger all världens väg så snabbt de har bollen.

Testat både Immobile IF och vanliga, men gillade ingen av dem. Han känns väldigt orörlig och seg, därför jag bytte till Icardi. Men många verkar gilla immobile på detta så är väl en smaksak!
Citera
2018-10-14, 18:11
  #1350
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Jag tänker väl mer att åtta vinster tnte tar dig till rank 1 och låter dig stanna där när en ny vecka börjar. Rätt säker på att du hade trillat ner ett par ranker och inte nått rank 1 från första början, med så lite vinster.

Nja, men 8 vinster per dag tror jag kan ta dig till rank 1 och låta dig stanna där.
Citera
2018-10-14, 18:17
  #1351
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Nja, men 8 vinster per dag tror jag kan ta dig till rank 1 och låta dig stanna där.

Det gör det absolut. Men det är inte jämförbart med lika många vinster i WL oavsett.
Citera
2018-10-14, 18:24
  #1352
Medlem
Knaz16s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeresyX
Upplever ofta liknande saker, men inte konsekvent. Är likadant i Single Player seasons där man ena stunden vinner med 6-0 mot ett lag på WorldClass, och sedan med nöd och näppa klarar 1-0 i nästa match på samma svårighet och jämförbart lag.

Nu när det kom nya matcher tog jag den lättaste, ett 77 lag med 30 kemi på proffs. gör 1-0 innan jag blir utspelad och förlorar med 1-2 Fan är det här?
Citera
2018-10-14, 18:32
  #1353
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Det gör det absolut. Men det är inte jämförbart med lika många vinster i WL oavsett.

Jag förstår inte riktigt vad det har med saken att göra? Jag sa att WL-rewardsen var endast marginellt bättre än Rank 1 i rivals och elite 3 i SQB, vilket stämmer.

Sen börja du tjata om att man måste "en hel del matcher" osv. vilket jag inte höll med om.
Citera
2018-10-14, 18:37
  #1354
Medlem
King-kuntaas avatar
Har börjat spela FUT men ligger nog flera år efter när det gäller strategi, taktik ja ni förstår allt förutom att spela matcher.

Lyckats komma in i div 3 och spelar just nu rivals rank 1 med +16000 poäng.

Mitt stora dilemma är att varje match känns som CL final, minsta lilla misstag eller om jag tappar koncentration några sekunder så är matchen över, vinner för det mest matcherna över toppade lag men känner mig helt slut efter några matcher då motståndarna är ekonomiskt och spelarmässigt några dimensioner före.

Min fråga till panelen och alla soffexpeter där ute;- vad kan jag förbättra med mitt lag? Budgeten är tunn just nu ca. 25 k.

https://www.futbin.com/19/squad/785884
Citera
2018-10-14, 18:44
  #1355
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King-kuntaa
Har börjat spela FUT men ligger nog flera år efter när det gäller strategi, taktik ja ni förstår allt förutom att spela matcher.

Lyckats komma in i div 3 och spelar just nu rivals rank 1 med +16000 poäng.

Mitt stora dilemma är att varje match känns som CL final, minsta lilla misstag eller om jag tappar koncentration några sekunder så är matchen över, vinner för det mest matcherna över toppade lag men känner mig helt slut efter några matcher då motståndarna är ekonomiskt och spelarmässigt några dimensioner före.

Min fråga till panelen och alla soffexpeter där ute;- vad kan jag förbättra med mitt lag? Budgeten är tunn just nu ca. 25 k.

https://www.futbin.com/19/squad/785884


Vilken konsol lirar du på? PC eller? om du vinner dem flesta matcherna i div 3 på ps4 med det där bottenskrap laget och dessutom är nybörjare så är du en talang utöver det vanliga. Oslipad diamant som är redo att erövra hela Fifa Communityn.
Citera
2018-10-14, 18:46
  #1356
Medlem
edit
__________________
Senast redigerad av Indico 2018-10-14 kl. 18:51.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback