Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-25, 16:45
  #1945
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Hmm, känns spontant som att det var ruskiga överpris på de redan från början och att det som hände igår var en normalisering av priset.

De har väl bara +1 på allt och kostar mycket mer än originalkorten?
Såvitt jag vet är det +1 jämfört med vanliga kort. Jag hoppas dock att dom undanhåller någonting och att korten blir bättre. Det kommer dock göra folk förbannade som köpt en spelares IF, så det kanske stannar som det är idag.
Citera
2018-10-25, 17:05
  #1946
Medlem
sonofnatures avatar
Stod fri å sköt i ribban
Sen dyker bollen ner i straffområdet å 2 av mina spelare står med öppet mål. Båda skjuter samtidigt å träffar ej bollen , trasslar in i varandras ben. Hans målvakt ligger ner å mina två spelare som sköt på returen ligger i en hög. Matchen slut.
2-2
Citera
2018-10-25, 17:34
  #1947
Medlem
gsonjuniors avatar
Är det meningen att Pogba ska ta ifatt 20 meter på Mertens?
Är det meningen att Jesus ska vinna varje nickduell mot Benatia?
Är det meningen att Lukaku ska förlora nickdueller mot dvärgar?
Är der mening att spelare ska orka springa full fart över hela banan konstant i 90 min utan att dö?

I sådant fall har jag köpt rätt spel, för då är det jävligt bra gjort!

Visst är det korta matcher, men lite mer jäbla realistiskt får dom väl för fan göra det. Den konstanta pressen har ju totaldödat fifa för oss som spelar fotboll på riktigt.
Citera
2018-10-25, 17:37
  #1948
Medlem
Dickenss avatar
UCL Son (85 rated) är min favoritspelare hittills. Spelar honom som VF. 5* WF 4* skills, och han gör mål på allt. Hans finess skott är sjuka, 9/10 går in. 30 mål på 35 matcher just nu. Rekomenderas starkt
Citera
2018-10-25, 17:40
  #1949
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dickens
UCL Son (85 rated) är min favoritspelare hittills. Spelar honom som VF. 5* WF 4* skills, och han gör mål på allt. Hans finess skott är sjuka, 9/10 går in. 30 mål på 35 matcher just nu. Rekomenderas starkt

Har hans vanliga kort och jävlar vad han kan curla den. Bara vika in från vänster och vrida in den i bortre krysset. Så skön känsla.
Citera
2018-10-25, 17:43
  #1950
Medlem
eshkoshkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RalfSvensson
Messi är CF.

Jag väntar tills ikväll med att öppna mina DR packs så jag kan öppna alla rewards samtidigt. Ska bli spännande att se vad man får och blir kul att uppgradera laget inför WL.
Jag väntar jag med. Lirade faktiskt WL förra helgen också, typ femte gången någonsin för mig och första sedan november/december förra året, så visst fan är det spännande. Har ett par CL-paket liggandes också.

Ska gotta ner mig ordentligt när ungarna gått och lagt sig.
Citera
2018-10-25, 17:44
  #1951
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Jo klart det varit överpriser på dem , men det är ju för att dem är så rare. Dem UCL kort som finns på marknaden har endast gått att få i packs via sbc två gånger. Imorgon kommer meta high demand korten stiga igen likt förut, frågan är bara om dem når samma volymer igen eller inte. I vilket fall som köp när dem är som lägst och sälj dagen innan nästa UCL sbc dyker upp.

Mjo, märkligt att folk är redo att betala typ 100k mer för en spelare bara för 1+ och att den är ”rare”. Makes no sense!
Citera
2018-10-25, 17:44
  #1952
Medlem
Vasse961s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Gick in och investerade runt 600k på UCL kort igår när många av dem halverade i pris. Får hoppas det var en smart move och att dem börjar stiga hyfsat tidigt igen när sbcen är över.


Någon som gjorde detsamma , vilka kort gick ni för?

Kört liknande med UCL fast med korten som sjunkit till nästan Discard pris... För att hålla risken lägre.
Klippt cirka 100 st, mestadels PL , Franska och brassar... Om de går tillbaks till sitt ”normala” pris om några dagar / vecka hoppas man på 2-3k prof per kort...
Citera
2018-10-25, 18:01
  #1953
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Mjo, märkligt att folk är redo att betala typ 100k mer för en spelare bara för 1+ och att den är ”rare”. Makes no sense!


Förstår inte heller varför folk gör så men det sker ju, vissa kort betalar folk 500k extra för 1+ tex KDB UCL som sålde för 980k i början av veckan.
Citera
2018-10-25, 18:06
  #1954
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasse961
Kört liknande med UCL fast med korten som sjunkit till nästan Discard pris... För att hålla risken lägre.
Klippt cirka 100 st, mestadels PL , Franska och brassar... Om de går tillbaks till sitt ”normala” pris om några dagar / vecka hoppas man på 2-3k prof per kort...


Det är smart jag kört liknade med endast Franska och brassar dem som legat runt 100k vid peak och gick ner under 50k igår.

Det är ändå ganska safe med tanke på att det inte finns så många av dem och att dem inte går att få i packs igen på ett tag så du kan nog räkna med större profit en 2-3k per kort.

Såg ett par kort som legat stadigt runt 25k gick ner till 4-5k igår . Frågan är bara om vi kan sälja inom 2-3 dagar eller 1 vecka.
Citera
2018-10-25, 18:12
  #1955
Medlem
Vasse961s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Det är smart jag kört liknade med endast Franska och brassar dem som legat runt 100k vid peak och gick ner under 50k igår.

Det är ändå ganska safe med tanke på att det inte finns så många av dem och att dem inte går att få i packs igen på ett tag så du kan nog räkna med större profit en 2-3k per kort.

Såg ett par kort som legat stadigt runt 25k gick ner till 4-5k igår . Frågan är bara om vi kan sälja inom 2-3 dagar eller 1 vecka.

Ja, till och med en del av korten jag plocka för 500-700 har ja sett gick mellan 5-10k innan droppen... Kommer de tillbaka dit så är man mer än nöjd, men får inte hoppas för mycket

Tror vi båda blir nöjda tillslut, hoppas bara som du nämner att de stiger snabbt igen, har för dåligt tålamod att hålla länge
Citera
2018-10-25, 18:29
  #1956
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RalfSvensson
Messi är CF.

Jag väntar tills ikväll med att öppna mina DR packs så jag kan öppna alla rewards samtidigt. Ska bli spännande att se vad man får och blir kul att uppgradera laget inför WL.

Haha ok, ja de var 1 sekunds spänning iaf

Lycka till med packsen!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback