Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-14, 12:40
  #1321
Medlem
Shirre88s avatar
Började köra konstant press nu och helvete vilken skillnad. Motståndarna hinner ju knappt vända upp. Och eftersom AI sköter allt defensiv täcker det med att ta över sin cdm och täcka ytor. Spelade mitt första WL nu ihelgen och landade på 17 vinster men två matcher kvar att spela. Tycker rivals är svårare än WL.
Citera
2018-10-14, 12:42
  #1322
Medlem
Då mitt ena barn höll mig uppe under natten låg jag och köpte ihop ett nytt lag som känns riktigt bra på förhand. Är en spelare kort, så den stora frågan är; vem ska spela mittback bredvid Maldini (som jag kommer köra på 7 chem)?

Har 115k kvar, har råd med i stort sett alla från serie A, bortsett från IF Kou och CL Chiellini.

Finns sjukt många att välja bland; Chiellini, Koulibaly, Bonucci, Manolas, Benatia, Barzagli, Miranda, Skriniar...

https://www.futhead.com/19/squads/230969/
Citera
2018-10-14, 12:49
  #1323
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Och hur många matcher behöver du lira under veckan för att hålla dig i rank 1?

Vette fan, räknar inte det. Spelar bara, känns superlätt att ta sig dit.

Det jag menar är att FIFA eller EA själva framhäver att WL är överlägset bästa rewardsen och det känns inte speciellt sant. Lite överskattat faktiskt.
Citera
2018-10-14, 13:09
  #1324
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Vette fan, räknar inte det. Spelar bara, känns superlätt att ta sig dit.

Det jag menar är att FIFA eller EA själva framhäver att WL är överlägset bästa rewardsen och det känns inte speciellt sant. Lite överskattat faktiskt.


Player picks är ändå bra rewards som man ej får i rivals. Nu till veckan kommer ju förmodligen Van Dijk , Lukaku , Baily etc så det blir intressant som fan .
Citera
2018-10-14, 13:15
  #1325
Medlem
Hej! Skulle behöva lite hjälp med min trupp! Kane och Jorginho är handelsspärrade tyvärr.. har ca 50 k coins till om jag ska byta ut någon spelare. Eller byta formation?

https://www.futhead.com/squad-builder/

Tack!
Citera
2018-10-14, 13:16
  #1326
Medlem
RalfSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
Vilken är den bästa ligue 1 målvakten? Köpte Lopes men han sög. Aerola använder jag nu.

Och är det värt att köpa Thiago Silva eller finns det bättre försvarare. Kimpembe tillsammans med ?

Jag tycker Silva är riktigt stabil och väldigt bra allround, spelat typ 75 matcher med honom. Han är ju 88-ratad och hyfsat snabb, och väldigt billig om man jämför med andra MB med samma rating/egenskaper.

Marquinhos är också helt OK.
Citera
2018-10-14, 13:19
  #1327
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Vette fan, räknar inte det. Spelar bara, känns superlätt att ta sig dit.

Det jag menar är att FIFA eller EA själva framhäver att WL är överlägset bästa rewardsen och det känns inte speciellt sant. Lite överskattat faktiskt.

Ja att ta sig dit är ju inte så svårt i början av veckan. Men spelar du inte kontinuerligt så ligger du knappast kvar där.

Du behöver spela bra mycket för rank 1 och priserna. För WL-priserna behöver du inte spela lika mycket.
Citera
2018-10-14, 13:26
  #1328
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Faiolhe
Är det inte lika tråkigt att brons och silverlag lite har spelat ut sin roll gentemot för några år sedan. Då fanns det turneringar med mera som krävde lägre nivå på lagen. Nu finns det ingen riktig vits att skapa dessa lag (för att spela och inte SBC), eller gör ni det fortfarande? Missing old times!

Körde Championship igår, 4 silverspelare varav alla höll måttet. Känner mer motivation spela med ett unikt lag än alla mainstreamlag från toppligorna.

Återigen, insparksglitchen man kan göra med gäst, är den olagligt? Lär väl försvinna snart dock.
Citera
2018-10-14, 13:33
  #1329
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Ja att ta sig dit är ju inte så svårt i början av veckan. Men spelar du inte kontinuerligt så ligger du knappast kvar där.

Du behöver spela bra mycket för rank 1 och priserna. För WL-priserna behöver du inte spela lika mycket.

Håller inte med! Tycker jag inte spelat överdrivet mycket men tappar aldrig min rank 1, men men
Citera
2018-10-14, 14:24
  #1330
Medlem
RobertoSavianos avatar
Naingolan på detta FIFA... Ruskigt överskattad eller? Vet inte hur jag ska ta mitt lag vidare till nästa nivå.

Nöjd med backlinjen, nöjd med anfallet, men innermittfältet där jag har Hamsik och Mili Savic, känns som jag kan utveckla.

Serie-A lag.
Citera
2018-10-14, 15:14
  #1331
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Naingolan på detta FIFA... Ruskigt överskattad eller? Vet inte hur jag ska ta mitt lag vidare till nästa nivå.

Nöjd med backlinjen, nöjd med anfallet, men innermittfältet där jag har Hamsik och Mili Savic, känns som jag kan utveckla.

Serie-A lag.

Kör också serie a med savic och hamsik på mitten, naingolan känns som nästa steg men jäkligt dyr

Vilka kör du som anfallare? Jag kör immobile och IF mandzukic. E Nöjd med dom
__________________
Senast redigerad av crille666 2018-10-14 kl. 15:27.
Citera
2018-10-14, 15:15
  #1332
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Håller inte med! Tycker jag inte spelat överdrivet mycket men tappar aldrig min rank 1, men men

Då vet jag inte om vi pratar om samma sak. Du kan inte spela upp dig till Rank 1 i divisions och sen bara låta den vara, exempelvis, och sen inte trilla ner. Det är en omöjlighet.

Du måste vara aktiv och spela en hel del för att bibehålla Rank 1, eftersom poängen ökar i takt med att resterande spelare ökar sina rankingpoäng.

Gissar att du tänker på division och inte rank.
__________________
Senast redigerad av gsonjunior 2018-10-14 kl. 15:34.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback