• 40 964 online
  • 1 198 473 medlemmar
  • 62 095 123 inlägg
2018-08-05, 11:33
Medlem
Lite konstigt att denna tråd inte finns redan, fifa 19 är bara 1.5 månad bort

vad tror ni om FUT 19?

nya saker som presenterats är

nya iconer

divisioner är omgjorda (har stora förhoppningar på detta)

Daily knockout tornament är borttagen (tyvär det spelläget jag haft roligast med, hoppas "vanliga turneringar går att köra)

man kan ändra taktiker och laguppställningar med en knapp tryckning (förhoppnings vis slipper man att folk pausar innan matchen startar)

vad jag sett, så finns det inga kemi stilar (hunter, hawk osv) på korten, men jag har inte läst något officiellt att det är borttaget.

personligen hoppas jag det är borttaget så att det blir lite mer skillnad på spelarna, nu har alla forwards hunter och närmare 99 pace

vad tror och hoppas ni på när det gäller FUT 19?

https://www.easports.com/fifa/ultimate-team/features
Citera
2018-08-05, 13:08
Medlem
eshkoshkas avatar
Bra gameplay. Vi har kommit så långt att resten i princip är skitsam.
Citera
2018-08-07, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka

kan hålla med, fifa 18 har varit fantastiskt med alla SBC osv, fan det lever ju fortfarande och det är augu:n så tidigtsti.

iofs var det VM i år, men jag tycker dom sabbade VM läget kraftigt med att köra in icon sbc:n så tidigt.

allt har varit bra utom gameplay (iaf stundtals)

tyvärr så ser det lika illa ut för fifa 19 i det jag sett. såg när chuboi eller va han heter testa spelet, neymar vann nickdueller mot två stabila mittbackar osv.. sån som inte skall va tycker jag. neymar skall va grym på att dribbla, men skall inte knoppa in en hörna om han är markerad av tex kompany
Citera
2018-08-16, 22:39
Medlem
en packöppning från fifa 19

är det bara jag som tycker att korten ser fruktansvärt fula ut? inte för att det är hela världen

kemistilar verkar ju tyvärr vara kvar i alla fall

https://www.youtube.com/watch?v=EQ-CKv5fqi0
Citera
2018-08-16, 23:06
Medlem
boonies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crille666
en packöppning från fifa 19

är det bara jag som tycker att korten ser fruktansvärt fula ut? inte för att det är hela världen

kemistilar verkar ju tyvärr vara kvar i alla fall

https://www.youtube.com/watch?v=EQ-CKv5fqi0

Håller med tycker det ser ut som ett mobilspel , riktigt fula kort o animationer.
Citera
2018-08-17, 04:26
Medlem
Trillskes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
I konsol-världen ja, men det är riktigt tråkigt att det inte finns något fotbollsspel som utnyttjar ens en bråkdel av modern hårdvara. Med tanke på att det ligger efter med 4-5 år vid det här laget skulle man kunna få till ett otroligt hopp och i princip närma sig fotorealism.
Citera
2018-08-17, 04:58
Medlem
Bravidas avatar
Önskar att kemin visade sig tydligare än bara snabbhet, styrka etc.

Om två spelare t.ex. har 100% kemi med varandra så borde de oftare vara öppna/fria att passa till (av varandra), göra fler löpningar när den andre har bollen, samarbeta bättre med pressen och positionsspelet när de är nära varandra etc.

Mindre arkad och mer verklighetstroget, tup Thern och Schwarz under sin storhetstid i landslaget.
Citera
2018-08-17, 05:55
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boonie
Håller med tycker det ser ut som ett mobilspel , riktigt fula kort o animationer.

står ju betaversion i klippet på youtube. knappast det kommer se ut så när spelet släpps.
Citera
2018-08-17, 06:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
står ju betaversion i klippet på youtube. knappast det kommer se ut så när spelet släpps.

Yes du har rätt i att det är betan och vi kan hoppas att dom justerar det

tyvärr tror jag att det med bara några veckor kvar tyvärr mer eller mindre är klart
Citera
2018-08-17, 10:38
Medlem
sonofnatures avatar
Bronscup , silvercup å guldcupen hade varit redigt nice , då har man lite annat å pyssla med

Division läget verkar lovande

Sen önskar jag inget jävla sirap gameplay , för då e det förjävligt
Sen hoppas jag inte folk har monsterlag efter 1-2 veckor.

Men tror FIFA 19 kommer bli bättre å roligare än 18.
Citera
2018-08-17, 10:42
Medlem
Hunden007s avatar
så länge Squad battle är kvar är jag nöjd.

jag som har dåligt nät rätt ofta kunde lira mer matcher utan lag tack vare denna gamemode. sen behöver vi mer cuper och bättre SBC. Nation SBCerna hade varit mycket roligare att fixa om de släppts från början.
Citera
2018-08-17, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Bronscup , silvercup å guldcupen hade varit redigt nice , då har man lite annat å pyssla med

Division läget verkar lovande

Sen önskar jag inget jävla sirap gameplay , för då e det förjävligt
Sen hoppas jag inte folk har monsterlag efter 1-2 veckor.

Men tror FIFA 19 kommer bli bättre å roligare än 18.

håller med dig i allt =)

är lite orolig bara, EA har gått ut med att DKT är borttagen, man kvalar in till WL via divisioner och sen WL. men EA har inte annonserat att det kommer någon annan turnering(ar) istället.

kommer det inga turneringar alls vore det trist =(
Citera