Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-10-14, 18:52
  #1357
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Jag förstår inte riktigt vad det har med saken att göra? Jag sa att WL-rewardsen var endast marginellt bättre än Rank 1 i rivals och elite 3 i SQB, vilket stämmer.

Sen börja du tjata om att man måste "en hel del matcher" osv. vilket jag inte höll med om.

Det du skrev var att 8 vinster i WL är likvärdigt med Rank 1 i divisions. Vilket det säkert är.

Men att jämföra 8 vinster i WL (Minst 8 matcher) med 30 vinster (ungefär) i Divisions är ju bara tramsigt och då faller det ju på sin egen orimlighet att ditt påstående om att WL-priserna är upphypade av EA och inte värda besväret.

Citat:
Spelat 16 matcher i WL nu och vunnit hälften. Är jag dum eller är det inte bättre rewards egentligen på Rivals?

För mina 8 vinster får jag:

1 Rare gold pack
1 Mega Pack
1 Player Pick special Item
15 000 coins*
1000 champions qualification points

För Rank 1 i Rivals div 5 får jag:

2 Jumbo premium gold pack
1 rare players pack
1 mega pack

Skiljer sig verkligen inte så mycket.

Typ squad battles elite 3 som är jättelätt att nå får du ju:

1 Mega pack
2 premium gold players pack
12 000 Coins
Rodrigues special.

Alla de här rewardsen känns rätt likvärdiga, no?
Citera
2018-10-14, 19:04
  #1358
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King-kuntaa
Har börjat spela FUT men ligger nog flera år efter när det gäller strategi, taktik ja ni förstår allt förutom att spela matcher.

Lyckats komma in i div 3 och spelar just nu rivals rank 1 med +16000 poäng.

Mitt stora dilemma är att varje match känns som CL final, minsta lilla misstag eller om jag tappar koncentration några sekunder så är matchen över, vinner för det mest matcherna över toppade lag men känner mig helt slut efter några matcher då motståndarna är ekonomiskt och spelarmässigt några dimensioner före.

Min fråga till panelen och alla soffexpeter där ute;- vad kan jag förbättra med mitt lag? Budgeten är tunn just nu ca. 25 k.

https://www.futbin.com/19/squad/785884

Citat:
Ursprungligen postat av gsonjunior
Det du skrev var att 8 vinster i WL är likvärdigt med Rank 1 i divisions. Vilket det säkert är.

Men att jämföra 8 vinster i WL (Minst 8 matcher) med 30 vinster (ungefär) i Divisions är ju bara tramsigt och då faller det ju på sin egen orimlighet att ditt påstående om att WL-priserna är upphypade av EA och inte värda besväret.

Nja, nu tror jag att du missförstod mig. Jag rabblade ju bara upp alla nivåer jag var på i anseendet att jag var där just nu. Nu inser jag ju att jag kommer landa på runt 15 vinster i WL, men tycker inte priset för det är speciellt märkvärdigt heller.
Citera
2018-10-14, 19:07
  #1359
Medlem
King-kuntaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
Vilken konsol lirar du på? PC eller? om du vinner dem flesta matcherna i div 3 på ps4 med det där bottenskrap laget och dessutom är nybörjare så är du en talang utöver det vanliga. Oslipad diamant som är redo att erövra hela Fifa Communityn.
Nja tog nog i lite, förlora såklart många matcher men vinner också.

Är nybörjare när det gäller just FUT är annars en bra fifa spelare. Lira på PS.

Har du några förslag?
Citera
2018-10-14, 19:08
  #1360
Medlem
gsonjuniors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Nja, nu tror jag att du missförstod mig. Jag rabblade ju bara upp alla nivåer jag var på i anseendet att jag var där just nu. Nu inser jag ju att jag kommer landa på runt 15 vinster i WL, men tycker inte priset för det är speciellt märkvärdigt heller.

Smaken är som baken. Mina priser för 17 vinster ser jag fram emot, min divisionbelöning (hoppas såklart jag klarar 1an) är jag likgiltig till.
Citera
2018-10-14, 19:13
  #1361
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King-kuntaa
Nja tog nog i lite, förlora såklart många matcher men vinner också.

Är nybörjare när det gäller just FUT är annars en bra fifa spelare. Lira på PS.

Har du några förslag?


25k får man inte mkt för, men du får dock kondogbia som är hur meta som helst. Ut med D Suarez. När du bygger vidare laget vid nästa sked fokusera på mittbackarna, det är två korta gubbar du har där.
Citera
2018-10-14, 19:51
  #1362
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
25k får man inte mkt för, men du får dock kondogbia som är hur meta som helst. Ut med D Suarez. När du bygger vidare laget vid nästa sked fokusera på mittbackarna, det är två korta gubbar du har där.

Glenn hur går det i weekly ? Ta ngn match imorgon kanske ?

Länka gärna dit lag 👍
Citera
2018-10-14, 19:56
  #1363
Medlem
King-kuntaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ItsmeGlenn
25k får man inte mkt för, men du får dock kondogbia som är hur meta som helst. Ut med D Suarez. När du bygger vidare laget vid nästa sked fokusera på mittbackarna, det är två korta gubbar du har där.
Schysst. Får avvakta till nästa utdelning kommer.

Ska man ta mynt och skrapar ihop slantar eller gå all-in och hoppas på bra packs fån rivales.
Citera
2018-10-14, 20:06
  #1364
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barreh90
Glenn hur går det i weekly ? Ta ngn match imorgon kanske ?

Länka gärna dit lag 👍

Ja vi kan lira imorgon om du vill bara hojta. Kör på ett budgetlag från serie a just nu, medans jag investerar, uppe i ca miljonen nu och har börjat flippa lite icon kort. Köper nog mitt första bra lag runt black friday.
Citera
2018-10-14, 20:08
  #1365
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King-kuntaa
Schysst. Får avvakta till nästa utdelning kommer.

Ska man ta mynt och skrapar ihop slantar eller gå all-in och hoppas på bra packs fån rivales.


Ta alltid coins från rivals och hoppas på packluck vid wl rewards. Alla resonerar olika men om man vill ha mkt coins på långsikt är det ett safe card att köra.
Citera
2018-10-14, 20:11
  #1366
Medlem
Bruunkens avatar
Hur hade ni gjort klart det här laget? https://www.futbin.com/19/squad/789594

Har cirka 200k att röra mig med.
Citera
2018-10-14, 20:25
  #1367
Medlem
alltså.. folk är för roliga

jag är nöjd med min placering i WL, 14 vinster ger 2 player pick paket.. bra så


tänkte vara snäll och "ge bort" mina resterande matcher och samtidigt dra in de sista rivals poängen

startar med ett bronslag helt utan kemi, gör självmål direkt på avspark och sen lägger jag kontrollen (med ett gummiband runt R2)


har gjort det i två matcher nu och motståndaren håller på attdra på sig frisparkar, skjuter skott som målvakten tippar till hörna och försöker konstant göra mål. matchen tar ju för fan hur lång tid som helst =D

varför inte bara hålla bollen och låta tiden gå och ta gratis vinsten? så nu skiter jag i det, sorry om någon av er missar en fri vinst ;P
Citera
2018-10-14, 20:37
  #1368
Medlem
https://www.futbin.com/19/squad/790562

13-1 i vinster tråkiga är att man aldrig hann spela klart..

Ligger på ca halv miljon coins.. vad hade ni gjort för dem?

Denna uppställning blir under ingame.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback