2018-07-31, 10:55
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag tycker att det kan få vara ett specialfall. Det kanske till och med är ett sätt att få lite nytt liv i vissa avsomnade med en gång roliga trådar. Kanske. Jag tycker att det är värt ett försök.

OK! Tittade lite snabbt och följande trådar borde i så fall flyttas till Laidback. Kan finnas fler.

(FB) Lek: Gissa Filmcitatet
(FB) Lek: Gissa filmen via bilden 2
(FB) Lek: Elimination game IMDB 250 top 2015
(FB) Frågesport - städer
(FB) Historia - Frågesport
(FB) Frågesport - Bara andra världskriget!
(FB) Dela med dig av onödiga filmfakta!

Synpunkter i övrigt:
(FB) Dags att förpassa "Gissa..."-trådarna till Laidback

Hur går vi vidare? Tar du upp det internt?
Citera
2018-07-31, 11:04
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
OK! Tittade lite snabbt och följande trådar borde i så fall flyttas till Laidback. Kan finnas fler.

(FB) Frågesport - städer

Synpunkter i övrigt:

Jag fixar det i veckan. Har jag inte kommit med något på måndag så får du eller någon annan gärna påminna mig.
Citera
2018-07-31, 11:24
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt

(FB) Frågesport - städer

Synpunkter i övrigt:

Några fler:

(FB) Gissa spelaren
(FB) Gissa Bokcitatet
(FB) Gissa tänkaren
(FB) spel: gissa stycket
(FB) Gissa poet.
(FB) Gissa serien genom bilden
(FB) Lek: Gissa filmerna från korsordet
(FB) Gissa riffet!
(FB) Gissa skivan via bilden/omslaget
(FB) Gissa veteranbilen genom bilden! Enbart bilar före 1972!
(FB) Citat från spel. Gissa karaktär & spel. Googlar du så våldtar jag dig.
(FB) Gissa vilken klubb..
(FB) Lek: Vilken ska bort?
(FB) Gissa diagnosen *Lek/tävling* & -Symtom tråden
Citera
2018-08-01, 18:16
Medlem
PsychoChillers avatar
Oj, här tog det fart. Länkar en tråd jag själv är ganska aktiv i som jag känner passar bättre i LB, där det redan finns citattrådar.

(FB) Era favoritcitat från hiphop låtar!

Jag måste framstå som en jäkla Grinch, men jag förstår helt enkelt inte varför modsen ryter till mot listtrådar när vi redan har ett flertal aktiva sådana. Eller tvärtom, ni förstår vad jag menar. Konsekvens.
Citera
2018-08-01, 22:39
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
När Laidback en gång öppnades, eller Loungen som den då hette, flyttades även frågesporttrådarna dit: (FB) Ny avdelning: Flashback Lounge, Arkiv m.m. Stora förrändringar!!!
Men efter bara någon månad kom åtminstone den litterära frågesporttråden tillbaka till Litteratur, troligen för att den tynade bort i den nya miljön. Och där lever den ju och frodas än idag, tretton år senare.

Det var förstås ett bra beslut. Den och flera andra frågesporttrådar i kulturforumen attraherar kunniga och engagerade användare och innehåller inte sällan kvalificerad diskussion. Det vore dårhusmässigt att tro att trådarna skulle kunna leva på samma sätt i ett renodlat "lekforum", som om engagemanget och kunskapen berodde på en allmän leklystnad och inte på det specifika ämnesintresset.
Citera
2018-08-01, 23:37
Medlem
FromAnotherPlaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
När Laidback en gång öppnades, eller Loungen som den då hette, flyttades även frågesporttrådarna dit: (FB) Ny avdelning: Flashback Lounge, Arkiv m.m. Stora förrändringar!!!
Men efter bara någon månad kom åtminstone den litterära frågesporttråden tillbaka till Litteratur, troligen för att den tynade bort i den nya miljön. Och där lever den ju och frodas än idag, tretton år senare.

Det var förstås ett bra beslut. Den och flera andra frågesporttrådar i kulturforumen attraherar kunniga och engagerade användare och innehåller inte sällan kvalificerad diskussion. Det vore dårhusmässigt att tro att trådarna skulle kunna leva på samma sätt i ett renodlat "lekforum", som om engagemanget och kunskapen berodde på en allmän leklystnad och inte på det specifika ämnesintresset.

Som fellow litteraturmoderator kan jag bara hålla med. Och jag kan egentligen bara tala för litteraturforumets lektrådar (FB) Litteratur - Frågesport! (FB) Gissa Bokcitatet - de skulle tyna bort och dö i Laidback. De flesta som frekventerar trådarna är intresserade av seriösa diskussioner, men det är heller inga profiler som man ser i Laidback. Det handlar ofta om människor med ett stort litteraturintresse och stor kunskap inom ämnet som gör kvalificerade gissningar på citat i förhållande till verk och författare och det är inte alltid några lättgissade namn som det handlar om. Visst, vi kan flytta dem till Laidback, men jag är tämligen säker på att de hängivna och litteraturintresserade användarna inte kommer att följa med trådarna och om de gör det så kommer de snabbt att avskräckas av den låga diskussionsnivån och det tramsiga klimatet i LB/ED (som sannolikt även skulle infiltrera tidigare seriösa och uppskattade trådar). Resultatet skulle bli att trådarna faller längre och längre tillbaka kronologiskt tills de glöms bort.
Senast redigerad av FromAnotherPlace 2018-08-01 kl. 23:39.
Citera
2018-08-01, 23:49
Medlem
BigFatCones avatar
Det är ju bara att exempelvis klistra en länk till trådens nya placering. Det låter som att ni underskattar era användare.
Citera
2018-08-02, 13:37
Medlem
Noxyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det är ju bara att exempelvis klistra en länk till trådens nya placering. Det låter som att ni underskattar era användare.

Det låter som att du överskattar LB. Trådarna lär ju smutsas ner till den grad att de blir ointressanta för de som verkligen är intresserade.
Citera
2018-08-04, 21:09
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna

Citat:
Ursprungligen postat av FromAnotherPlace
Som fellow litteraturmoderator kan jag bara hålla med. Och jag kan egentligen bara tala för litteraturforumets lektrådar (FB) Litteratur - Frågesport! (FB) Gissa Bokcitatet - de skulle tyna bort och dö i Laidback. De flesta som frekventerar trådarna är intresserade av seriösa diskussioner, men det är heller inga profiler som man ser i Laidback. Det handlar ofta om människor med ett stort litteraturintresse och stor kunskap inom ämnet som gör kvalificerade gissningar på citat i förhållande till verk och författare och det är inte alltid några lättgissade namn som det handlar om. Visst, vi kan flytta dem till Laidback, men jag är tämligen säker på att de hängivna och litteraturintresserade användarna inte kommer att följa med trådarna och om de gör det så kommer de snabbt att avskräckas av den låga diskussionsnivån och det tramsiga klimatet i LB/ED (som sannolikt även skulle infiltrera tidigare seriösa och uppskattade trådar). Resultatet skulle bli att trådarna faller längre och längre tillbaka kronologiskt tills de glöms bort.
Håller helt med, även om jag mest hållit mig till frågesportstrådarna i Historia. De passar bättre där än i LB. Kringdiskussion kring frågorna förekommer hela tiden, så den invändningen ger jag inte mycket för.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in