Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2018-07-29, 10:41
  #1
Medlem
PsychoChillers avatar
Ja, varför? Om vi tar gissa filmen via bilden som exempel: inga diskussioner, bara oneliners i form av titlar. Är det en tråd värdig ett diskussionsforum? Förpassa alla lektrådar till LB. Jag vill mörda av besvikelse varje gång jag ser att film listor och rekommendationer har uppdaterats för att sedan märka att det bara har postats i den jävla icke-tråden jag nämnde ovan.
Citera
2018-07-29, 11:48
  #2
Medlem
Utopiantoss avatar
Läs inte så kallade "icke-trådar" om du inte gillar dem. Mycket enkelt.
Citera
2018-07-29, 12:48
  #3
Medlem
Generellt brukar lektrådar bara tillåtas i LB men i undantagsfall så tillåts en del som passar i vissa subforum. Jag ser inte något större problem så länge det hålls till ett minimum.
Citera
2018-07-29, 12:53
  #4
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugminstorasalta
Generellt brukar lektrådar bara tillåtas i LB men i undantagsfall så tillåts en del som passar i vissa subforum. Jag ser inte något större problem så länge det hålls till ett minimum.

Varför tillåts lite trams ute i forumet? Flashback som annars håller så hårt på reglerna tappar i trovärdighet när ledarskapet inte har några problem med att skita i KFK.
Citera
2018-07-29, 12:55
  #5
Medlem
Denoms avatar
Vilka är lektrådarna du snackar om som finns utanför Laidback?
Citera
2018-07-29, 12:57
  #6
Medlem
BigFatCones avatar
Som jag minns det så finns det ett antal lektrådar utanför LB för att som startades långt innan LB ens var en grej. Däremot tillåts det inte att man startar nya lektrådar utanför LB.

Jag personligen hade annars gärna ett ett underforum till LB som heter typ "Forumlekar" eller något liknande. Förstår faktiskt inte alls varför dom gamla trådarna ska få ligga kvar där dom gör.
Citera
2018-07-29, 13:00
  #7
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Vilka är lektrådarna du snackar om som finns utanför Laidback?

Utöver exemplet i TS finns det även frågesportstrådar där ingen diskussion sker. Säkert finns det mer också.
Citera
2018-07-29, 16:42
  #8
Moderator
^Eazs avatar
Jag håller faktiskt helt med, det finns en LB avdelning av en anledning.
Citera
2018-07-29, 21:41
  #9
Moderator
Tinuviels avatar
OT-tjafs raderat. Håll er till ämnet.

// mod
Citera
2018-07-30, 19:39
  #10
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Som jag minns det så finns det ett antal lektrådar utanför LB för att som startades långt innan LB ens var en grej. Däremot tillåts det inte att man startar nya lektrådar utanför LB.

Jag personligen hade annars gärna ett ett underforum till LB som heter typ "Forumlekar" eller något liknande. Förstår faktiskt inte alls varför dom gamla trådarna ska få ligga kvar där dom gör.

Bra förslag och idé. Förstår inte heller varför de ligger kvar "ute i forumet". Är de ens rapporterade?

Fast nu är det väl kanske inte 30 gamla lektrådar, varför rekvisitet inte uppfylls till en ny forumdel...

Tror ändå jag ska titta närmare på det i morgon.
Citera
2018-07-30, 20:38
  #11
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Bra förslag och idé. Förstår inte heller varför de ligger kvar "ute i forumet". Är de ens rapporterade?

Fast nu är det väl kanske inte 30 gamla lektrådar, varför rekvisitet inte uppfylls till en ny forumdel...

Tror ändå jag ska titta närmare på det i morgon.
Jag tycker att det kan få vara ett specialfall. Det kanske till och med är ett sätt att få lite nytt liv i vissa avsomnade med en gång roliga trådar. Kanske. Jag tycker att det är värt ett försök.
Citera
2018-07-30, 23:03
  #12
Medlem
MrFolds avatar
Det borde finnas ett åtminstone visst pedagogiskt värde i att flytta de trådar det gäller till Laidback.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback