2009-08-25, 10:07
Medlem
mats.nystroms avatar
Som rubriken antyder så är jag less på alla dessa jävla "Gissa"-trådarna i forumet.
De fyller ingen nytta förutom förströelse.

Det som är lite sjukt med att dessa trådar får fortleva är, förutom att de stör sökningar mm, att man genom dessa lekar samlar på sig posts samtidigt som man riskerar att bli avstängd om man postar för mycket i Laidback.

På vilket sätt bidrar dessa trådar till Flashback?

För att exemplifiera dessa trådar kommer här tre av dessa "Gissa"-trådar med respektive förstainlägg:Det är dags att antingen förpassa alla dessa trådar till Laidback, eller helt och hållet stänga dessa, då de i) inte bidrar till diskussion samt ii) försvårar sökningar på Flashback.

/M

Ps. Den enda "Gissa"-tråd som har någon nytta skulle väl vara denna.
Citera
2009-08-25, 10:57
Medlem
epost72s avatar
För mig kan de gärna flyttas till lekforumet Laidback, men det blir gnäll från dem som inte har tillgång till Laidback.

Men vem bryr sig om det?

EDIT
Trådar med "gissa" i rubriken alla är naturligtvis inte lektrådar, men helt klart skulle väldigt många passa i Laidback

Enda nackdelen skulle möjligen vara att man lockar filmintresserade från filmforumet, bilintresserade från bilforumet osv.

Då kan vissa efterlysningstrådar bli lidande, "vad heter låten" "Söker du en film? Efterlys namn på filmer, skådisar och regissörer här!" men det är ju bara hypotetiskt.
Senast redigerad av epost72 2009-08-25 kl. 11:55.
Citera
2009-08-25, 11:00
Medlem
Psyko-12s avatar
Är det verkligen så svårt att få tillgång dit? 100 inlägg och 6 månader. Tiden är väl värst :\
Citera
2009-08-25, 12:28
Medlem
Enfattigens avatar
Jag är kluven. Sköts det på rätt sätt så funkar det att ha kvar trådarna som det är nu tycker jag. Men i t.ex. "Gissa filmen..." så blir det rätt mycket chat ibland. Om man ser att det finns nya inlägg och kollar och tror att det är en ny bild att gissa på så möts man istället av två sidor chat. Men det varierar för i "Gissa tv-serien" så är det inte alls lika off topic.
Men man kan heller inte bara flytta dit en tråd, antingen alla eller ingen.
Citera
2009-08-25, 15:00
Medlem
chribsson2s avatar
Även alla "Seinfeld of Friends in Queens-quiz" trådarna bör ju fungera bättre i LB. Jag förstår tanken med att placera gissatrådar i respektive forum men jag tycker att det är rensardags.
Citera
2009-08-25, 15:09
Medlem
snapcases avatar
"Gissa" trådarna kan vara rätt störande när man söker efter en tråd om en speciell film eller tv-serie. Det går nästan inte att unvika att de trådarna dyker upp eftersom man numera täckt in en jäkla massa film.
Flytt till laidback låter som en bra idé.
Citera
2009-08-25, 15:09
Medlem
cheeffs avatar
Tycker dom olika trådarna funkar olika bra. En del är jättesvåra att komma in i då man ibland måste ägna en massa tid åt att läsa igenom olika sidor med chattande och också ibland måste man försöka klura ut vad folk redan har gissat osv. Men personligen stör dom mej inte men kan förstå båda sidorna. Enda anledningen till att det skulle funka sådär i LB kanske skulle vara postcount %?
Citera
2009-08-25, 18:02
Medlem
Big_Bites avatar
Tanken har slagit mig med, men jag tror iden blir svår att genomföra trots allt.
Där de ligger nu så "stör" de väl minst som jag ser det.

De som gillar fordon bryr sig inte om att "gissa bilen" tråden ligger där den ligger osv.

Att trådarna försvårar sökning förstår jag inte, säg att man gör en sökning på en film som återkommer i "gissa filmen"-tråden, då vet man att den säkerligen bara omnämns och det är lätt att hoppa över den tråden och kolla de andra sökresultaten.
Citera
2009-08-31, 22:09
Medlem
epost72s avatar
Nu har iaf "gissa filmen" förpassats till laidback
https://www.flashback.org/showthread.php?t=992682
och därifrån förpassades den till papperskorgen.

Hur är de allmänna synen på dessa gissatrådar ur modereringsynpunkt?
Citera
2009-08-31, 22:18
Medlem
SweTechs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epost72
Hur är de allmänna synen på dessa gissatrådar ur modereringsynpunkt?

Min personliga åsikt är att gissa och quiz trådar inte tillför speciellt mycket och att dom flesta är av vad jag tycker, laidback karraktär.

Det finns dock vissa lektrådar som t.ex tipstrådarna i sporten som jag anser tillför såpass mycket för diskussioner i andra trådar så att dom är ok.

Det är ungefär vad jag vill och kan säga i saken.
Citera
2009-08-31, 22:22
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SweTech
Min personliga åsikt är att gissa och quiz trådar inte tillför speciellt mycket och att dom flesta är av vad jag tycker, laidback karraktär.

Det finns dock vissa lektrådar som t.ex tipstrådarna i sporten som jag anser tillför såpass mycket för diskussioner i andra trådar så att dom är ok.

Det är ungefär vad jag vill och kan säga i saken.
Kan du visa ett exempel på en tipstråd?
Citera
2009-08-31, 22:26
Medlem
Plastpåses avatar
Aja släng upp gissa filmen i laidback nu då så man kan fortsätta köra...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in