Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-31, 18:58
  #1
Medlem
EdwardWs avatar
Denna eminenta idé har redan satts i verket i diverse andra delforum, och jag tycker det är dags att Historia tar steget! Ett underbart roligt sätt att refresha kunskapsförrådet!

Helt enkelt, jag ställer en första fråga för att rulla igång det hela. Först att svara rätt tar över stafettpinnen och ställer nästa fråga. OBS! Endast frågor vars svar är vetenskapligt accepterat är tillåtna! Frågor kan helt enkelt kasseras om de står obesvarade för länge och inget tyder på att ett korrekt svar är påväg.

Vi börjar enkelt.

Vem anses vara blitzkriegets fader?
Citera
2012-08-31, 18:59
  #2
Medlem
Baxtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardW
Denna eminenta idé har redan satts i verket i diverse andra delforum, och jag tycker det är dags att Historia tar steget! Ett underbart roligt sätt att refresha kunskapsförrådet!

Helt enkelt, jag ställer en första fråga för att rulla igång det hela. Först att svara rätt tar över stafettpinnen och ställer nästa fråga. OBS! Endast frågor vars svar är vetenskapligt accepterat är tillåtna! Frågor kan helt enkelt kasseras om de står obesvarade för länge och inget tyder på att ett korrekt svar är påväg.

Vi börjar enkelt.

Vem anses vara blitzkriegets fader?

Hanz Guderian?
Citera
2012-08-31, 19:00
  #3
Medlem
BioTags avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardW
Denna eminenta idé har redan satts i verket i diverse andra delforum, och jag tycker det är dags att Historia tar steget! Ett underbart roligt sätt att refresha kunskapsförrådet!

Helt enkelt, jag ställer en första fråga för att rulla igång det hela. Först att svara rätt tar över stafettpinnen och ställer nästa fråga. OBS! Endast frågor vars svar är vetenskapligt accepterat är tillåtna! Frågor kan helt enkelt kasseras om de står obesvarade för länge och inget tyder på att ett korrekt svar är påväg.

Vi börjar enkelt.

Vem anses vara blitzkriegets fader?

Adolf Hitler
Citera
2012-08-31, 19:00
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardW

Vem anses vara blitzkriegets fader?

Heinz Guderian
Citera
2012-08-31, 19:02
  #5
Medlem
Kul tråd Ska vi lägga till regeln att man på sin flashback-heder inte får kolla upp svaren på wikipedia?
Citera
2012-08-31, 19:08
  #6
Medlem
Jaha sen då?
Citera
2012-08-31, 19:16
  #7
Medlem
EdwardWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
Heinz Guderian
Korrekt, varsågod och ställ nästa fråga. ;-)
Citat:
Ursprungligen postat av Mind2
Kul tråd Ska vi lägga till regeln att man på sin flashback-heder inte får kolla upp svaren på wikipedia?
Det tummar vi på!
Citera
2012-08-31, 19:17
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardW
Korrekt, varsågod och ställ nästa fråga. ;-)


Imorgon är det 73 år sen?
Citera
2012-08-31, 19:19
  #9
Medlem
Baxtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardW
Korrekt, varsågod och ställ nästa fråga. ;-)

Det tummar vi på!

Nej men skit i mig då..
Citera
2012-08-31, 19:19
  #10
Medlem
EdwardWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr-compakt
Imorgon är det 73 år sen?

Nazitysklands invasion av Polen!
Citera
2012-08-31, 19:20
  #11
Medlem
EdwardWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baxton
Nej men skit i mig då..

Heinz, inte Hanz ....
Citera
2012-08-31, 19:20
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdwardW
Nazitysklands invasion av Polen!

Japp Din tur.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback