2019-05-15, 12:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
^^Översättning: det finns inga fel på kvinnors psykologi.

Självkritik är ju inte direkt en kvinnlig styrka.

Jag har faktiskt ingen erfarenhet alls av giriga krogluder. Hänger inte på krogar. Visst har jag gjort det så sett, men jag har inte tagit hem krogluder och blivit bränd av dem efter det visade sig att hon är en golddigger eller så.

Den erfarenheten jag har av kvinnor är fullt tillräcklig för att lista ut hur ni fungerar, och ni har faktiskt en dålig vana att dras till idiotmän och sedan skylla det på alla normala, hederliga män som ni medvetet ignorerade. Kvinnor är liksom allergiska mot intelligenta män; varför tror du annars att en komplett iDiot som Abbe Blattelito fick så mycket fitta?

Det är som att jag skulle ha en fascinering av vargar och bli biten, ja nästan uppäten av en varg jag gick för nära, och sedan ta ut min ilska på alla vanliga domesticerade hundar som inte bits och kalla dem människoätare. Så resonerar ni manshatande feminister.

Den tredje anledningen är den korrekta

Jag är ju inte förvånad över att du svarar som du gör eftersom du tillhör kategorin jag pratar om. Det du gör fel är att du applicerar dina teorier på alla kvinnor vilket vem som helst vet inte stämmer eftersom det existerar både gifta par och sambos med barn som håller ihop i familjen utan större bekymmer.
Du kan alltså inte utgå ifrån din egen lilla värld och dina erfarenheter och applicera som en sanning på gruppnivå.

Det är inte fel på varesig mäns eller kvinnors psykologi i största allmänhet men du väljer att rikta in dig på dem det är fel på och sedan avskriver du dig själv från allt ansvar.
Vem fan är Abbe Abbelito?
Hörs på namnet att det är en pajas.
Citera
2019-05-15, 12:45
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Jag är skeptisk till att psykologiska sjukdomar/tillstånd förs över sådär tydligt till nästa generation via generna.

Om jag får använda James Holmes igen så har han ju fullt anpassade och framgångsrika föräldrar.

Likaså Jodi Arias föräldrar.

Barn till seriemördare blir sällan själva seriemördare eller ens psykopater.

Men visst kan man spåra tex depression långt tillbaka i generationerna hos vissa. Kemisk sammansättning och att ha blivit präglad av en eller två deprimerade föräldrar. Eller deprimerad pga andra psykiska sjukdomar i familjen som präglat en.

Tvillingsstudier visar faktiskt att psykopati har en extrem genetisk komponent (men genetik kan vara latent också och hoppa över en generation):

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4155407/

Citat:
No study has yet examined the genetic and environmental influences on psychopathic personality across different raters and method of assessment. Participants were part of a community sample of male and female twins born between 1990 and 1995. The Child Psychopathy Scale (CPS) and the Antisocial Process Screening Device (APSD) were administered to the twins and their parents when the twins were 14 to 15 years old. The Psychopathy Checklist: Youth Version (PCL:YV) was administered and scored by trained testers. Results showed that a one-factor common pathway model was the best fit for the data. Genetic influences explained 69% of the variance in the latent psychopathic personality factor, while non-shared environmental influences explained 31%. Measurement-specific genetic effects accounted for between 9% and 35% of the total variance in each of the measures, except for PCL:YV where all genetic influences were in common with the other measures. Measure-specific non-shared environmental influences were found for all measures, explaining between 17% and 56% of the variance. These findings provide further evidence of the heritability in psychopathic personality among adolescents, although these effects vary across the way in which these traits are measured, in terms of both informant and instrument used.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-05-15 kl. 12:52.
Citera
2019-05-15, 12:46
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naknekejsaren
Jo, men han menar att det är kvinnor som valt ut män som gått igenom the hero´s journey, men det är ytterst en överdrivet rosafärgad vinkling av den brutala historien där hierarkier krävde rent psykopatiska/machiavelliska drag för att klättra.

Machiavelli skrev ju sin "Fursten" för att han studerade historia och kom underfund att snälla furstar ofta blev mördade, lurade och avsatta och att det är skurken som egentligen har det som krävs för att klättra till toppen.

Därmed var boken egentligen ämnad lite för att alla "nice furstar" ska bli medvetna om vad spelet handlar om, men...när de vet, blir de inte som ormen de söker bekämpa?

Hero´s journey är annars en dröm om vårat förflutna snarare än vår riktiga förflutna, men genom att ha denna mytologiska dröm kanske vi omvandlar framtiden till något vackrare. Eftersom Jordan Peterson tror på "sanningen som resulterar i något bra" snarare än objektiva sanningar (som att vi lär ut sagor med högre mening) så är det egentligen i linje med hans William James pragmatism.
Ja, att vara en "hjälte" är ett skitigt jobb och det kommer med en del "tråkigheter" så som förhöjd aggression, inbyggd förmåga till våld och så vidare. Helt klart så har bilden romantiserats.
Citera
2019-05-15, 12:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja, att vi är för civiliserade är nog inte helt otänkbart.

Eller. "För civiliserade" är ju fel ord egentligen. Människan är en ytterst anpassningsbar varelse och survival of the fittest betyder "den bäst anpassade överlever". Mänskligheten kan säkert anpassa sig till den i dagsläget rådande ordningen också. Eller så blir den bara en parentes i mänsklighetens historia.

Men vi kan börja med att titta på oss själva och se vad vi faktiskt har istället för att titta på andra och se vad dom har som man själv saknar.

Ja jag tänker njuta sålänge det varar, vi lever ju som faraoner nu. Visst kommer det att vända snart, tror jag iallafall och jag är helt säker på att jag kommer vara en av de första att gå under om jag fortfarande lever då. Jag har levt med materialistiskt välstånd hela livet.

Men jag är helt säker på att de som överlever kommer att anpassa sig och börja bygga på nytt.
Citera
2019-05-15, 12:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Vad han menar är väl att det är i slutändan kvinnor som "väljer" vilka gener som ska premieras?

Citat:
Jo, men han menar att det är kvinnor som valt ut män som gått igenom the hero´s journey, men det är ytterst en överdrivet rosafärgad vinkling av den brutala historien där hierarkier krävde rent psykopatiska/machiavelliska drag för att klättra.

Machiavelli skrev ju sin "Fursten" för att han studerade historia och kom underfund att snälla furstar ofta blev mördade, lurade och avsatta och att det är skurken som egentligen har det som krävs för att klättra till toppen.

Därmed var boken egentligen ämnad lite för att alla "nice furstar" ska bli medvetna om vad spelet handlar om, men...när de vet, blir de inte som ormen de söker bekämpa?

Hero´s journey är annars en dröm om vårat förflutna snarare än vår riktiga förflutna, men genom att ha denna mytologiska dröm kanske vi omvandlar framtiden till något vackrare. Eftersom Jordan Peterson tror på "sanningen som resulterar i något bra" snarare än objektiva sanningar (som att vi lär ut sagor med högre mening) så är det egentligen i linje med hans William James pragmatism.

De flesta män är inte psykopater. De flesta män jag stött på har varit intelligenta och hjälpsamma. Hedersvärda personer helt enkelt.

Något har ju den kvinnliga hypergamin gjort rätt.
Citera
2019-05-15, 12:54
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Haha. De var roliga att gå igenom:

https://mashable.com/2015/09/11/james-holmes-prison-letters/?europe=true

Jag kan nog inte överraskas av något längre efter att utvecklingsstörde ärkegrisen Andersk Eklund också fick en beundrare.

Finns det några gränser liksom? Jag uttalar mig då om män som inte är sexiga för något annat än de monstruösa brott de begått och saknar all charm i övrigt; sådana som Peter Madsen och Ted Bundy är mindre intressanta idet avseendet (de skulle fått kvinnor i vilket fall, kanske bara inte lika många).
https://www.amazon.com/Women-Who-Love-Men-Kill/dp/0595003990 tips på ämnet
Citera
2019-05-15, 12:57
Avslutad
Citat:
Tvillingsstudier visar faktiskt att psykopati har en extrem genetisk komponent (men genetik kan vara latent också och hoppa över en generation):

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4155407/

Åh fan så Ted Bundys dotter (hon beskrivs som välanpassad och lever ett välordnat liv) riskerar alltså att föda ett nytt monster.
Citera
2019-05-15, 13:04
Medlem
Yeminas avatar
Citat:
Jag är skeptisk till att psykologiska sjukdomar/tillstånd förs över sådär tydligt till nästa generation via generna.

Om jag får använda James Holmes igen så har han ju fullt anpassade och framgångsrika föräldrar.

Likaså Jodi Arias föräldrar.

Barn till seriemördare blir sällan själva seriemördare eller ens psykopater.

Men visst kan man spåra tex depression långt tillbaka i generationerna hos vissa. Kemisk sammansättning och att ha blivit präglad av en eller två deprimerade föräldrar. Eller deprimerad pga andra psykiska sjukdomar i familjen som präglat en.
Depression har inte riktigt samma heretialibitet som bipolär sjukdom och schizofreni har. (risken för att utveckla bipolär sjukdom är tex ca 70% om båda föräldrarna är drabbade)
Vad gäller personlighetsstörningar är det svårare att säga vilka genetiska markörer som skulle kunna spela in i sammanhanget, psykopati utgör ju inte en egentlig diagnos i den moderna medicinen vilket gör det svårare att avgränsa när det kommer till att forska kring vad gäller ärftlighet. Det man har sett är att barn till föräldrar med antisocial personlighetsstörning har en förhöjd risk, men här är återigen, vad är gener och vad är uppväxt?
Senast redigerad av Yemina 2019-05-15 kl. 13:06.
Citera
2019-05-15, 13:04
Medlem
Naknekejsarens avatar
Citat:
De flesta män är inte psykopater. De flesta män jag stött på har varit intelligenta och hjälpsamma. Hedersvärda personer helt enkelt.

Jo, givet att det är så. Det finns en grej att ifall en man är psykopatisk så lämnade han ju ifta kvinnan för att ensam ta hand om sin unge, vilket ökade ungens chans att dö eller växa sig svag. De flesta kvinnor har därmed utvecklad omdöme att inte dras till sådan nattsvart mörker, några har tyvärr inte det...

Det jag säger är väl annars att skurken och hjälten båda selekterats av olika typer av kvinnor genom historien. Kriminella får exempelvis fler barn än snittet:

https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1090513814000774

Citat:
Criminality is highly costly to victims and their relatives, but often also to offenders. From an evolutionary viewpoint, criminal behavior may persist despite adverse consequences by providing offenders with fitness benefits as part of a successful alternative mating strategy. Specifically, criminal behavior may have evolved as a reproductive strategy based on low parental investment reflected in low commitment in reproductive relationships. We linked data from nationwide total population registers in Sweden to test if criminality is associated with reproductive success. Further, we used several different measures related to monogamy to determine the relation between criminal behavior and alternative mating tactics. Convicted criminal offenders had more children than individuals never convicted of a criminal offense. Criminal offenders also had more reproductive partners, were less often married, more likely to get remarried if ever married, and had more often contracted a sexually transmitted disease than non-offenders. Importantly, the increased reproductive success of criminals was explained by a fertility increase from having children with several different partners. We conclude that criminality appears to be adaptive in a contemporary industrialized country, and that this association can be explained by antisocial behavior being part of an adaptive alternative reproductive strategy.

Vi kan tänka oss här att moderna industrisamhället med byråkratiska strukturer som agerar "pappa" åt dessa barn säkerställer att dessa kriminella som får barn med massa lowlife kvinnor sprider sin späd med mer framgång än förr i tiden, då någon annan får betala för kalaset ändå när den kriminelle vandrar vidare till nästa hamn.

Tror att psykopatigenen troligen aldrig frodats som i moderna tider, naturen brukade ju se till att det var balans i systemet på sitt brutala sätt. Som tur är så tar darwinism ganska lång tid, så för att antalet psykopater ska öka från dagens ca 2-4% bland män till typ 20-40% (Världen skulle bli rena dystopin) skulle antagligen ta tusentals år.
Senast redigerad av Naknekejsaren 2019-05-15 kl. 13:16.
Citera
2019-05-15, 13:07
Medlem
EliasAlucards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag är ju inte förvånad över att du svarar som du gör eftersom du tillhör kategorin jag pratar om. Det du gör fel är att du applicerar dina teorier på alla kvinnor vilket vem som helst vet inte stämmer eftersom det existerar både gifta par och sambos med barn som håller ihop i familjen utan större bekymmer.
Du kan alltså inte utgå ifrån din egen lilla värld och dina erfarenheter och applicera som en sanning på gruppnivå.
Jaja, du förstår jättemycket du Du är liksom inte alls en mental dvärg

Det jag gör kallas generalisera. Du kanske är för autistiskt lagd för att förstå att man inte bokstavligt talat menar varenda kvinna på planeten. Att inte exakt varenda kvinna på planeten är på det sättet och att det finns vettiga kvinnor är liksom så självklart att man inte ens ska behöva påpeka det. Men faktumet att inte alla kvinnor är på det sättet, innebär liksom inte att det inte finns ett generellt mönster; rätt jävla många kvinnor är på det sättet, och det är ett samhällsproblem.

Citat:
Det är inte fel på varesig mäns eller kvinnors psykologi i största allmänhet men du väljer att rikta in dig på dem det är fel på och sedan avskriver du dig själv från allt ansvar.
Jo, det är visst fel på både mäns och kvinnors psykologi i största allmänhet. Skillnaden är att feminismen har lagstiftat att vi inte får kritisera kvinnotänk, medan "män bara tänker med kuken" osv är vanlig, socialt accepterad och fullt laglig kritik.

Sanningen är att de flesta människor är iGnoranta iDioter, och detta gäller i allra högsta grad även kvinnor, fast kvinnor är det på ett annat sätt än män. Kvinnor har även lägre IQ än män och är betydligt mer instinktsdrivna osv.

Citat:
Vem fan är Abbe Abbelito?
En jävla iDiot.

Citat:
Hörs på namnet att det är en pajas.
Ja, det var han, och han fick hur mycket fitta som helst. Hur kommer det sig att så många tjejer dras till en sådan pajas? Vad säger det om kvinnor att så många av honkönet dras till skitstövlar som Abbe Blattelito? Det finns ju hur många ensamma och trevliga grabbar som helst där ute som inte mördar kvinnor, varför dras kvinnor så ofta till män som mördar dem? Det är ju för oss män inte alls svårt att på direkten se att människokarikatyrer som Patrick Opiyo och Abbe Blattelito inte är pappamaterial. Ändå är så många kvinnor intresserade av just denna sortens avskum.
Who’s more foolish, the fool or the fool who follows him?
Jag menar att ni kvinnor får ta lite mer ansvar för de val ni gör i livet, och sluta skylla ifrån er på resten av alla män, att ni gång på gång väljer skitstövlar till pojkvänner, och råkar illa ut därefter.
Never underestimate the predictability of stupidity.
Citera
2019-05-15, 13:09
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ja jag tänker njuta sålänge det varar, vi lever ju som faraoner nu. Visst kommer det att vända snart, tror jag iallafall och jag är helt säker på att jag kommer vara en av de första att gå under om jag fortfarande lever då. Jag har levt med materialistiskt välstånd hela livet.

Men jag är helt säker på att de som överlever kommer att anpassa sig och börja bygga på nytt.
Ja, det sunda är ju att skaffa sig taktiker som fungerar i det samhälle man lever i. Det kommer man så mycket längre på än att sitta och gnälla över sakers tillstånd.
Citera
2019-05-15, 13:10
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:

Absolut. Men samtidigt så är det ju kvinnor som har "valt att föda fram" dessa män som har svårt att anpassa sig till rådande samhällsklimat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in