Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-05-02, 21:37
  #1
Medlem
Ziayas avatar
De skriver mängder av inlägg på olika internetforum. De avskyr kvinnor för att kvinnor inte ger dem vad de vill ha. De avskyr feminism. Elliot Rodger, Nikolas Cruz, Alek Minassian. De är exempel från USA. Men enligt egen utsago befinner sig svenska varianter på våra krogar och klubbar, raggar på kvinnor, stirrar avundsjukt på kärlekspar. Jag oroar mig för vad som skulle hända om det verkligen kokar över.

Är de ett symptom på en manlighet i kris? Är incelrörelsen, manosfären, ett bevis för att feminismen har rätt i att det finns en könsmaktsordning som när den hotas får många män att reagera med kvinnohat och våld?
Eller är dessa incels bara störda individer av män?
Citera
2018-05-02, 21:47
  #2
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
De skriver mängder av inlägg på olika internetforum. De avskyr kvinnor för att kvinnor inte ger dem vad de vill ha. De avskyr feminism. Elliot Rodger, Nikolas Cruz, Alek Minassian. De är exempel från USA. Men enligt egen utsago befinner sig svenska varianter på våra krogar och klubbar, raggar på kvinnor, stirrar avundsjukt på kärlekspar. Jag oroar mig för vad som skulle hända om det verkligen kokar över.

Är de ett symptom på en manlighet i kris? Är incelrörelsen, manosfären, ett bevis för att feminismen har rätt i att det finns en könsmaktsordning som när den hotas får många män att reagera med kvinnohat och våld?
Eller är dessa incels bara störda individer av män?

Eventuell Incel-rörelse i Sverige borde väl om något komma ur att vi har mansöverskott? Kanske borde Regeringen föreslå sponsring för att ta hem postorderbrudar?
Citera
2018-05-02, 21:55
  #3
Medlem
sealstrypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Eventuell Incel-rörelse i Sverige borde väl om något komma ur att vi har mansöverskott? Kanske borde Regeringen föreslå sponsring för att ta hem postorderbrudar?
Vänta du bara , snart får var och en av de "ensamkommande" hit sina tre fruar , föräldrar som uppstått från döden och 84 av sina närmaste kusiner via anhöriginvandring , då jämnas siffrorna ut ........
Citera
2018-05-02, 21:58
  #4
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sealstryper
Vänta du bara , snart får var och en av de "ensamkommande" hit sina tre fruar , föräldrar som uppstått från döden och 84 av sina närmaste kusiner via anhöriginvandring , då jämnas siffrorna ut ........
Nu är det ju inte de ensamkommande som incelrörelsen består av. Det är bleka, främlingsfientliga män.
Citera
2018-05-02, 21:59
  #5
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SugaredThoughts
Eventuell Incel-rörelse i Sverige borde väl om något komma ur att vi har mansöverskott? Kanske borde Regeringen föreslå sponsring för att ta hem postorderbrudar?
Var får du det ifrån att incels är invandrare?
Citera
2018-05-02, 22:04
  #6
Medlem
poxers avatar
Ja dessa nyanlända afghaner är riktigt farliga nu när de blir incellar i Sverige. Förstår din oro.
Citera
2018-05-02, 22:05
  #7
Medlem
Det är bara störda individer som är incels. Man kan hata feminism o all identitetspolitik o kvoteringar hit o dit utan att hata kvinnor överlag. De är en klar minoritet.
Citera
2018-05-02, 22:07
  #8
Medlem
SugaredThoughtss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
Var får du det ifrån att incels är invandrare?

Det var väl inte det jag sa?
Citera
2018-05-02, 22:08
  #9
Medlem
Tvärtom. Problemet med incels är ju uppenbarligen inte att dom lider av ett överskott av manlighet, utan ett akut brist på den.
Citera
2018-05-02, 22:36
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
De skriver mängder av inlägg på olika internetforum. De avskyr kvinnor för att kvinnor inte ger dem vad de vill ha. De avskyr feminism. Elliot Rodger, Nikolas Cruz, Alek Minassian. De är exempel från USA. Men enligt egen utsago befinner sig svenska varianter på våra krogar och klubbar, raggar på kvinnor, stirrar avundsjukt på kärlekspar. Jag oroar mig för vad som skulle hända om det verkligen kokar över.

Är de ett symptom på en manlighet i kris? Är incelrörelsen, manosfären, ett bevis för att feminismen har rätt i att det finns en könsmaktsordning som när den hotas får många män att reagera med kvinnohat och våld?
Eller är dessa incels bara störda individer av män?
om du har all media som sprider ljugfeminist hatet klart att folk opponera mot skiten någonstans
Citera
2018-05-02, 22:43
  #11
Medlem
Extraordinars avatar
Incel är ett fenomen som uppstått då vi har ett samhälle som helt och hållet skiter i unga män. Det är bara kvinnors problem som tas seriöst. Hatet är bara manlig energi i form av bitterhet, män som saknar vägledning i livet och väljer att lägga ner energi på något destruktivt.

Elliot, Alex och Niklas var tre mycket sjuka individer som behövde hjälp. Hade det inte varit detta så hade det varit något annat. Sjuka människor tenderar att explodera när de inte får det de vill, orsaken är bara en ursäkt.
__________________
Senast redigerad av Extraordinar 2018-05-02 kl. 22:47.
Citera
2018-05-02, 23:12
  #12
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ziaya
De skriver mängder av inlägg på olika internetforum. De avskyr kvinnor för att kvinnor inte ger dem vad de vill ha. De avskyr feminism. Elliot Rodger, Nikolas Cruz, Alek Minassian. De är exempel från USA. Men enligt egen utsago befinner sig svenska varianter på våra krogar och klubbar, raggar på kvinnor, stirrar avundsjukt på kärlekspar. Jag oroar mig för vad som skulle hända om det verkligen kokar över.

Är de ett symptom på en manlighet i kris? Är incelrörelsen, manosfären, ett bevis för att feminismen har rätt i att det finns en könsmaktsordning som när den hotas får många män att reagera med kvinnohat och våld?
Eller är dessa incels bara störda individer av män?
Det är faktiskt en ganska intressant fråga.
Tror du HBR är inne på rätt spår?
https://youtu.be/arSR03_gYLQ
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback