Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-25, 21:29
  #10633
Medlem
Hej!
Jag har installerat appen Game Book på min tfn. Men den crashar hela tiden. Får upp loggan men sedan går tfn tillbaks till skrivbordet. Jag har android 6.0 så det ska inte vara problemet. Någon som har en lösning?
Citera
2017-07-01, 15:48
  #10634
Medlem
Tjena!
Gick igår den sista timmen av "privatlektionerna" med att gå på korthålsbanan med klubbens PRO.
När lektionen var klar så sa han i stil med: ja du, nu när vi har haft 3h ihop så har jag sett att du kan spela golf, visserligen inte som proffs men du har iaf lätt 54 i hcp, och så skrev han in det på datorn.

Rätta mig om jag har fel, men jag har väl grönt kort nu?
Citera
2017-07-02, 02:04
  #10635
Medlem
ToblaTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -gudN
Tjena!
Gick igår den sista timmen av "privatlektionerna" med att gå på korthålsbanan med klubbens PRO.
När lektionen var klar så sa han i stil med: ja du, nu när vi har haft 3h ihop så har jag sett att du kan spela golf, visserligen inte som proffs men du har iaf lätt 54 i hcp, och så skrev han in det på datorn.

Rätta mig om jag har fel, men jag har väl grönt kort nu?

Japp. Du har grönt kort och 54 i hcp så att så länge du går med någon som har 36 eller lägre så är det bara att traska ut på banan och ha roligt.
Citera
2017-07-10, 07:22
  #10636
Medlem
Dr_Dollars avatar
Tjena pojkar!

Hur faan går det för alla så här i mid season?
Nån som var och lirade SM i helgen?
Nån som ska lira Barsebäck och Lag-SM?

Själv känns det lite som jag "kört fast"...jag skjuter stadiga 76-79 i princip hela tiden...men det händer liksom inget mer än så.
Jag vill ner till 73-75 stadiet...tycker att jag slår bollen bra, men det där "lilla extra" vill inte riktigt komma än.
Citera
2017-07-10, 16:47
  #10637
Medlem
Rotselleris avatar
Börjat spela golf iår, har kommit ner på drygt 20 i HCP utan att gå någon egentlig kurs (förutom 1 dags grönt kort kurs) men för att komma vidare känner jag att någon form av lektion skulle vara bra för att ta bort de absolut sämsta delarna innan de verkligen sätter sig.

Någon som har ett bra tips på ett pro eller klubb här i Stockholmstrakten som är tillgänglig nu under Juli?
Citera
2017-07-12, 10:58
  #10638
Medlem
Jag började spela golf i våras och har nu kommit ner till officiellt hcp. Har tagit någon enstaka lektion på en av banorna i Sverige som ligger rankade topp 10 och märkt en väldigt stor skillnad i mitt spel.
Något jag verkligen märkt i golfens värld är att det är väldigt lätt att knyta kontakter och nya kamrater och det är väldigt lätt att stå och snacka med folk. Vad man också märker är att många mediokra golfare tror dom är mycket bättre än vad dom är och prompt vill lära en tips och trix för att bli bättre.
Citera
2017-07-12, 13:34
  #10639
Moderator
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rytve
Något jag verkligen märkt i golfens värld är att det är väldigt lätt att knyta kontakter och nya kamrater och det är väldigt lätt att stå och snacka med folk. Vad man också märker är att många mediokra golfare tror dom är mycket bättre än vad dom är och prompt vill lära en tips och trix för att bli bättre.

En av fördelarna med att spela tävlingar, man slipper alla andras femtielva råd och tips under golfrundan.
Citera
2017-07-16, 04:08
  #10640
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E01
Ursäkta om jag är lite dryg, men har ni ingen bollkänsla/bollförstålse alls?
Vill ni slå en draw så är det bara att träffa bollen precis som du gör om du ska slå en bredsida med skruv på en fotboll.
Kom inifrån och tryck klubban så mycket höger det bara går precis efter bollträff.

Och ni som säger att ni tre/fyrputtar, är ni efterblivna? Klart de händer att man treputtar men max en gång varannan runda. Har ni inget referens-tänk? Slog man en 7 meters putt för lång på hål 1, och sedan står och har en 6 meters på hål två. Då vet man ju EXAKT hur hårt man bör slå den?

För alla hål är ju likadana? Du som får det att låta så enkelt måste ju vara proffs med din bollkänsla/förståelse..
Citera
2017-07-16, 20:44
  #10641
Medlem
benjas avatar
Tjenare.

Jag har tagit upp golfen igen i år efter 1,5 decenniers års uppehåll. Har nu gått ungefär 10 rundor i år och tycker jag har spelat hyfsat hittills. Dessa rundor har gjorts med min fars 23 år gamla bladklubbor (Macgregor tour VIP) och jag har märkt att det mest är på järnen jag har tappat slag.
Har googlat en hel del och var precis och köpte ett nytt järnset på Dormy. Det blev Wilsons D-100, är det någon här som kan säga om jag valde ett bra set att börja min golfkarriär med? Eller finns det något annat prisvänligt jag borde kolla närmre på?
Citera
2017-07-17, 18:39
  #10642
Medlem
Kokplattas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av benja
Tjenare.

Jag har tagit upp golfen igen i år efter 1,5 decenniers års uppehåll. Har nu gått ungefär 10 rundor i år och tycker jag har spelat hyfsat hittills. Dessa rundor har gjorts med min fars 23 år gamla bladklubbor (Macgregor tour VIP) och jag har märkt att det mest är på järnen jag har tappat slag.
Har googlat en hel del och var precis och köpte ett nytt järnset på Dormy. Det blev Wilsons D-100, är det någon här som kan säga om jag valde ett bra set att börja min golfkarriär med? Eller finns det något annat prisvänligt jag borde kolla närmre på?

Wilson D-100 är ett mycket bra set för dig, väl investerat! Swinga lugnt!
Citera
2017-07-17, 22:46
  #10643
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av benja
Tjenare.

Jag har tagit upp golfen igen i år efter 1,5 decenniers års uppehåll. Har nu gått ungefär 10 rundor i år och tycker jag har spelat hyfsat hittills. Dessa rundor har gjorts med min fars 23 år gamla bladklubbor (Macgregor tour VIP) och jag har märkt att det mest är på järnen jag har tappat slag.
Har googlat en hel del och var precis och köpte ett nytt järnset på Dormy. Det blev Wilsons D-100, är det någon här som kan säga om jag valde ett bra set att börja min golfkarriär med? Eller finns det något annat prisvänligt jag borde kolla närmre på?
Har också haft uppehåll men cirka 5 år. Köpte d-100 för ett par veckor sedan och är helnöjd. Mycket bra och prisvärda klubbor!
Citera
2017-07-18, 15:10
  #10644
Medlem
FTFs avatar
Svårt det här med Grafit/Stålskaft.

Spelar just nu med Cobra CXI-järn med grafitskaft.
180cm, förmodligen mycket starkare än medelsvensson och slår 9a ca 140m, 7a 185, drive ca 280m.

Borde jag byta till stålskaft iom att jag slår hyfsat långt? Är det korrekt uppfattat att jag kommer slå kortare med stål men med bättre precision?

Hcp 23,3, tog grönt kort för en månad sen
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback