Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2016-06-22, 16:24
  #10033
Medlem
slashindexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowling-900
Tja! Kan någon/några flashbackare ge tips här ge tips på hur man kan slå längre med drivern? Vilka muskelgrupper man ska träna mer på osv ligger omkring 150-175 m... För övrigt så både hookar jag och slicar bollen när jag slår med drivern

Testa att försöka slå mer upp på bollen. Har en känsla av att det kommer ge dig betydligt fler meter än massa timmar på gymmet.

Bra film som beskriver detta:
https://www.youtube.com/watch?v=bVOvbiGR2CM

Ännu en som ger en bra beskrivning av skillnaden mellan hur du vill träffa järn och driver:
https://www.youtube.com/watch?v=gFcbTZ8HeHU
Citera
2016-06-22, 17:14
  #10034
Medlem
Ska resa söderut för att golfa snart (med flyg), och hur ska man ta med klubborna så att de inte blir skadade? Ska man trä någon stor påse över bagen?
Citera
2016-06-23, 10:34
  #10035
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowling-900
Ska resa söderut för att golfa snart (med flyg), och hur ska man ta med klubborna så att de inte blir skadade? Ska man trä någon stor påse över bagen?

https://www.dormy.se/golftillbehor-1...art_vit-280044
Citera
2016-06-27, 12:47
  #10036
Medlem
Hej igen! Jag har i regel svårt att få en clean träff med mina träklubblor (3,5,7) och min farway rescue... Har någon något förslag på hur man kan träna på det?
Citera
2016-07-04, 21:15
  #10037
Medlem
Dr_Dollars avatar
En liten uppdatering så här i semestertider kanske

22 rundor, 12 birdies, en vunnen par-tävling.
G+ men inte mer.

Den riktiga sommarvärmen har verkligen inte kommit uppåt...än, och jag spelar verkligen bäst när det är varmt.


Hur går det för mina kamrater då..?
Citera
2016-07-04, 22:27
  #10038
Moderator
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
En liten uppdatering så här i semestertider kanske

22 rundor, 12 birdies, en vunnen par-tävling.
G+ men inte mer.

Den riktiga sommarvärmen har verkligen inte kommit uppåt...än, och jag spelar verkligen bäst när det är varmt.


Hur går det för mina kamrater då..?


Ca 15 sällskapsrundor och 1 tävling.

Min driving är åt skogen och det bokstavligt talat tack vare en hög powerfade som tangerar till benämningen slice. Betyg 2 av 5.
Järnspelet är okej men inte mer. Har inga problem att kunna ta mig dit jag vill även om det oftast inte ser ut som jag har tänkt mig. En vanlig 3:a i betyg.
Att pitcha och chippa är min styrka. Här ger jag faktiskt mig själv en stark 4:a.
Puttningen är en svag 4:a. Jag brukar kunna två-putta från de allra flesta lägena.

Någon enstaka socket a la Rahm (https://www.youtube.com/watch?v=bFbNgObY2PA) och flera duffar a la Spieth (https://www.youtube.com/watch?v=dHyq5zzFanU) har det givetvis blivit också. Vad trodde Ni annars?

Jag spelar bäst när jag inte hamnar bakom äldre herrar som kör golfbil och som inte bryr sig ett smack om golfens etikett. Ett konkret exempel är att trots deras rutin så kommer saker som t.ex. att vara förberedd när man ska slå helt i glömska.
__________________
Senast redigerad av Mclarengbg 2016-07-04 kl. 22:30.
Citera
2016-07-05, 07:46
  #10039
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr_Dollar
En liten uppdatering så här i semestertider kanske

22 rundor, 12 birdies, en vunnen par-tävling.
G+ men inte mer.

Den riktiga sommarvärmen har verkligen inte kommit uppåt...än, och jag spelar verkligen bäst när det är varmt.


Hur går det för mina kamrater då..?
Uppemot 50 rundor nu. Tre tävlingar har jag vunnit. Höjt mig 0,2 i år. Just nu lite problem med järnen, skär de lite lite. Tappar direkt tio meter i längd och precision. Tre dagar kvar på jobbet, sen ledig i 4v. Då ska de spelas golf. Siktar på 100 rundor i år
Citera
2016-07-07, 16:51
  #10040
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowling-900
Hej igen! Jag har i regel svårt att få en clean träff med mina träklubblor (3,5,7) och min farway rescue... Har någon något förslag på hur man kan träna på det?

Det bästa du kan göra, ta en lektion i golfstudio. Värt var enda krona. Istället för stå på rangen och prova sig fram. När du väl träffar så ska du se att du slår både längre och rakare.
Sen fokusera inte så mycket på längd. 200 meter räcker långt. Inspel/närspel är så mycket viktigare en längd. Vi hade en pro i Trelleborg när jag började spela golf en gång på 70-talet. Han slog inte långt, men närspel kunde han . Var sällan han mer än en puttade.
Citera
2016-07-07, 23:47
  #10041
Medlem
Finns det inget sätt att se eventuella avvikelser från standardlängd på klubbor på golfbidder? Eftersom de är begagnade borde det ju finnas en del som är förlängda eller tvärtom, men jag kan inte se nåt utrymme för den infon. Jag behöver längre klubbor och det vore skönt att kunna få det direkt!
Citera
2016-07-08, 19:11
  #10042
Medlem
Kaustis avatar
Åker till Skottland i slutet av augusti och letar nu två banor att spela på. Total budget för båda banorna greenfee är 1600 kr och vi är villiga att spela var som helst i landet då vi har bil och gott om tid på oss.

Nån som varit dit och har några tips? Gärna andra saker man inte tänker på att se också om ni har några bra tips
Citera
2016-07-09, 08:35
  #10043
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Åker till Skottland i slutet av augusti och letar nu två banor att spela på. Total budget för båda banorna greenfee är 1600 kr och vi är villiga att spela var som helst i landet då vi har bil och gott om tid på oss.

Nån som varit dit och har några tips? Gärna andra saker man inte tänker på att se också om ni har några bra tips

St Andrews går väl inte att bortse från. Dels är platsen en upplevelse i sig om man är det minsta golfintresserad och sen fina banor. Spela New Course och Jubilee Course för £75 vardera...
__________________
Senast redigerad av kodiak 2016-07-09 kl. 09:04.
Citera
2016-07-09, 17:30
  #10044
Medlem
Golf fuengirola

Vi är tre grabbar som ska spela golf i veckan och behöver egentligen tips på var man kan lira. Vi är väl medel men tyvärr är ingen av oss medlem för tillfället i någon klubb. Någon som känner till något ställe som inte är så kinkiga med det eller någon bra pay and play i Fuengirolaområdet?

Tack för svar!
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback