2012-08-19, 23:24
Medlem
Ber så hemskt mycket om ursäkt ifall detta störde dig.
Men kändes inte som att "Nybörjartråden" var rätt ställe, och inte heller golftråden.
Känns mer som man diskuterar spelstil och rådfrågar om svingen m.m.

Nu var jag ute efter lite mer personlig hjälp.
Men är det helt fel så låser nog en mod denna tråd.
Citera
2012-08-20, 16:08
Medlem
Slav3rs avatar
Jag tycker att du ska åka på Dormy. Förklara för dom vad du är ute efter, vad du känner dig bekväm med.
Dom kommer garanterat hjälpa dig att hitta det du söker.

Svårt att sitta på ett forum och tipsa om klubbor,skaft bla bla bla. Allt är väldigt inviduellt.

Lycka till!
Citera
2012-08-20, 16:21
Medlem
Dr_Dollars avatar
Golfbanornas golfbana ska byggas tydligen

Golf.se
http://www.golf.se/Folja/Nyheter/201...pa-Maldiverna/

Citat:
Som ett av världens lägst belägna länder förbereder sig Maldiverna för en framtid. Bland annat planeras en flytande golfbana. – Den kommer komplett med spektakulär havsutsikt på varje hål, säger Paul van de Camp, vd på Dutch Docklands International, arkitektfirman som anlitats.

Maldiverna består av 1 192 små öar i Indiska Oceanen och lever huvudsakligen på turism. Den genomsnittliga höjden över havet är 1.5 meter och rapporter talar om att hela Maldiverna kan komma att hamna under vatten inom en inte alltför avlägsen framtid.

För att ändå kunna överleva och leva vidare tittar nu regeringen, enligt Daily Mail, på möjligheter att bygga flytande öar och en del i projektet är just golfbanan, som ännu är namnlös.

Den ska drivas helt av solenergi och ska byggas i Indien eller Mellanöstern och helt enkelt bogseras på plats.
___

Kostnaden för projektet ligger på 520 miljoner dollar

Den ska vara spelklar 2015
Citera
2012-08-20, 19:56
Medlem
TheDevilFreds avatar
Hej!

Jag tänkte hitta en bra källa till prisvärda golfbollar. Känns trist att punga upp 500kr varje gång man skall köpa ett dussin v1/HEX. Jag gick in på ebay och blev chockad över priserna. Jag tänkte genast "om det verkar för bra för att vara sant så är det med största sannolik inte sant".

Tex här: http://www.ebay.com/itm/Callaway-HEX-Black-Tour-Golf-Balls-6-Dozen-/280937696663?pt=US_Golf_Balls&hash=item4169310d97# ht_2962wt_1139

6 dussin Callaway HEX Black Tour (72 bollar) för 1000kr. Det är ju nästan en tredjedel av priset i en svensk butik. Visst sen tillkommer frakt och eventuell tull men ändå väldigt billigt.

Mina frågor är:

- Är det vanligt att dessa bollar på internet är kopior? Säljaren till länken ovan har ju väldigt bra omdömen.

- Om detta stämmer, finns det då någon anledning att inte köpa på ebay?

- Har någon här erfarenhet av att köpa bollar från utlandet via internet? Berätta gärna!

Tack på förhand, mvh
Citera
2012-08-20, 21:18
Medlem
YO-M8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDevilFred
Hej!

Jag tänkte hitta en bra källa till prisvärda golfbollar. Känns trist att punga upp 500kr varje gång man skall köpa ett dussin v1/HEX. Jag gick in på ebay och blev chockad över priserna. Jag tänkte genast "om det verkar för bra för att vara sant så är det med största sannolik inte sant".

Tex här: http://www.ebay.com/itm/Callaway-HEX-Black-Tour-Golf-Balls-6-Dozen-/280937696663?pt=US_Golf_Balls&hash=item4169310d97# ht_2962wt_1139

6 dussin Callaway HEX Black Tour (72 bollar) för 1000kr. Det är ju nästan en tredjedel av priset i en svensk butik. Visst sen tillkommer frakt och eventuell tull men ändå väldigt billigt.

Mina frågor är:

- Är det vanligt att dessa bollar på internet är kopior? Säljaren till länken ovan har ju väldigt bra omdömen.

- Om detta stämmer, finns det då någon anledning att inte köpa på ebay?

- Har någon här erfarenhet av att köpa bollar från utlandet via internet? Berätta gärna!

Tack på förhand, mvh

Jag brukar nästan alltid beställa mina bollar från England, spelar Pro V1x.
Köper 4 dussin för runt 1400;- inkl frakten.
Aldrig testat ebay, men har säljaren bra omdömen är det nog grönt!
Citera
2012-08-20, 21:32
Medlem
bennyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheDevilFred
. Visst sen tillkommer frakt och eventuell tull men ändå väldigt billigt.

Blir ca 1930:- med frakt/tull

På golfstoreeurope blir det 2300:- om man inte litar på Ebay
Med reservation för felräkning
Citera
2012-08-20, 21:49
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Är det inte kopior ör det allt som oftast X-Out bollar.
Citera
2012-08-22, 17:04
Medlem
ToblaTs avatar
www.out-of-bounds.se är en bra sida med bollförsäljning.
Citera
2012-08-22, 17:40
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KinG-NothinG
Är det inte kopior ör det allt som oftast X-Out bollar.
vad menas med X-out bollar?
Citera
2012-08-22, 19:56
Medlem
Någon som kan ge tips om hur handledssättningen kan ske mer automatiskt? Har problem med just det och nu när jag tränar kan jag ju inte träna på att forcera och aktivt sätta händerna en bit i baksvingen, kommer aldrig fungera på banan sen.. Flyttar typ hela kroppen i baksvingen,( den är riktigt kass) Hur ska jag träna för att stå mer still och vara stabil?

Känslan är att trycket och tyngdpunkten hamnar på utsidan av högerfoten istället för insidan, det gör att baksvingen blir minst sagt konstig och det känns väldigt obalanserat och ostabilt.
Senast redigerad av mackeeee 2012-08-22 kl. 20:40.
Citera
2012-08-22, 22:27
Medlem
Fråga: Kan man få till en bra handledsättning utan att det blir för mekaniskt. ( Det måste ju ske automatiskt på banan utan att jag tänker på det)
Citera
2012-08-23, 09:02
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mackeeee
Fråga: Kan man få till en bra handledsättning utan att det blir för mekaniskt. ( Det måste ju ske automatiskt på banan utan att jag tänker på det)

Svar ja, men eftersom jag har dåligt med tid just nu kan jag inte beskriva hur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in